Guan Eng Rasis: Haramkan Silat, Hapuskan Jawi.

Sebentar tadi ada sahabat minta ketengahkan isu ini semula.. Ingat sahabat-sahabatku, perancangan tetap akan dilaksanakan..


"Silat juga kami akan haramkan di Pulau Pinang seperti kami haramkan BTN, kerana dengan silat inilah Melayu begitu angkuh dan kejadian Pemuda UMNO menjulang keris amat ketara perkauman. Dengan diharamkan silat di Malaysia, kami warga Cina dan India akan berasa begitu selamat. Kerana kami mementingkan pendidikan daripada membuang masa" kata Guan Eng dalam Lim Guan Eng Blog Channel pada 16 Disember 2009. Siapa yang perkauman? Kenyataan Guan Eng ini jelas membuktikan DAP memang rasis terhadap orang Melayu.


Silat adalah budaya dan adat resam Melayu. Kenyataan Guan Eng ini jelas berbaur hasutan. Dulu kata hendak perintah macam Umar Abdul Aziz, sekarang sudah lain. Berdasarkan tulisan Guan Eng di Blog Channel, amat ketara niat DAP untuk hapuskan silat, jawi dan budaya Melayu. "Ayuhlah bangun Cina, kuasai dan rebut apa yang Melayu tidak mampu" kata Guan Eng. Sudah tentu selepas ini akan ada penafian tentang tulisan Guan Eng ini. Pihak lain pula akan dituduh sebagai jahat dan pemfitnah. Guan Eng perlu bertanggungjawab. Buat semua orang Melayu, tolak ketepi perbezaan politik, demi agama dan bangsa...ayuhlah bersatu sebelum segalanya terlambat. Orang seperti Guan Eng mempunyai niat lain terhadap agama dan bangsa kita. Sedarlah bangsaku. Klik sini..

sumber: anginperubahan.blogspot.com

No comments: