JAMAL BANTAH JUAL BANGUNAN UMNO SELANGOR


Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos membantah cadangan pimpinan tertinggi parti itu di peringkat negeri yang berhasrat untuk menjual bangunan UMNO Selangor.

Menurut Jamal, walaupun UMNO Selangor berdepan masalah kewangan berikutan akaun parti itu yang dibekukan sebelum ini, namun langkah bagi penjualan bangunan tersebut adalah tidak wajar dan perlu dielakkan.

Beliau berkata, bangunan UMNO Selangor merupakan sebuah mercu tanda kepada kekuatan ahli serta parti Melayu itu di negeri ini, malah ia sepatutnya dipertahankan dengan apa cara sekali pun.

"Kita tahu, untuk bangunan itu beroperasi pastinya melibatkan perbelanjaan bagi penyelenggaraan, kakitangan, elektrik dan lain-lain namun langkah menjual bangunan adalah tidak wajar.

"Bangunan ini mempunyai sejarah yang tersendiri dan ia merupakan lambang kekuatan UMNO di negeri ini," katanya kepada Sinar Harian hari ini.

Mengulas lanjut Jamal berkata, pimpinan tertinggi UMNO Selangor yang diterajui oleh Pengerusinya, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan boleh mengambil langkah lain antaranya dengan menjual beberapa aset lain dimiliki parti itu.

Beliau berkata, walaupun beberapa siri perbincangan pernah diadakan bersama kepimpinan ketua bahagian di seluruh negeri ini, namun pihaknya masih tetap bertegas untuk mempertahankan bangunan tersebut daripada dijual kepada mana-mana pihak.

"Saya sanggup keliling seluruh Selangor untuk mengutip dana dengan membawa tabung daripada melihat bangunan itu dijual.

"Dan jika pengurusan tertinggi masih berhasrat untuk menjual, saya tidak teragak-agak untuk kaveat bangunan tersebut," katanya.

Tambahnya, beberapa ketua bahagian UMNO di negeri ini turut menyatakan bantahan bagi penjualan tersebut dan beranggapan terdapat pilihan lain boleh diambil oleh pihak pimpinan tertinggi parti di negeri ini untuk mempertahankan bangunan itu.

Dalam pada itu Mat Nadzari memaklumkan bahawa pihaknya mendapat banyak maklum balas berhubung perkara itu ketika perbincangan bersama semua ahli jawatankuasa empat peringkat sebelum ini.

Beliau berkata, bagaimanapun pihaknya tidak dapat mendengar dan berbincang dengan Jamal tentang perkara itu di dalam mana-mana mesyuarat rasmi yang dibuat sebelum ini.

"Kita sentiasa terbuka dan mendengar (sebarang pandangan)," katanya.

Disalin dari: https://www.sinarharian.com.my/article/61736/BERITA/Politik/Jamal-bantah-jual-bangunan-UMNO-Selangor

1 comment:

Unknown said...

You should see how my friend Wesley Virgin's report launches with this shocking and controversial video.

As a matter of fact, Wesley was in the military-and shortly after leaving-he found hidden, "SELF MIND CONTROL" tactics that the CIA and others used to obtain whatever they want.

As it turns out, these are the same tactics tons of celebrities (especially those who "come out of nothing") and elite business people used to become wealthy and famous.

You probably know that you use less than 10% of your brain.

That's because most of your brainpower is UNTAPPED.

Perhaps this expression has even taken place INSIDE your very own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind seven years ago, while driving a non-registered, trash bucket of a vehicle with a suspended license and with $3 on his bank card.

"I'm so frustrated with living paycheck to paycheck! When will I finally succeed?"

You took part in those questions, ain't it right?

Your success story is going to start. All you have to do is in YOURSELF.

Watch Wesley Virgin's Video Now!