Najib Sanggup Bahayakan Diri Demi Saudara Islam Di GAZA... Anwar Sanggup Juga Tapi Ke Israel?

Aku bersyukur kehadrat Allah swt kerana memberikan aku seorang pemimpin negara yang hebat, berani dan berjiwa islam. Najib seorang pemimpin yang berjiwa besar dan tabah dalam membawa negara Malaysia ke satu tahap tertinggi yang disegani dunia.


Kata-kata aku ini bukan menidakkan kebolehan pemimpin-pemimpin Malaysia yang terdahulu tetapi bagi aku apa yang Najib hadapai sekarang dalam mentadbir dan membangunkan Malaysia sebagai sebuah negara berpendapatan tinggi bukanlah sebuah usaha yang boleh dipandang ringan dan mudah. 

Beliau tidak pernah kenal erti penat dalam mencari jalan untuk memberikan keselesaan dan meringankan beban rakyat Malaysia. Walaupun pelbagai tuduhan, fitnah dan konspirasi ditjukan kepadanya namun beliau tetap bersahaja dan tenang menghadapai semuanya seolah-olah tiada apa yang berlaku dan beliau terus melakukan kerjanya berusaha bersungguh-sungguh untuk mendekati rakyat.

Dan dalam semua itu, yang paing hebat pada aku dan tiada pemimpin pembangkan g yang berani melakukannya ialah sewaktu kunjungan beliau ke GAZA baru-baru ini. Dalam keadaan yang masih bergolak dan pada-bila-bila masa saja bom boleh meletup di didepannya, Najib langsung tidak pernah taku untuk bersama melihat kemusnahan GAZA secara langsung di depan mata dan do lokasi kemusnahan itu sendiri.

Itulah semangat seorang Perdana Menteri yang berjiwa rakyat dan berjiwa Islam yang sanggup meletakkan dirinya dalam bahaya ditanah perang bagi merasai sendiri penderitaan saudara Islam di GAZA.

Selain itu, kesungguhan PM Najib yang mahu mencari kesepakatan dan menghentikan kemusnahan di GAZA amatlah menyentuh hati. Bayangkan betapa hebatnya Malaysia dalam usaha-usahanya untuk memperkuatkan negara-negara Islam di serata dunia yang akhirnya akan membawa Islam kembali hebat seperti dahulukala.

Pakatan pembangkang di Malaysia seharusnya mencontohi usaha yang dilakukan Oleh PM Najib dalam mengembalikan kegemilangan ISlam di dunia dan bukannya memusnahkannya.































1 comment:

Unknown said...

abg long...mohon pautkan teman ye...hehehe
http://daengselili.blogspot.com/