BR1M 3.0 Masuk Akaun 22 Feb, CINA DAP Pakai BMW dapat jugak kerajaan tau ke?

DS Husni kata 2 juta akan terima BR1M 3.0 dalam akaun mereka pada 22hb Feb ini dan agihan 5.4 lagi yang tiada akaun akan dibuat secara berperingkat mulai 23hb Feb - agenda news

Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana memberikan rezeki kepada rakyat Malaysia yang rata-rata mengalami kesukaran dan masalah kewangan di dalam kegawatan ekonomi sekarang ini.

Usaha kerajaan ni harus dipuji kerana prihatin dengan nasib rakyat yang amat-amat memerlukan bantuan ketika ini sekaligus usaha ini membantu meringankan beban yang ditanggung mereka.

Tetapi dalam usaha baik ini ada juga persoalan yang harus dijawab oleh kerajaan iaitu sebesar manakah impak dan kesan daripada pemberian bantuan tersebut dapat meringankan beban dan apakah balasan yang kerajaan dapat daripadanya.


Kali ini kerajaan memberiannya melalui akaun bermaksud penerima akan menerimanya tanpa sesiapa mengetahui atau mudah cakapnya tiada kredit untuk kerajaan. Sesiapa yang menerimanya akan dengan mudah tidak mengaku menerima kerana bertentangan fahaman politik.

Mugkin niat kerajaan baik tetapi untuk kali ini aku berani katakanianya hanya membazir. Kerajaan harus mendapat publisiti dan orang yang menerimanya harus mengakui menerima bantuan kerajaan dengan penyaksian daripada orang yang menyampaikan bantuan tersebut.

Leceh atau tidak bukan persoalannya tetapi hari demi hari kerajaan yang telah banyak membantu terus diperlekeh dan dinafikan peranan dalam membantu rakyat yang dalam kesusahan.

Persoalan lain yang ialah sejauh mana kebenaran orang yang menerima bantuan ini benar-benar layak? Lihat saja pemberian-pemberian BR1M yang lepas bila mana Cina yang datang termasuk dari Cina DAP datang dengan Hiluc dengan BMW turut sama mengambil bantuan kerajaan untuk orang Miskin ini..

Kerajaan fikirkan lah...

1 comment:

Anonymous said...

Ramai ahli UMNO yang tak layak, senyum simpul diam diam pura pura miskin. Siapa punya kerja tapirs ni?