29 May 2011

Kerajaan Akan Wujudkan Parlimen Belia.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan akan menubuhkan Parlimen Belia bagi mengetahui cadangan dan pandangan golongan belia di negara ini.


Para belia boleh memilih wakil mereka bagi membahas usul, membuat cadangan dan kerajaan akan memberi pertimbangan sebaiknya kepada cadangan tersebut.


Penubuhan Parlimen itu merupaka salah satu daripada enam inisiatif oleh kerajaan untuk mengiktiraf peranan dan sumbangan golongan belia.


Lanjut baca sini.. http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=589915

28 May 2011

BN Tak Takut Pilihanraya DUN

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Barisan Nasional tidak akan terpengaruh dengan hasrat DAP untuk mengadakan pilihan raya berasingan di negeri yang dikuasai pembangkang.

Kata Presiden UMNO itu, apa yang menjadi keutamaan BN sebaliknya adalah apa yang mampu dilakukan oleh parti itu sebagai persediaan menjelang pilihan raya akan datang. 

** Pembangkang takut nak hadapai pilihanraya besar sama-sama... maklumlah kan dah ramai yang keluar parti..  Klik Sini..


27 May 2011

Anwar Ibrahim dah nak gila


Baru Keluar 1 Video dah jadik macam ni.. kalau keluar 10 Video tuan-tuan bayangkanlah sendiri.

Kontraktor tuntut RM18 juta

Kerajaan Negeri digesa menjelaskan segera bayaran tertunggak sebanyak RM18 juta kepada Kontraktor Kutipan Sampah dan Pembersihan Kawasan seliaan Alam Flora di bawah Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS), bayaran bagi kerja pembersihan kawasan dan kutipan sampah itu tidak dijelaskan sejak 15 bulan lalu. 


Tunggakan RM18 juta itu untuk 36 kontraktor, bayaran dikatakan dalam proses pembayaran tetapi jangka masa tidak dimaklumkan. 

http://www.sinarharian.com.my/sh/selangor/content/story9126523.asp

26 May 2011

Arak tiada lagi di 7-Eleven kawasan Melayu

Hari ini Harakah Daily menulis tentang penyelesaian secara baik telah memberikan hasil  apabila kedai-kedai serbanika khasnya 7-Eleven di kawasan Melayu tidak lagi menjual minuman keras di kedai mereka kata mereka.


Kata mereka selepas ini tidak akan ada lagi penjualan arak di kawasan penduduk majoriti melayu islam. 


Soalan:  Berapa banyak kawasan majoriti melayu Islam? ..Selain daripada 7 Eleven takkan takde kedai lain yang jual arak?.. Siapa 


http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/3471-arak-tiada-lagi-di-7-eleven-kawasan-melayu

23 May 2011

Tanah Runtuh Al-Takwa Satu Hikmah

Tertarik dengan pandagan sdr Zul dalam corong radio pagi ini. Katanya, apa yang berlaku di rumah anak yatim itu satu hikmah dari Allah S.W.T.

Sebelum ini ramai yang lupa tentang anak yatim, mereka hingga kini berada dimana-mana stesen minyak, restoran, bank dan merata lagi bagi mengutip derma. 

Mereka kutip derma ini untuk siapa? bukankah mereka ada penjaga? dan persoalannya "Siapa yang jaga Siapa"?.

Kejadian yang menyayat hati ini sebenarnya telah membawa ramai orang dekat kepada anak yatim ini tanpa disedari.

Hingga hari ni masih ramai lagi yang datang melihat teempat kejadian dan tak kurang ramai juga yang memberikan pelbagai komen menunjukkan simpati mereka terhadap golongan ini.

Oleh itu, sebelum terlambat marilah kita sama-sama kembali menganbil peranan dengan cara masing-masing membantu anak-anak yatim ini dan jangan biarkan mereka terus menderita setelah kehilangan orang yang mereka sayangi.

SSDE ROADSHOW DUN IJOK



SSDE ROADSHOW DUN IJOK yang diadakan pada 22 Mei 2011 di Lot 130 Jalan Pakat, Batu 4 Ijok, Bestari jaya hari ini menampakkan penambahan dari jumlah pengunjung yang hadir.
Penduduk kampung telah muak dengan penipuan Parti Pakatan Rakyat dan janji-janji kosong yang ditaburkan selama ini. 
Oleh itu, mereka telah kembali memberi kepercayaan kepada UMNO untuk meneruskan perjuangan memertabatkan Agama, bagsa dan tanahair.
Mari kita sama-sama bangun, kita rampas kembali negeri Selangor!!   

21 May 2011

Gadis kejar peragut maut


Gambar Hiasan Sahaja

Oleh MARZITA ABDULLAH

PADANG BESAR 20 Mei - Seorang kakak yang geram terhadap peragut kerana cuba meragut rantai leher adiknya bertindak nekad mengejar suspek dengan motosikal di Jalan Kangar-
Padang Besar, di sini malam semalam.

Namun, dalam kejadian pukul 7.45 petang itu, motosikal tersebut hilang kawalan setelah dihimpit suspek lalu melanggar belakang sebuah kenderaan.

Mangsa, Nur Syaza Yasmin Ruslan, 17, kemudian terjatuh dan digilis sebuah kereta sebelum meninggal dunia di tempat kejadian.

Nur Syaza Yasmin ialah pelajar tingkatan lima Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Jaafar Hassan, Bukit Keteri.

Dia sedang menuju ke sebuah kedai menjual telefon bimbit selepas mengisi minyak di Beseri apabila seorang remaja lelaki yang menunggang sebuah motosikal menghampirinya.
Remaja itu berpura-pura bertanyakan sesuatu sebelum bertindak cuba meragut rantai adiknya, Nur Syaza Naurah, 15.

Menurut Nur Syaza Naurah, suspek gagal meragut rantai dipakainya yang hanya diperbuat daripada plastik, namun kakaknya yang marah dengan tindakan lelaki itu bertindak mengejarnya.
"Saya membonceng untuk mengecam nombor pendaftaran motosikal suspek.

Suspek yang melihat kami mengejarnya telah bertindak menghimpit motosikal kami menyebabkan kakak hilang kawalan lalu terbabas dan melanggar belakang sebuah kenderaan," katanya kepada pemberita di rumahnya di Kampung Bukit Keteri, di sini hari ini.

Berikutan kejadian itu, katanya, kakaknya tercampak di tengah jalan raya dan tidak sedarkan diri akibat hentakan di kepala, manakala dia sendiri terlantar di bahu jalan.

Katanya, dia cuba membantu kakaknya untuk ke tepi jalan raya, namun sebuah kenderaan dari arah belakang menggilis kakaknya sebelum memecut ke arah Padang Besar.

Ketua Polis Daerah Padang Besar, Supritendan Che Man Md. Deros ketika dihubungi hari ini mengesahkan kemalangan tersebut yang disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (JPJ) 1987.

Jenazah Nur Syaza Yasmin yang dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF) selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Keteri, sebelum solat Jumaat, hari ini.

Bapa mangsa, Ruslan Ali, 49, ketika ditemui memberitahu, Nur Syaza Yasmin sebelum ini pernah memberitahu bermimpi memakai pakaian, namun semuanya tidak muat kerana kecil.

MUTAKHIR Tragedi tanah runtuh: Lima maut sehingga jam 8 malam



KAJANG: Polis mengesahkan sehingga jam 8 malam ini lima orang maut dalam kejadian tanah runtuh di Rumah Anak Yatim Al-Takwa FELCRA Semungkis, di Hulu Langat, dekat sini. 

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab, berkaat sementara itu 12 berjaya diselamatkan daripada tempat kejadian berkenaan.


Beliau berkata, pasukan penyelamat dan polis akan meneruskan operasi menyelamat sehingga menemui semua mangsa kejadian.

"Kita tidak akan berhenti dalam operasi ini, kita akan teruskan sehingga jumpa semua mangsa," katanya. 



Marilah bersama berdoa agar semua mangsa ditemui dan ucapan takziah pada mangsa yang telah meninggal dunia. 

20 May 2011

Siapa Pergunakan Polis?



Pada pendapat anda, siapakah sebenarnya yang pergunakan polis?... Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat?

KANTOI!! Petugas Pakatan sebar VCD seks Anwar dalam ceramah..



Semalam, puak-puak Pakatan menganjurkan satu program yang dorang namakan Munajat Perdana Rakyat Tolak Fitnah di Stadium Selayang.

Nama saja Program tolak fitnah, tapi apa kejadahnya pemimpin dorang dalam tu sibuk fitnahkan kerajaan..? Ni bukan nak tolak fitnah beb, tapi ni nak tambah fitnah...

Yang paling bestnya, dorang ada buat acara sampingan iaitu "mari edarkan risalah dan video seks Anwar untuk tuduh UMNO"..

Macam mana Khalid Gagap boleh dapat video ni masa awal ceramah? 
Dia bawak dari rumah ke?

Korang jangan terpedaya dengan propaganda puak-puak bangang ni semua.., nampak sangat dorang tu kantoi menipu..

Kalau betullah UMNO yang buat kerja tu, kenapa dorang tak tangkap jee orang yang edarkan salinan video dan jugak risalah kat kereta-kereta tu semua? Bukan ke pencacai-pencacai PAS dari Unit Amal yang jaga parking?

Mustahil lah kalau puak-puak amal PAS ni kata dorang tak nampak dan tak sedar sapa yang sebarkan video tu.. Sebabnya, dah memang dorang sendiri yang sebar untuk tuduh kerajaan...

Mula-mula edar.., lepas tu kutip balik untuk tunjukkan dorang tak bersalah... KANTOIII...

Nampak tak plot drama dorang? Gua tau, semua ni adalah skrip dari Anwar Ibrahim untuk burukkan kerajaan.. Dengan orang lain bolehlah puak-puak ni kelentong beb.., tapi dengan gua, KANTOI lah dorang.. Hahahaha..

http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2011/05/kantoi-petugas-pakatan-sebar-vcd-seks.html

19 May 2011

Mantera Patriot Bangsa


Kita langir keris pusaka
Dari cita semangat waja
Biar membara dupa bangsa
Dengan tangkas pencak
Sang wira di medan laga

Keramat loknya ditempa pandai besi
Ditinta kursani digenggaman pejuang sejati

Hei, tangkas langkahmu di tengah gelanggang
Bagai kijang bermukin di hutan
Kemas pencakmu berhadapan lawan
Bagai sang harimau siaga menerkam

Hei, jati diri kau pasakkan
Musuh kau tumbangkan
Rantai penjajah kau leburkan

Tegak sendi maruah bangsa
Pencak budi memaknakan merdeka.

Shukri Abdullah
(Berita Minggu, 23 April 2000)

si bangang berceramah pada si bengap.

Aku kesian kat berok sekor ni.. dah nak mampos baru nak sedar selama ni apa yang dia buat dulu satu kemungkaran. Anak jadi setan kerajaan salah, tak leh jaga iman pelakon salah, tayang gunung tukang mekap salah dan yang selalu salah ialah sistem.. macam la sistem dia bagus sangat. Aku ingat dah nak mampos elok.. rupanya makin nyanyok..


17 May 2011

KAPAL BANTUAN MALAYSIA DISERANG ISRAEL LAGI..


KAPAL MV Finch 'The Sprit Of Rachel Corrie', yang membawa misi bantuan kemanusiaan ke Palestin anjuran Yayasan Keamanan Global Perdana diserang tentera Israel sebentar tadi. Imej menunjukkan kapal itu memulakan perjalanan dari Greek ke Al Arish menerusi lautan Mediterrinean. - Foto Rosdan Wahid
KAHERAH: Kapal kargo The Spirit of Rachel Corrie yang membawa bantuan kemanusiaan ke Palestin bersama 12 krew dan penumpang, termasuk tujuh rakyat Malaysia, dipintas dan ditembak kapal peronda Israel di zon selamat Palestin sebelum dipaksa berundur ke perairan Mesir, kira-kira 1.5 batu nautika dari perairan Gaza jam 6.54 pagi waktu Jordan, hari ini.

Ketika berita ini ditulis, kapal kargo yang turut dinaiki dua warga Ireland, dua warga India dan seorang warga Kanada membawa paip pvc sepanjang 7.5 kilometer bagi membaikpulih dan membina semula sistem pembentungan di Gaza yang terjejas teruk diiringi kapal peronda tentera Mesir ke pelabuhan terdekat yang terletak kira-kira 30 batu nautika dari kawasan itu.
Sebelum itu, kapal kargo misi kemanusiaan tajaan Yayasan Keamanan Sedunia Perdana (PGPF) itu diarahkan untuk menurunkan sauh di perairan Mesir sambil dikawal dan dipantau kapal peronda tentera laut Israel dan Mesir.
Jurucakap PGPF di Jordan, Tan Sri Samsudin Hitam memaklumkan mengenai insiden itu kepada wartawan Berita Harian yang kini berada di Kaherah untuk memasuki Gaza melalui sempadan Rafah bagi melaporkan perkembangan mengenai misi kemanusiaan tajaan yayasan itu.
Jurucakap PGPF itu juga mengesahkan kesemua yang berada di atas kapal kargo misi kemanusiaan itu termasuk empat aktivis anti-perang dan tiga wakil media berada dalam keadaan selamat.
"Kapal kargo itu memasuki zon keselamatan Palestin sebelum dipintas dan ditembak serta dipaksa berundur ke perairan Mesir, kira-kira 1.5 batu nautika dari perairan Gaza," katanya.
Sehubungan itu, wartawan akhbar News Straits Times, Iskandar Alang Bendahara yang berada di atas kapal kargo itu berkata, dua kapal peronda Israel melepaskan empat tembakan amaran sebelum mengarahkan kapal itu berundur ke perairan Mesir. 
Kapal kargo itu berlepas dari bandar pelabuhan Piraeus, Greece, Rabu lalu, membawa paip PVC seberat 30 tan yang akan disalur kepada penduduk Palestin untuk membina dan membaik pulih sistem pembentungan dan bekalan air di Gaza yang musnah teruk akibat serangan Israel pada Disember 2008 di mana paip PVC itu hanya boleh digunakan untuk kegunaan saluran bekalan air atau sistem pembentungan saja.
Misi bantuan kemanusiaan PGPF itu bertujuan memecahkan kepungan Israel ke atas perairan Gaza sejak 2007, selain bertujuan meningkatkan kesedaran masyarakat dunia terhadap krisis kemanusiaan yang menimpa 1.5 juta warga Palestin yang dikepung dari darat dan laut oleh rejim zionis.
Kapal itu dikemudikan rakyat Malaysia, Kapten Abdul Jalil Mansor yang dibantu empat krew iaitu Zainuddin Mohamad (Malaysia), Mohd Jaffery Ariffin (Malaysia) dan dua warga India, Sharma Chandan Shimla dan Pal Satya Prakash.
Misi Kemanusiaan PGPF "The Spirit Of Rachel Corrie"
Krew MV The Spirit Of Rachel Corrie 
1. Kapten Abdul Jalil Mansor, 56 (Kapten/Malaysia)
2. Zainuddin Mohamad, 39, (Jurutera Kapal/Malaysia)
3. Mohd Jaffery Ariffin, 23, (Second Officer/Malaysia)
4. Sharma Chandan Shimla, 30-an, (Krew/India)
5. Pal Satya Prakash, 30-an, (Krew/India)
6. Matthias Chang, 61, (aktivis/Malaysia)
7. Derek Graham, 43, (aktivis/Ireland)
8. Jenny Graham, 41, (aktivis/Ireland)
9. Mohd Radzillah Abdullah, 36, (seranta FELDA)
10.Iskandar Alang Bendahara, 36, (NST)
11. Mohd Faizal Hassan, 27, (BERNAMA)
12. Julie Levesque, 36m (wartawan Global Research/Kanada)
* kumpulan ini bertindak sebagai saksi dan dokumentasi perlu dalam penghantaran misi bantuan kemanusiaan PGPF.
* jumlah keseluruhan krew/penumpang MV The Spirit of Rachel Corrie adalah 12 orang, manakala pasukan darat tujuh orang termasuk empat wakil media.
* tujuh Malaysia, dua warga Ireland , dua India dan seorang rakyat Kanada berada di atas kapal kargo itu.
Maklumat MV The Spirit Of Rachel Corrie
Nama asal : MV Finch
Jenis : kapal kargo (reka bentuk tongkang)
Ukuran saiz : 54.9 meter panjang, 9.4 meter lebar dengan kedalaman 4.75 meter
Tahun : 1989
Buatan : United Kingdom
Kelajuan : 8.5 knot
Muatan kargo : 1,200 tan
Flagship : Moldova
Pelabuhan kapal
didaftarkan : Giurgiulesti
Muatan dibawa : paip pvc sepanjang 7.5km seberat 30 tan bagi membaikpulih/membina sistem pembentungan/bekalan air di Gaza.
Kapten : Kapten Abdul Jalil Mansor, 56.
krew/penumpang : 12 orang, termasuk tujuh rakyat Malaysia, dua warga Ireland, dua warga India dan seorang rakyat Kanada.
* Dinamakan sempena MV Rachel Corrie, kapal kargo Malaysia yang menyertai Flotila Kebebasan Mei tahun lalu bagi menghantar bantuan kemanusiaan ke Gaza, tetapi dikepung dan ditahan tentera Israel sebelum dibawa ke Pelabuhan Ashdod di selatan Israel.
* MV Rachel Corrie mengambil sempena nama aktivis keamanan dari Amerika Syarikat, Rachel Corrie, 23, yang meninggal dunia kerana digilis jentolak "Caterpillar D9" dipandu tentera Israel ketika cuba menghalang rejim zionis daripada memusnahkan rumah penduduk Palestin pada 2003. 
Rachel Corrie meninggal dunia selepas digilis sebanyak dua kali oleh jentolak seberat 108,000 pound itu.
* MV Rachel Corrie yang ditaja PGPF sepatutnya mengetuai Flotila Kebebasan yang berlayar ke Gaza tahun lalu sebelum tempat itu diambil alih oleh MV Mavi Marmara dari Turki.

Kepada yang mahu berjuang, kata-kata ini untuk anda..

video
"Dengar sini! Sebelum sampai ajal kita, selagi itu kita tidak akan mati. Biar kita mandi peluh jangan kita mandi darah. Kita telah lama bersedia, kita akan menang. Ingat! Setiap petempuran satu peluru satu musuh. Faham!"
...Apa yang dikatakan oleh Sarjan Misai ni memang betul tapi berapa ramai yang sanggup berhadapan dengan musuh?..
...Kini musuh kita bukan lagi seperti apa yang digambarkan olehnya dan kita tidak perlu berhadapan dengan hujanan peluru dan bom..
...Apa yang kita hadapai hari ini ialah hujanan fitnah dan pembohongan dari kedua-dua pihak, kita menganggap mereka musuh dan mereka menganggap kita musuh.
...Jadi, jika kita mahu mengalahkan musuh, hadapilah mereka dengan sepenuh jiwa dan semangat juang yang tinggi..
...Bekorbanlan sedikit.. hanya sedikit.. untuk kita membuktikan pada rakyat yang kita adalah sebenar-benar pejuang yang mempertahankan Agama, Bangsa dan Tanahair.

Pemimpin Pas Tidak Berani Hadir Solat Hajat dan Munajat Untuk Anwar - RBF

Tulisan ni aku pinjam RBF punye.. korang bacalah bagi paham..
-----------------------------------------------------------------------------------

Pemimpin Pas Tidak Berani Hadir Solat Hajat dan Munajat Untuk Anwar

Sewaktu majlis sembahyang hajat kali pertama diadakan di Stadium Melawati Shah Alam bagi menuntut keadilan kepada Anwar Ibrahim yang sedang 'difitnah' dan 'dizalimi', ramai pemimpin-pemimpin Pas yang hadir. Antaranya , Hj Hadi, Tuan Ibrahim , Idris Ahmad, Hatta Ramli dan tidak ketinggalan uLarmak besar, Nik Aziz Nik Mat. Lihat gambar di sini

Tidak berapa lama selepas itu, tup...tup...kebenaran dan keadilan yang dipohon telah pun menjelma apabila di satu petang isnin yang tidak disangka-sangka muncul satu video klip dalam laman you tube yang menunjukkan lelaki yang seiras-iras Anwar , tetapi bukan Anwar (pinjam ayat Wan Azizah) baru hendak memulakan adengan seks dengan seorang pelacur.

Selang beberapa minggu muncul lagi pula satu klip video yang memaparkan juga lelaki yang seiras-iras Anwar , tetapi bukan Anwar yang bertajuk Papa Nurul Izzah Part II.

Selang beberapa hari selepas itu video penuh muncul pula.

Itu berkat solat hajat dan doa orang ramai yang penuh satu Stadium Malawati Shah Alam.

Beberapa hari lepas sebelum menjelang keputusan mahkamah hari ini, PKR sekali lagi mengadakan solat hajat dan munajat bagi menuntut keadilan untuk Anwar. Bunyi sedap, solat dan munajat, lepas solat dan berdoa, naik pentas ceramah maki hamun orang.


Melalui hebahan-hebahan yang dilakukan termasuk iklan dalam Sinar Harian dimaklumkan majlis itu akan dipimpin oleh ulama muktabar dunia dan uLarmak muRtaBak Kelantan, Nik Aziz, akan turut serta dalam majlis berkenaan.

Apabila sampai masa dan ketika majlis berlangsung, tidak ada seekor haram pun pemimpin Pas yang datang ke majlis berkenaan. Pelik tak ? Lihat gambar di sini

Kenapa pemimpin Pas sudah tidak berani lagi untuk hadir bersolat hajat untuk Anwar ?

Tidak lain tidak bukan kerana takut.

Saya hendak beritahu kepada rakan-rakan sekalian, yang sebenarnya rata-rata pemimpin Pas tahu cerita yang sebenar dan mereka akui lelaki dalam video itu adalah Anwar Ibrahim, tetapi mereka sengaja pusing sana, pusing sini, belit sana, belit sini demi untuk kepentingan politik mereka.

Itulah Pas, demi politik mereka sanggup lakukan apa sahaja. Andai ditakdirkan DAP suruh mereka makan babi, saya rasa kemungkinan besar mereka akan makan dan berkata babi itu halal. Jangan cakap tidaklah, kalau bini pun boleh dijadikan taruhan politik, apa sangat setakat babi bagi Pas.

Bagi uLarmak muRtaBak Kelantan pula, dia sudah keluarkan fatwa tidak akan masuk syurga orang menuduh Anwar Ibrahim dalam video seks tersebut, tetapi apabila sampai masa yang dia sepatutnya hadir pada majlis solat hajat dan munajat untuk Anwar dua tiga hari lepas, dia sendiri pun tak datang. Begitu juga semasa di Stadium Malawati akhir bulan Mac yang lepas, waktu sembahyang hajat dia tak nampak batang hidung, tetapi apabila sampai masa untuk pesta maki hamun orang atas pentas ceramah dia pun muncul.

Ada asasnya untuk saya memanggilnya uLarmak kerana dia memang Ular besar....

Dari tua sampai ke muda kerjanya hanya menipu dan memecah belahkan umat.

Macam-macam Beruk ada..

video
Beruk jantan ada.. beruk betina ada.. beruk pakai kopiah ada.. beruk pakai tudung pon ada.. pendek kata macam-macam beruk ada..

PAS ada kekuatan atau ketakutan?



Dari suatu sudut pandangan mereka (ahli PAS) mengatakan PAS sudah punyai "kekuatan" selepas berjaya merampas 5 negeri bersama sekutu mereka PKR dan DAP pada PRU ke 12 yang lepas, tetapi dari suatu sudut pandangan yang lain pula mengatakan PAS sebenarnya hanya ada "ketakutan" kerana tidak mampu berbuat apa-apa terhadap segala tindak-tanduk sekutunya walaupun jelas mereka mempergunakan Agama yang diperjuangkan oleh PAS selama ini demi kepentingan politik mereka.


Sedih sungguh bila melihat sebuah parti yang kononnya ditubuhkan atas dasar memperjuangkan Islam terpaksa mengorbankan apa yang diperjuangkan berpuluh tahun hanya kerana gilakan kuasa.


Siapa yang sebenarnya yang wajib disembah.? Allah S.W.T , PKR atau DAP?..

16 May 2011

Believe It or Not!



Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mendakwa beliau diliwat oleh bekas majikannya Datuk Seri Anwar Ibrahim telah disifatkan sebagai “saksi yang benar dan berwibawa”.

Pengakuan itu dibuat oleh Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah ketika memerintahkan Anwar supaya membela dirinya.



"Believe It or Not!"...

Jangan la jadi ape-ape kat aku besok - 16 Mei 2011

14 May 2011

Wan Azizah Menderita - Nik Aziz Ambil Berat... ehemm.. ehemm

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, meminta mana-mana pihak yang merancang memburukkan maruah Datuk Seri Anwar Ibrahim agar segera menghentikan tindakan itu bagi menghormati perasaan keluarga ketua pembangkang itu.

Menurutnya, beliau memahami perasaan ahli keluarga Anwar termasuk isterinya, Datin Seri Dr Wan Azizah yang begitu terseksa dengan apa yang dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab terhadap suaminya sejak sekian lama.

"Sudah lebih 10 tahun maruah Anwar dilanyak, dihentak, dilenyek begitu tanpa ada rasa belas kasihan, isteri mana yang tidak menderita dengan apa yang berlaku,” katanya kepada Harakahdaily.

Beliau mengulas kenyataan Azizah semalam bahawa beliau begitu terseksa dengan fitnah itu.

Sehubungan itu, Nik Aziz yang juga menteri besar Kelantan memohon pihak perancang yang merakam dan mendedahkan video seks yang dikaitkan dengan Anwar itu dihentikan segera.

Menurutnya, sebagai umat Islam mereka harus sedar tindakan memfitnah dan mengaibkan orang satu dosa yang besar.

Tegasnya, balasan buruk akibat tindakan itu akan diberikan Allah kepada orang yang memfitnah sejak di dunia lagi.

“Kita sebagai anggota masyarakat jangan sekali-kali bersekongkol dengan mereka yang membuat perkara buruk (fitnah) itu kerana dosanya juga akan terpalit pada kita," katanya. sumber (
Klik sini - Malaysia Kini )


Yang ni pon sama gak.. aku tak paham le ape si nyanyok ni cakap.. yang aku paham Kak Wan menderita sebab laki dia tak penah serik-serik membaham belakang dan depan.. hehehe (si nyanyok mcm nak ambik kesempatan je.. 16 Mei dah dekat)

Kecik-kecik taknak sekolah ! dah besar nyusahkan orang!


Zuraidah Kamaruddin, Ketua Wanita PKR merangkap Timbalan Pengerusi PKR Selangor menyatakan, dia sanggup berhadapan dengan UMNO di mahkamah, apabila UMNO Hulu Selangor memutuskan untuk mengambil tindakan terhadap Zuraidah dan PKR. Zuraidah sebelum ini dalam satu ‘pembongkaran’ mendedahkan bahawa UMNO Hulu Selangor cuba mendapatkan status penduduk tetap yang kemudian ditukar kepada permohonan kerakyatan penuh kepada 2000 orang pendatang asing bagi membolehkan UMNO menang di Selangor pada PRU13 nanti.
Ketua Wanita PKR yang diketahui sangat gemar menjilat Anwar Ibrahim itu, kelam-kabut apabila diberitahu bahawa Penduduk Tetap tidak ada hak untuk mengundi. Lebih menggigil apabila surat berkenaan tiada cop terima daripada pejabat Kementerian Dalam Negeri. Malah tandatangan Ketua UMNO Bahagian Hulu Langat, Mohammad Idris Abu Bakar, tidak sama dengan tandatangan asli. Ejaan nama Mohammad Idris Abu Bakar juga telah tersalah taip.
Namun sebagaimana yang dijangka, PKR sentiasa mendakwa mereka mempunyai bukti-bukti kukuh. Taktik sama yang digunakan oleh Ketua Umum mereka, Anwar Ibrahim, yang seringkali mendakwa mempunyai pelbagai bukti penting untuk setiap perkara yang didakwanya tetapi sehingga kini, tidak ada satu bukti pun yang dipaparkan, sungguhpun dalam tempoh 13 tahun, terlalu banyak dakwaan dibuat di pentas-pentas ceramah.
Zuraidah juga seperti itu. Sebelum ini dia mendakwa UMNO hendak merampas Selangor seperti mana ‘UMNO merampas Perak’. Katanya, dia ada bukti, tetapi sehingga sekarang, bukti yang didakwa belum lagi dipamerkan. Bukan itu sahaja, dia sebaliknya berpusing pula dengan surat yang boleh ditaip, direkabentuk dan dicetak di bilik tidur dengan mendakwa itulah bukti pentingnya.
Paling menarik ialah apabila Zuraidah berkata pendatang asing yang terbabit, enggan tampil memberi keterangan sungguhpun mendakwa pendatang-pendatang asing tersebut datang kepadanya. Dengan kata lain, Zuraidah sebenarnya mengakui, dia tidak ada bukti melainkan rekaan cerita karut, dongeng dan penuh dengan mitos untuk menyelamatkan Ketua Umumnya yang sedang mengalami tekanan perasaan yang sangat teruk apabila kejahatan kemaluannya didedahkan kepada umum.

Sambutan Hari Ulang Tahun UMNO ke 65 Cawangan Pasir Tuntung, Kuala Selangor
















Doa ku Semoga pejuang-pejuang ini akan terus berjuang demi mempertahankan Agama Bangsa dan Tanahair dan UMNO akan terus menjadi tunjang dalam pentadbiran negaraku Malaysia.

11 May 2011

ANWAR FULL 1.flv - New Version

Biar Hancur Tetap Ku Pertahankan..... DAP ku.



Gempar apabila akhbar tempatan melaporkan majlis pertemuan pertemuan tertutup 100 paderi seluruh negara di Pulau Pinang antara lain dikatakan merangkumi ikrar menjadikan Kristian agama rasmi Persekutuan.


Pendedahan pertemuan itu telah membangkitkan kemarahan umat Islam pelbagai lapisan di negara ini dan beberapa laporan polis telah dibuat bagi 
menunjukkan bantahan terhadap rancangan tersebut.


Disebalik kemarahan umat Islam menentang menjadikan Kristian agama rasmi Persekutuan, ada pula golongan yang membela kumpulan ini dan menyalahkan Kerajaan kononnya sengaja cuba menyebabkan ketengangan agama di negara ini.


Menghairankan apabila mereka yang sebilang masa membawa slogan Islam dalam perjuangan seolah-olah tidak merasa apa-apa dan sengaja membutakan hati walhal apa yang diusik ini adalah agama mereka sendiri.


Maka terbuktilah selama ini perjuangan yang dibawa bukanlah untuk menegakkan Islam sebaliknya hanya untuk kepentingan diri, kedudukan dan kekayaan semata-mata.


PAS, jika benar Islam adalah tunjang kepada perjuangan parti, buktikan !!










10 May 2011

GEMPAR!! hantu Anwar dilihat berkeliaran

Gempar apabila ramai mengatakan melihat kelibat hantu menyerupai Anwar Al-Juburi kebelakangan ini... Apakah sebenarnya yang berlaku? adakah ini hantu belaan Anwar atau Anwar sendiri?

Moral : Jangan berjanji kalau tak boleh ditepati.

Anwar Si Raja Saman Sudah Hilang Taring..

Sejak akhir-akhir ini kita lihat si Al-juburi ini gagal menyaman beberapa pihak yang dikatakan memfitnah dirinya.

Kebangkitan semula Umi Hafilda, Kenyataan RPK, Pendedahan Dato 'T' dan Bloggers menyerang dari pelbagai sudut menyebabkan si Al-Juburi ini terkedu telornya hingga dilihat sudah tidak mampu lagi menahannya.

Persoalannya, dimanakah loyar-loyar buruk Al-juburi? atau Al-juburi sudah tiada duit nak bayar loyarnya? atau loyarnya takut? atau Al-juburi sendiri takut?...

PAS Pertahan DAP tegakkan negara KRISTIAN

Selepas kegagalan yang memalukan dalam agenda “1Melayu, 1Bumi”, media tradisional Umno, Utusan Malaysia dan barisan blogger mereka cuba sekali memainkan isu yang cukup sensitif dan berbahaya untuk kestabilan negara dengan menuduh bahawa para pemimpinDAP berkonspirasi dengan paderi Kristian bagi menjadikan Kristian sebagai agama rasmi dan membolehkan mereka yang beragama Kristian menjadi perdana menteri.

Di atas permukaan, DAP dan agama Kristian dilihat sebagai sasaran sebenar Utusan. Namun, harus diingatkan di dalam politik, kebanyakan drama hanya membenarkan penonton tepi jalan melihat apa yang hendak diperlihatkan – dengan ini bermaksud ada pihak yang inginkan rakyat percaya bahawa sasaran sebenar mereka ialah DAP dan juga Kristian. baca lagi klik sini..
◄ Newer Post Older Post ►

Geng Kita

Pageviews from the past week

 

Copyright 2013 Sinhala MP3Pena Tanah Melayu Template by Farhan Share and Tuliskan