SAMM nak jadi hero isu TPPA tapi jadi "Jantan Takde Telor" dalam Isu Kalimah Allah


Tergelak besar bila melihat kerenah anak muda tak cukup sifat dalam SAMM ni.. apa tidaknya, mereka yang mengaku sebagai suara besar generasi baru yang mendahului perubahan sebenarnya hanya tong kosong yang tidak berharga

TPPA sudah lama ditentang oleh sebilangan rakyat Malaysia yang prihatin dengan nasib bangsa dan rakyat Malaysia, mereka membantah kerana mereka yakin perjanjian itu berata sebelah dan boleh membawa musibah.

MTEM atau Majlis Tindakan Ekonomi Melayu telah bertungkus lumus dari awal bersama Tun M bagi menjelaskan kepada kerajaan dan rakyat tentang bahaya perjanjian itu.

Tetapi SAMM yang kononnya hebat masuk di tengah-tengah dan mengaku seolah merekalah yang memulakan penentangan itu. Tak malukah SAMM yang tidak punyai isu dengan tiba-tiba menyedok kisah TPPA untuk dijadikan bahan cerita untuk mencari publisiti percuma?

Kalau SAMM tak ada pun memang sudah ada ramai yang menentang TPPA dan yakinlah bahawa rakyat Malaysia sendiri tidak mahukannya jika ia boleh membawa bencana kepada ekonomi melayu itu sendiri.

Jika SAMM benar-benar ikhlas tidak pelulah mencanangkan seolah diri mereka sahaja yang hebat dalam memainkan isu ini. Jika benar mahu bejuang mari bersama dan jangan pilih bulu seperti sambutan mereka dalam Isu Kalimah Allah.

Kenapa SAMM tiada dalam Isu kalimah Allah dan tiba-tiba menjadi Hero dalam isu TPPA harus diambilkira dan dipersoalkan....

*** Yang nak jual negara ni sebanrnya Anuar Berahim ko tau tak? ko tau kan dan ko sengaja buat tak tau sebab ada janji yang si Anu tu tabur kan?..

No comments: