[Video] Blogger Umno dihina wakil Kelab Umno Luar Negara (KULN) kerana mahu 'Bodek' Rosmah.


Bertindak balas atas kenyataan wakil Kelab Umno Luar Negara (KLUN) mengenai Blogger Umno lambat pertahan Rosmah.

Pada PAU 2013, kita blogger-blogger dengan rasa senang hati memberi publisiti percuma kepada Exco Pemuda Umno Malaysia, Ibdillah Ishak, yang baru dilantik ketika itu kerana kenyataan beliau yang terlebih lajak dari laju (terlebih cangan sebelum perlaksanaan) dan pada kali ini (PAU 2014) saya seru sahabat blogger untuk memberikan Farhana ini keutamaan.

Farhanan dalam ucapannya menyalahkan blogger Umno kerana lambat membalas dakyah dan berita palsu yang dilemparkan oleh blogger-blogger parti pembangkang.

Menyalahkan blogger Umno gagal mempertahankan Rosmah merupakan satu tuduhan berat dan berniat jahat apatahlagi menyebutnya secara umum (blogger Umno) tanpa menyatakan secara khusus sasaaran sebenar tuduhan tersebut.

Yang pertama, saya mahu tanyakan kepada farhana, siapakah yang dimaksudkan dengan Blogger Umno?.

Kebanyakan blogger yang pro kerajaan termasuk saya mempertahankan bukan sahaja Rosmah tetapi Umno itu sendiri dan adakah itu dimaksudkan sebagai blogger Umno?

Yang kedua, bagaimana bentuk pertahankan yang Farhana maksudkan?.

Secara Ilmiah? Fataniah? atau Makiniah? jika Farhana tidak nampak mungkin Farhana ini tidak membaca politik tempatan atau Farhana ini sibuk berosial di luar negara?

Yang ketiga, Farhana fahamkah politik blogger dalam negara ini atau farhana ini hanya tembak semberono?

Video ucapan Farhana saya naikkan semula disini supaya pembaca faham bagaimana maksud Farhana.



Kefahaman saya dalam ucapan Farhana ini sebenarnya hanya untuk menjilat (bahasa orang muda) First Lady.

Farhana hanya bertujuan sebenarnya menunjuk pandai kononnya Pelajar KULN ini sahaja yang hebat boleh pertahankan Rosmah hinggakan tiada langsung peranan atau sumbangan orang lain (blogger) dalam peperangan siber politik Malaysia.

Hebat sangatkah orang (blogger) KULN ini?

Saya dengan ini mencabar Farhana membentangkan gerakerja blogger KULN yang digelar Young Blogger (YB) untuk mempertahankan Rosmah.

Selepas 3 bulan sila bentangkan keputusan capaian pembaca yang telah membaca blog-blog KULN bagi membuktikan tulisan Farhana sampai kepada sasaran dan buktikan blogger pembangkang telah patah hujahnya dengan penulisan tersebut.

Farhana jangan hanya pandai melambung untuk membodek Rosmah supaya nanti boleh mendapat tempat sebagai orang penting.

Buktikan kehebatan gerakerja Farhana bukan setakap cakap kosong yang akhirnya memalukan keseluruhan ahli KULN dan alumninya.

Akhirnya tetapi bukan yang terakhir, Saya menganggap kenyataan yang keluar dari mulut Farhana hari ini adalah kenyataan dari kelab Umno Luar Negara (KULN) yang memeprlekeh blogger-blogger yang siang malam mempertahankan Umno Bn.

Saya cabar Farhana dan KULN bermula sekarang.

4 comments:

Anonymous said...

Bodek oooi...bodekkkkk...masa gua study kt uk dulu during 90s pon tak sanggup nak kipas2 datok2 menteri kt London...sbb jawatan tukang kipas dah jadi milik puak2 mcm minah tu ler dlm kelab UMNO..ceh! Rugi ooi tak buat sbb skrg puak2 tu dah ada jawatan rasmi dlm UMNO...bisnes kencang2 belaka....

Unknown said...

kalau takde "jawapan yang betul"...macam mana nak jawab....salah cakap kang nampak macam bodoh dan cuba nak tegakkan benang yang basah......Tuduhan PR ada yang benar dan ada yang direka dan ditokok tambah.....Lambat jawab sebab 1-biarlah dia kena 2-gua takde jawapan sebenar 3-gua tak pandai pusing cerita dan win out of this mess....KLUN masih mentah dalam arena Politik.....salah cakap macam sekarang ni pastilah you Farhana akan diingati oleh brader brader blogger umno yang lain...not including me....i am a free agent yang sayang umno...that's all...berhati hati next time bila nak tembak geng sendiri....

Anonymous said...

Seperti yg dijangka dlm PAU..ucapan ucapan bodek utk presiden dan bini presiden!!!...tahun sudah 2014 tapi pemikiran kepimpinan parti umno tahun 1964!!..mereka pikir dgn ucapan kosong di isi dgn bodekan the presiden/bini presiden bole menambah undi golongan muda di PRU akan datang??!!

Anonymous said...

BUDAK-MENTAH- belajaq luar negeri mcm seolah macm. Budak-rekrut-si mamat-kari-ZUMBA-graduan-oxPOT - ingat depa lebih hebat dari semua!

Itulah masa Konvensyen, si muda-mudi-LIBERAL Putera-Puteri UMNO sibuk nak BERLAKON-kalah-BOLLYWOOD - MEMUAKkan betul! Lepas tu sewenangnya TAK nak BERTANGGUBJAWAB di atas KEGAGALAN pucuk pimpinan si puak LIBERAL ni; tapi bukan main ala-"revolusi anak/muda Arab Spring-tajaan FcBk-yg. kepunyaan si ZIONIS-JAHANAM”, nak MENYALAHkan pemimpin lama/lebih TUA/warga emas pula! Dan juga baru setahun jagung; serta ada yg. tak BERMORAL, tapi dok ingat sewenangnya nak RAMPAS kuasa termasuk nakkan jawatan-ala-keretapi-EKSPRES dlm. UMNO/JPA/GLC sesuka hati; seolah pemimpin yg. lebih lama/tua dan matang, dah TAK berguna; kolotlah dan tidak perlu dihargai! Itukah cara mereka MELAYAN mak-bapak/tok-nenek depa?!

Sedgkan PEJUANG/PEJUANG TULEN Islam/Melayu dari NGO-NGO serta blogger-blogger media sosial-pro UMNO yg. asyik dituduh si-Pemuda/Pemudi-LIBERAL ni sbg. ‘radikal/ekstremis/berhaluan kanan’lah - yg. BERSUSAH-PAYAH ke hulu-ke hilir- termasuk- sosial media-dgn.-TANGKAS, termasuk pemimpin/individu pertengahan umur/TUA, yg. MEMPERTAHANkan dgn. amat BERANI dan LANTANG, ISLAM/umatnya serta hak BUMIPUTERA selama ni!
Sedangkan si puak muda-LIBERAL yg. KONONnya “generasi-proaktif-X/Y-DIGITAL“ dan menabik dada-dgn-angkuh “I-moden/moderat jenis liberal-tau you“ terus TIDOQ/BERZUMBA/BERGLAMER/BERSELFIE/BERGOSSIP mcm. biasa, bila ejen-ejen si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan TUAN Barat-Zionisnya, terus MENYERANG bertubi-tubi ISLAM/umatnya yg. termasuk Kesultanan Melayu kita serta hak Bumiputera, kat sosial media!

Nenek TUA Sambal Petai.