Syed Azmi Alhabsi Anjing idak pernah setuju apatah lagi menggalakkan peserta beragama Islam untuk sengaja memegang anjing tanpa sebab.


Syed Azmi Alhabsi Anjing hari ini lari lintang pukang selepas memohon maaf secara terbuka dalam sidang media khas mengenai isu itu, hari ini kerana kononnya atas faktor keselamatan.

Semua persoalan terpaksa dijawab oleh rakannya, Norhayati Ismail  Dengan senang dan selamba berkata pihaknya tidak pernah setuju apatah lagi menggalakkan peserta beragama Islam untuk sengaja memegang anjing tanpa sebab.

Tapi yang celakanya buat progran dok heboh promosi dalam Facebook dan laman sosial sebijik macam pesta arak oktoberfest siap dipromosikan oleh pemimpin Parti Politik pembangkang tu nak buat ape?

Mereka juga mengakui kehadiran peserta yang begitu ramai menyebabkan tindakan mereka sukar dikawal serta memaklumkan hanya mengetahui gelagat wanita Islam memegang dan memeluk anjing menerusi laman sosial dan media.

"Saya sendiri tidak nampak tindakan memegang anjing itu. Jadi saya tidak boleh komen. Kami hanya tahu dari media dan laman sosial," katanya.

Senang betul alasan Anak-Anak Haram balaci kafir lahanat ni bila dah terjerat!!

Kalau pandai buat program kenapa ada alasan tak boleh dikawal?

Mengapa promosi bagai nak gila kalau tak boleh dikawal?

Bagi aku ini semua alasan bodoh untuk melepaskan diri mereka (anjing) yang tersepit!

MAIS disini adalah pihak sebenar yang wajib bertanggungjawab kerana bersikap sambil lewa. (aku tulis nanti di posting yg lain).

Jadi setelah alasan yang diberi berbuunyi begitu apa jadi pada pemeluk dan penjilat anjing yang ada dalam program itu?

Apa nasib mereka?

Pada mereka dengan adanya program itu maka Anjing halal dipegang dan dipeluk cium!


Siap nak tanggung?

Jawapannya Pengerusi MAIS!! sebab bangang!!

Sekian!


Beliau berkata, pihaknya juga akan menemui Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) 6 November ini bagi memberi penjelasan sebenar berhubung penganjuran program terbabit.

"Kita juga sudah temui MAIS (Majlis Agama Islam Selangor) dan JAIS (Jabatan Agama Islam Selangor) bagi menjelaskan perkara berbangkit berkenaan program 'I Want To Touch A Dog' itu.

"Kami akui kelemahan dan minta maaf. Kami tidak pernah galakkan orang Islam untuk pegang anjing tanpa sebab," katanya.

Sementara itu, Syahredzan berkata satu laporan polis sudah dibuat Rabu lalu berhubung pelbagai ancaman, termasuk ugutan bunuh yang diterima Syed Azmi.

Beliau berkata pihaknya juga sudah melaporkan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berkenaan ancaman berkenaan dan meminta supaya tohmahan dan ugutan menerusi media sosial dihentikan.

No comments: