Zulkifli Ahamad AP Kuala Selangor Cakap Pasal nawaitu” orang politik pertahan Aqidah ummat

Dia berkata,
Apakah salah tindakan Khalid memohon maaf bagi pihak kerajaan negerinya, sementara menunggu laporan lengkap dari JAIS berikutan insiden tersebut, sehingga tindakannya itu dianggap mereka sebagai memalukan dan tidak wajar?

Kewajaran Khalid meminta maaf itu tidak patut diputarbelitkan media. Ia boleh diertikan bahawa Khalid kesal isu sebesar ini tidak dimaklumkan kepada beliau dan tidak juga kepada Exco agamanya. Ini tidak bermakna bahawa Khalid menyokong gereja tersebut. Sebaliknya pulak ianya juga tidak menggambarkan Khalid menyalahkan JAIS dalam tindakan mereka.

#* Apa yang dimalukan sangat oleh si Kalid Gagap the Father ni? dan Kesal kerana tak dimalumkan atau kesal sebab tak sempat nak arahkan jangan serbu?


Dia kata lagi,
Pengarah Eksekutif, Harapan Komuniti Raymond Koh juga telah tampil memberi kenyataan bahawa majlis makan malam yang diadakan di premises gereja tersebut adalah bertujuan mengutip dana , ianya dihadiri jemputan dari pelbagai kaum dan beliau juga mendakwa makanan yang dihidangkan halal dan disediakankan oleh orang melayu.

Beliau menyatakan kekesalannya bahawa majlis kutipan dana itu telah disalah tanggap sebagai majlis memurtadkan orang Islam. Beliau juga terkilan serbuan JAIS itu dibuat tanpa sebarang waran ditunjukkan walaupun pihaknya meminta pegawai JAIS berbuat demikian.

#* Yang Peliknya kalau betol nak kutip dana nak buat apa soalan kat atas tu? dan satu lagi adakah kita dibolehkan berbuka awal bila hadiri acara bersama bukan islam?


Dan lagi,
PAS tidak akan terikut-ikut dengan rentak dan gelagat Umno yang gagal mempamerkan sikap Islam yang sebenarnya. PAS tidak perlu bersaing dengan Umno bagi membuktikan siapa lebih ‘hebat’ untuk mempertahankan aqidah ummat Islam. Sebabnya jelas. Tradisi mempertahan aqidah dan akhlak Ummat sememang menjadi tunggak dan teras perjuangan PAS termaktub dalam Perlembagaan parti Islam itu.

#* Dia dah mengaku PAS telah mempamerkan sikap sebenarnya tentang Islam. Tapi betol ke tunggak perjuangan PAS Ialah Islam?

Baca Penuh kenyataan AP gila meroyan ni Klik Sini

Tapi bagi aku, walau apapun dia ni cakap.. Peristiwa ini telah membuktikan siapa sebenarnya yang tolak Islam.. dan cakap pasal bantuan dan hidup susah YB punye Parlimen camana?

Pundekkk lu la... Haaakkktuuiii!!!

No comments: