PM Kecewa Kenyataan Pengerusi Mara Diputar Belit



Memetik Portal Suara TV, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kecewa dengan media tertentu yang memutar belitkan satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi Majlis Amanah Rakyat pengerusi (Mara) Tan Sri Annuar Musa mengenai perjanjian hartanah di Melbourne.

“Saya kecewa bahawa kenyataan Tan Sri Annuar Musa diputarbelit oleh sesetengah media.

“Keputusan hanya dibuat secara konsensus oleh Majlis Ekonomi. Walau bagaimanapun, siasatan akan dilakukan oleh pihak berkuasa,” kata Najib Rabu dalam siaran di Facebook.

Annuar telah dilaporkan oleh portal berita tertentu sebagai berkata sebarang tawaran pelaburan perlu diluluskan oleh Kementerian Kewangan atau Majlis Ekonomi Negara.

Najib dalam postingnya berkata bahawa tindakan undang-undang akan diambil terhadap mereka yang menipu Majlis Ekonomi Negara dengan membekalkan maklumat yang tidak tepat atau tidak lengkap.

“Sekiranya ada pihak yg didapati menipu atau cuba memperdaya ahli-ahli mesyuarat Majlis Ekonomi dengan butiran yang tidak tepat atau lengkap, tindakan undang-undang akan diambil terhadap mereka yang bertanggungjawab.,” katanya.

3 comments:

Anonymous said...

Portal yg memutar belit juga perlu diambil tindakan supaya karajaan tidak dipandang lemah oleh pihak2 tertentu.

Anonymous said...

Kerajaan sekarang ni sememangnya dipimpin oleh pemimpin yg lemah!!!

Anonymous said...

Tak habis-habis (disyaki) SABOTAJ, oleh PENGGANAS-PENGGANAS Barat/Zionis serta ejen-ejen tempatannya (kita tahu siapa) ke atas NEGARA ISLAM kita dan YAB PM Islam/Melayu kita ini – dr. MH370/17 (sampai MAS dah makin diKUASAI si Barat/Zionis), IMDB ni, Tabung Haji dan sekrg. MARA pula (sebab tu jgn. dok percaya si rejim Australia yg. sebenaqnya ANTI-Islam/Melayu; DALANG DUA MUKA tu yg. aku syak sengaja dah PERANGKAP MARA) – apalagi bila semua ni berkaitan KEPENTINGAN hak BUMIPUTERA Islam/Melayu kita! Tapi kalau ada si Islam/Melayu-LIBERAL-PENGKHIANAT BERSUBAHAT terutamanya kes MARA ni; memang boleh MAMPOS!

Dan tak ke GANJIL ni! ‘NGO‘ Bruno Manser Foundation, yg. asyik KACAU Sarawak, yg. disyaki EJEN Perisik Jerman/NATO-ISrael, juga berpusat di Basel (seolah tanah jajahan Jerman), Switzerland!

Tolonglah KDN dan Kementerian Luar tu - buat siasatan CEKAP dan CEPAT - supaya dapat dibersihkan nama 1MDB serta YAB PM kita; MARA dan NEGARA ISLAM kita ni, dan juga diHARAMkan EJEN-EJEN Barat/Zionis yg. MENYAMAQ sbg. pelbagai jenis NGO-NGO termasuk NGO alam sekitar kononnya dll!

Ini semua adalah disyaki, MO biasa si PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu. terutamanya PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak tempatan dan asing (iaitu si KULI-Barat/NATO-ISrael/Zionis yg. memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!) - lihat saja kebakaran BERLELUASA di kpg-kpg setinggan TEPI LAUT/SUNGAI yg. MAJORITI adalah disyaki BUMIPUTERA Islam/Melayu, di Sabah/Sarawak termasuk di Pulau Gaya, Kota Kinabalu, Sampoerna Sandakan, Miri, Kuching dsbnya!!

Nek Tempoyak.