NORAINI Dari Skandal Tanah PKNS Bertukar Ke Skandal Rumah Urut Pulak..??


Puan Noraini Roslan merupakan watak penting dalam penukaran zon tanah yang melibatkan padang PKNS telah dinaikkan pangkat menjadi YDP Majlis Daerah Kuala Selangor pada 1 Julai 2011. Ertinya dah setahun beliau menjadi YDP.

Peliknya bagaimana pegawai yang boleh tukar Rancangan Tempatan berkali-kali walaupun dah digazetkan boleh dinaikkan pangkat ke satu jawatan yang agak tinggi. 


Tindakan beliau menukar zon tanah kepada Rancangan Tempatan Petaling Jaya (RTPJ) 2 yang telah digazetkan adalah tidak mengikut peraturan. Macam mana pegawai yang tak ikut peraturan boleh naik pangkat?.. (Klik Sini)

Kini Setelah memagang jawatan YDP Majlis daerah Kuala Selangor (MDKS) lebih dari setahun aku tidak nampak apa-apa perubahan yang berlaku di Kuala Selangor selain perlumbaan MEMBINA RUMAH URUT dan PUSAT JUDI.

Bila ditanya, jawapan mudah mereka ialah,

"Tiada peraturan tertentu yang menetapkan jumlah pengeluaran lesen pusat urut di sesuatu kawasan menyebabkan Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) tiada kuasa untuk mengehadkan bilangan premis terbabit di daerah ini."
"Menurutnya, pihaknya akan meluluskan sebarang permohonan membuka pusat urut selagi syarat yang ditetapkan Jawatankuasa Kawalan Perniagaan dan Kesihatan Daerah Kuala Selangor dipatuhi."

“MDKS tiada alasan untuk menolak sebarang permohonan yang dikemukakan pemilik pusat urut jika mereka benarbenar mengikuti peraturan dan setakat ini, pihak berkuasa tempatan (PBT) hanya meluluskan pusat urut refleksologi sahaja."


Mudah sungguh jawapan mereka bila dah tersepit.. mungkin bagi orang-orang yang menyokong Pakatan Rakyat jawapan itu boleh diterima tetapi bagi masyarakat yang prihatin tentang masalah sosial ianya hanyalah alasan untuk melepaskan diri.


Sebenarnya mereka menjaga kebajikan RUMAH-RUMAH URUT INI.. buktinya rumah-rumah urut ini tidak dipantau dan jarang diserbu tidak seperti mereka menyerbu dan merampas harta PENJAJA-PENJAJA KECIL yang berniaga di tepi jalan.

Mereka akan sedaya upaya mencari kesalahan peniaga-peniaga kecil ini berbanding KESALAHAN YANG DILAKUKAN oleh PREMIS RUMAH-RUMAH URUT yang bertaburan di seluruh KUALA SELANGOR.

Aku pernah muatkan artikel bilamana peniaga lemang tepi jalan yang hanya dapat ntah berapa sen untuk mencari duit raya DIHALAU oleh PENGUATKUASA MDKS tanpa belas kasihan.. Klik pautan ini : http://penadaritanahmelayu.blogspot.com/2012/08/peniaga-melayu-kene-halau-di-kuala.html

Dan disitu ada aku tuliskan:

"Buat la aniaya kat bangsa ko sendiri... makan la sampai kenyang duit haram yang korang ambik.. bagi la anak bini ko makan duit tu.."

Dan aku maksudkannya disini kepada YDP MAJLIS DAERAH KUALA SELANGOR (MDKS)..!!

Apa kerja yang beliau buat untuk mensejahterakan KUALA SELANGOR ni?..

Ade kan?.. Biar Cina DAP buat rumah urut banyak-banyak kan?...  

http://penadaritanahmelayu.blogspot.com/2012/10/terkini-gadis-melayu-nekad-berbogel-di.html
AKU AMAT MERASA RUGI KERANA MEMPUNYAI YDP PBT YANG DILETAKKAN DI KUALA SELANGOR HANYA KERANA HENDAK MELARIKANNYA DARI PANDANGAN MATA AWAM SETELAH MELAKUKAN KESILAPAN BESAR DI TEMPAT LAIN (KLIK SINI)

Kerja Rumah Urut Gaji Lebih Besar Dari Manager Kilang (Klik Sini)
Inilah STANDARD Kerajaan Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat yang hanya tahu merampas dan menjual harta negeri untuk kepuasan diri dan kroni. Bila sudah "terkantoi" maka Pegawai itu akan dilarikan dan diberikan jawatan lebih besar..

Maka lebih besarlah kepala si SIALAN ini bila berpindah di tempat baru..

Psttt: Dulu Masa Buat Kerja Padang PKNS mesti ada masyukkk kan?.. Sekarang RUMAH-RUMAH URUT Kuala Selangor takkan tade masyukkk..??? .. kalau Tak Masyukk Takkan Melambak ye tak?... (heheh ini bukan tuduhan.. cuma pertanyaan.. jawab skit YDP..)

1 comment:

MMI said...

Salam perjuangan..Mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.