Babi boleh disamak, zina wajib hudud, liwat tak mengapa



SHAH ALAM, 9 Feb: Exco Kerajaan Negeri Selangor, Dr. Yaakob Sapari (gambar) berkata, “babi boleh disamak, hukuman kepada penzina, wajib hudud!,” tegas beliau.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau menjelaskan bahawa para ilmuan zaman silam telah berjaya memberi kefahaman kepada umat Islam tentang status pengharaman anjing dan babi kerana ia melibatkan najis berat, iaitu najis ‘mughallazah’ – kaedah pembersihan dengan membasuh tujuh kali dan basuhan yang pertama dicampur dengan tanah.

Sementara itu, beliau menjelaskan, “babi kalau dalam darurat, masih boleh dimakan sekadar untuk hidup. Tapi, mereka yang syirik kepada Allah, menolak ayat Al-Quran, melakukan zina dan membuat fitnah wajib dikenakan hukuman,” ujar beliau dalam memberi respon terhadap isu lain yang cuba diselindungkan dalam realiti masyarakat.

Wahhhhh!!! Bijak sungguh tuan berkata, bagaimana dengan hukuman bagi "MAGSA LIWAT SUKA SAMA SUKA" ... oPppsss! lupa plak, suka sama suka tak pe kan?

1 comment:

Rainbow Warrior said...

Soalan - apa hukum Majlis Peguam keluarkan fatwa SUKA SAMA SUKA SEBELUM pindaan undang2 dibincangkan di Majlis Syura (Parlimen) dan diperkenankan DYMM YDPA? Apa hak MAJORITI jika Majlis Peguam menyebelah MINORITI IFC dan LBGT? Bila Malaysia akan ada KEHAKIMAN yang TIDAK TERTAKLUK kepada Majlis Peguam? BILA kes AGC nak LEPAS? Asyik KANTOI je ... CHROME.EXE TCP Outbound (stream) 127.0.0.1 51416 218.208.3.231 443 00:02:02 3.6 KB 3.7 KB