28 November 2012

#PAU2012: Pemuda Usaha Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) Untuk Orang Muda.


 
Ketua Pemuda Malaysia, YB Khairy Jamaluddin menjelaskan usaha utuk membantu golongan muda melalui program Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M).

Menurut beliau, Pihak Pemuda UMNO telah berusaha untuk meyakinkan kerajaan untuk memberikan peruntukan bagi membiyaai program tersebut.

Sambil itu, perbincangan dengan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) telah dibuat dan kelulusan telah diperolehi.

Sememangnya Pemuda UMNO telah berusaha kerasuntuk membantu golongan muda tanpa mengira fahaman politik.. Syabas YB KJ.

Read more »

27 November 2012

Majlis Penutup "UMNO's INTERNATIONAL FORUM


Read more »

Tun M Mengajak Semua Negara Meniru Gaya Malaysia Dalam Menyelesaikan Konflik





Tun M mengajak semua negara meniru gaya malaysia dalam menyelesaikan konflik.

Malaysia mempunyai sejarah yang baik dalam penyelesaian konflik termasuk konflik yang melibatkan negara jiran.


Dengarkan ucapan beliau dalam video di atas.

Read more »

26 November 2012

Larang Kedai Gunting UNISEKS Tapi Biarkan RUMAH AYAM Bersepah Di Kelantan


Aku cuma nak mengulas sikit kenyataan Exco Kerajaan Negeri Kelantan ni yang beria-ia mengatakan Kerajaan Kelantan melarang perniagaan KEDAI GUNTING UNISEKS sejak tahun 1991 lagi.

Betol la kot dorang kuatkuasakan kedai gunting UNISEKS tapi pelik pulak kenapa RUMAH AYAM di KOTA BHARU melambak tanpa pemantauan... Baca Sini

Ini bukan cerita terlepas pandang tapi memang sengaja buat tak pandang kan?....


Sudah la... tak payah nak temberang la.. KARPAL SINK BENGONG tu sound skit je.. habis lintang pukang tunggang langgang puak PAS menggigil nak jawab.

Cerita betulnya memang PAS tak pernah berjaya membawa KARPAL SINK untuk memahami apa itu Islam kerana memang sudah perjuangannya untuk menentang Islam di Malaysia. Baca Sini...

Jadi, Puak PAS jadilah kamu semua manusia bodoh yang dibodoh-bodohkan oleh DAP!!..



Read more »

CINA DAP BABI Nak Rempuh Perhimpunan Agung UMNO 2012 .. Orang UMNO Berani Ker Lawan CINA DAP BABI Ni?


Lihat sendiri betapa kurang ajarnya Cina DAP buat negara ni macam bapak dorang punyer!! Semakin hari semakin ramai CINA DAP GAMPANG ni berarak atas jalan di bumi bertuah TANAH MELAYU ini..

Mengapa jadi macamni?..

Sebab kita melayu sendiri tak mahu berubah!! .. ramai yang kata "lantak la dorang... bukan dia dapat perintah Malaysia pon kalau dorang berarak".. tapi ramai yang tak perasan bilangan CINA DAP sial ni semakin bertambah setiap kali perhimpunan diadakan.. dan ramai yang tak tau mereka ni berpesan sesama sendiri bila balik dari perhimpunan dengan ayat 

"Melayu tak berani menghalang kita sebab kita sudah kuasai mereka dan Melayu ni punyelah bodoh sebab percaya kita nak kongsi kuasa dengan mereka.. hahaha"


Jadi, CINA DAP CELAKA ni sudah tidak takut lagi dengan kuasa melayu dan bagi mereka 13 Mei 1969 tak akan berulang lagi kerana MELAYU SANGAT LEMAH dan tak mampu berbuat apa-apa..

Hari ini mereka menunjukkan belang mereka dengan membawa slogan LYNAS tapi sebenarnya yang mereka nak tunjukkan ialah kuasa mereka semakin kuat dan kerajaan tak mampu menghalangnya..

Mungkin tak lama lagi ada yang mati atas jalan seperti yang berlaku pada 13 MEi 1969 dan jangan harap melayu berani bangkit untuk melawan kerana melayu semua sudah takde telor!!... Ade sesapa nak marah aku ke sebab cakap MELAYU TAKDE TELOR?

Kalau marah buktikan pada aku yang MELAYU NI ADER TELOR terutamanya dari KALANGAN ORANG UMNO.. aku ulang.. Terutama DARI KALANGAN ORANG UMNO..!!!


Kalau ader yang tak puas hati komen dalam posting ni.. aku nak tengok berapa ramai yang ader telor!!

Dan kalau ader yang kata aku RASIS.. MEMANG AKU RASIS GILER!!.. kenapa?... nak tangkap aku?... tangkap la?... aku masuk ader ramai lagi yang tunggu masa nak mulakan perang ini!!!

WOII Orang UMNO!!! Ader Brani Ke tak?..... AMACAM KALAU masa PAU 2012 ni nanti CINA DAP BABI ni belonggok depan PWTC.. nak pandang ajer ker?..

Ada berani Ke TAk?..

Read more »

NURUL IZZAH Kotakan Janjinya.....


Hebat Nurul Izzah kerana mengotakan janjinya tetapi apa pula tindakan kita terhadap pengkhianat agama ini?...

Apa sudah jadi dengan cerita NURUL IZZAH? mengapa diam saja?... apa sudah berlaku?...

Cuba korang baca kat sini dan ulas sikit betol ke tak apa yang blogger ni tulis? atau (Klik Sini)

Read more »

25 November 2012

Gambar Buktikar CINA DAP NAk 13 Mei Berulang.. Amacam?.. Nak Bagi Ke Tak Ni?


CINA DAP NAK 13 MEI BERULANG.... AMACAM GENG?.. NAK BAGI KE TAK KAT CINA DAP BABI NI?...

Read more »

Maya Karin Cari Lelaki Berani.. Lu Orang Berani Tak?..



Beliau umpama jinak-jinak merpati, apabila didekati ia semakin terbang tinggi. Tidak mudah menagih cinta aktres jelita, Maya Karin Roeckle, 33 kerana selepas bercerai, hatinya kini belum terbuka menerima lamaran manamana lelaki. 

Bukan jual mahal atau serik dengan kegagalan silam, sebaliknya pelakon kacukan Melayu-Inggeris itu lebih bahagia hidup tanpa genggaman lelaki. Baginya, tidak sukar mencari cinta, tapi untuk mendapatkan pasangan serasi, berdikari dan lasak bukan kerja mudah. 

Andai tertulis di loh mahfuz dirinya bercinta dan berkahwin lagi, anak kelahiran Bayreuth, Bavaria, Jerman yang mencipta gelombang kemasyhuran menerusi filem Pontianak Harum Sundal Malam dan Ombak Rindu itu tidak mampu menolak ketentuan takdir. 

Jujurnya, Maya akui: 

“Bohonglah kalau saya katakan tiada lelaki cuba merapati, tapi biarlah dulu... Pengembaraan saya ke luar negara menemukan saya dengan beberapa lelaki, tapi sukar buat saya menjalinkan hubungan cinta jarak jauh. Mungkin tiada halangan untuk berkawan tapi mahu menjalin dan mengekalkan hubungan apabila bercinta, susah sikit. 

“Diakui saya menemui lelaki yang disukai, tapi saya seorang yang agak praktikal. Saya malas nak bercinta seperti zaman remaja dulu. Nak hubungi dan bertemu setiap hari, kena cakap saya rindu awak, letihlah. Saya tiada masa untuk perhubungan cinta seperti itu. 

“Jadi, saya tetap memilih hidup solo buat masa ini. Saya bahagia dan tenang dengan kehidupan hari ini. Tidak nafikan, saya pernah terfikir mahu hidup berkeluarga dan punya cahaya mata seperti pasangan suami isteri lain, tapi perasaan itu datang hanya sesekali. 
“Lagipun, hidup saya tidak pernah rasa kesunyian, malah ada ketikanya, saya rasa seperti tidak cukup masa buat diri sendiri. 

Saya tinggal bersama ibu dan banyak masa dihabiskan dengan teman baik. Ada saja teman yang mengajak saya keluar setiap masa. 

“Bagaimanapun, saya tidak boleh menolak ketentuan takdir jika bertemu jodoh suatu ketika nanti. Tapi, buat masa ini, saya mahu menikmati hidup bersendirian sepuas-puasnya. 

Saya mahu mengembara ke negara yang disukai dan melakukan aktiviti lasak yang jarang dapat dilakukan dulu.” 

Sungguhpun begitu, Pelakon Wanita Terbaik Filem, Anugerah Skrin 2012 itu berkata, dia tetap mengimpikan seorang lelaki yang berdikari dan tidak bergantung hidup dengannya. 

“Selain berdikari, saya suka lelaki lasak dan boleh menemani saya mengembara. Saya tidak pernah memandang darjat atau pangkat, apatah lagi kemewahan. 

Cukup sekadar memiliki lelaki yang berani dan memiliki pendirian yang tinggi,” katanya yang baru saja pulang dari menawan puncak Gunung Tserkori di Langtang, Kathmandu, Nepal, baru-baru ini.

Read more »

Bantah LYNAS Jalan Kaki, ANWAR & Geng Naik Jet..


Kelihatan sangat bodoh puak yang kononnya nak menunjukkan tentangan terhadap LYNAS sehingga sanggup berjalan kaki ratusan kilometer...

Aku puji sikap dorang ni tapi malangnya mereka tak sedar disaat mereka sedang berpanas berhujan sampai cedera badan... pemimpin auta mereka sedang enak makan dan bersuka ria.



Bodoh ke tak?... korang jalan kaki ANWAR KAKI LIWAT and THE GANG NAIK JET?..

Begitulah hebatnya pemimpin PAKATAN ANAK HARAM mempergunakan dan memperbodohkan  penyokongnya tetapi yang senang pemimpin yang gila kuasa macam yang dalam jet tu la..

Teruskan la usaha bodoh korang .... hahhahha

Read more »

Noh Omar Rasmikan Bangunan IADA yang Baru


DS Noh Omar Rasmikan Bangunan Bari IADA Barat Laut Selangor.

Read more »

Khairy KJ Prihatin Nasib Saudara Di Palestin


Keperihatinan Pemuda UMNO untuk membantu saudara-saudara di Palestin. 

Read more »

Orang Melayu Dah Sedar - TSMY


    
SULTAN Johor, Sultan Ibrahim Iskandar, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Abdul Ghani Othman, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim (empat kiri) dan Tunku Temenggong Johor, Tunku Idris Iskandar Sultan Ibrahim (kiri) ketika menyaksikan perarakan kereta berhias sempena Hari Keputeraan Sultan Johor dan Perisytiharaan Bandar Maharani Bandar Diraja di Jalan Arab, Muar, malam tadi.



“Orang Melayu sudah sedar. Walaupun di sesetengah negeri yang kita kalah dulu, mereka menyatakan bahawa kita ada sedikit kelemahan, tetapi kita sudah cuba memperbaiki keadaan itu. 

Ada perubahan 

“Jika anda bertanya sama ada berlaku perubahan, ini jawapan saya: Perubahan itu dilihat dalam bentuk gerak kerja, turun padang hingga peringkat akar umbi, berjumpa pengundi dan memberi bantuan.

“Jadi sudah ada keyakinan baru bahawa UMNO adalah parti yang lebih berupaya, berbanding PAS dan PKR,” .....

Read more »

24 November 2012

ULAT Keluar Dari Daging Babi


Video di bawah menunjukkan eksperimen yang dibuat ke atas daging babi dimana selepas dituang air coca cola ke atas daging tersebut terus keluar ulat yang mendiami daging tersebut.


Tetapi yang hebatnya MAT SABU adalah antara penggemar daging babi tersebut.

Dan itulah realiti yang berlaku dalam PAS.. mereka sanggup melakukan apa saja demi politik walaupun haram

Read more »

Jual Buah Dapat Hilux, Jual Aiskrim Dapat Ferrari



Sakan betul Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin memborong pelbagai jenis kereta mewah sejak bergelar wakil rakyat bagi kawasan Parlimen Ampang. Daripada sekadar memiliki sebuah MyVi tetiba saja bertukar citarasa kepada Toyota Hilux, Volvo dan Mercedes Benz.

Sebelum ini dalam salah satu kempen PKR, ada pemimpinnya menyeru rakyat memboikot pembelian kereta kononnya selepas PR memerintah nanti, harga kereta akan diturunkan, tika itu barulah rakyat digalakkan membeli dengan harga baru yang jauh lebih rendah.

Rupa-rupanya saranan tersebut tak terjangkau untuk dilaksanakan oleh Zuraidah, itu yang belum pun kereta VOLVO XC90 mencecah usia dua tiga tahun dibelinya pula dua buah Toyota Hilux dan terbaru pula kini Zuraidah sedang selesa memandu Mercedes Benz E240.

Bukan calang-calang orang boleh merasai pelbagai jenis keempukan kereta yang berjenama dan mahal sebegitu. Tapi bak kata rakan kita di Sel13.Com, tuah ayam nampak di kaki, namun tuah manusia sekalipun masam tubuhnya tiada siapa yang tahu.

Memang bertuah betul menjadi pemimpin pembangkang, dalam sibuk-sibuk mereka
menuduh pemimpin BN hidup bermewah-mewahan, sempat pula Ketua Wanita PKR sendiri menunjukkan contoh kehidupan tawadduk dan zuhud sehinggakan penyokong PR yang sudah sedia pening jadi mereng akhirnya.

Kata dulang paku serpih, kata kat orang pemimpin PKR pula yang terlebih-lebih. Dan kemewahan hidup gaya zuhud yang dikecapi Zuraidah sekarang, bukanlah satu-satunya yang pernah wujud. 

Timbalan Presiden PKR sendiri, walaupun suatu ketika dulu kerap ke hulu hilir bertemu rakyat dengan hanya memandu kereta buruk Wolkswagen untuk memperlihatkan kezuhudannya di mata rakyat, namun ramai yang tahu ada sebuah Ferrari yang bernilai ratusan ribu ringgit menjadi miliknya.

Malah ada khabar menyatakan Azmin telahpun membeli sebuah Lamborghini yang harganya hanya termampu dibayar oleh jutawan dan tauke balak sahaja. 

Jika Zuraidah yang sebelum dilantik menjadi YB Parlimen Ampang dulunya cumalah seorang penjual buah-buahan sambil menjual ubat-ubatan tradisonal dan kini mampu bergaya sakan mengalahkan seorang jutawan, apa nak hairannya dengan Azmin, ya tak?

Jual buah tepi jalan pun mampu beli Toyota Hilux, Volvo dan Mercedes. Takkanlah sebagai orang penjual aiskrim special berperisa jamban tak mampu pula memiliki Ferrari dan Lamborghini, tak begitu?

Read more »

DAP lebih 'berkuasa' jika Anwar jadi PM (Utusan)



KUALA LUMPUR : Rakyat di negara ini khususnya masyarakat Melayu diingatkan tidak ghairah menjatuhkan Barisan Nasional (BN) sehingga sanggup memilih Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri. 

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim (gambar) berkata, perkara itu memandangkan sekiranya Anwar dipilih menjadi Perdana Menteri, pihak yang sebenarnya berkuasa adalah DAP. 

Menurutnya, Anwar memperalatkan DAP untuk mencapai cita-citanya sebagai Perdana Menteri manakala DAP pula mempergunakan Anwar untuk menjadi parti nombor satu di negara ini. 

"Mereka saling mempergunakan asalkan impian masing-masing untuk berkuasa akan menjadi kenyataan. 

"Orang Melayu jangan tertipu dengan menyangka Anwar akan berkuasa, akhirnya kuasa tersebut akan diberikan kepada parti yang didominasi kaum Cina. 

"DAP juga akan rasa selamat sekiranya memilih Anwar berbanding calon daripada Pas kerana mereka tidak perlu 'terbeban' dengan penubuhan negara Islam atau pelaksanaan hukum hudud," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. 

Beliau mengulas pendirian Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang menolak cadangan akar umbi Pas baru-baru ini supaya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilantik menjadi Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13. 

Mengulas lanjut, Tunku Abdul Aziz berkata, Pas hanya tiket untuk DAP dan PKR memastikan kemenangan dalam pilihan raya dan mereka langsung tidak berminat terhadap prinsip Islam parti tersebut. 

"Lihat sahaja sehingga hari ini, mereka tidak dapat mencapai sebarang persetujuan berhubung pelaksanaan hukum hudud atau penubuhan negara Islam. Mereka hanya minat dengan undi orang Islam sahaja, untuk itu mereka memerlukan Pas.

"Pas harus sedar perkara ini dan kembali kepada agenda asal mereka, jangan biar terus dipergunakan," tegasnya. 

Dalam masa sama, beliau turut memberi amaran negara akan porak-peranda sekiranya Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri. 

"Negara ini akan hancur jika Anwar memerintah, jika tampuk pemerintahan jatuh ke tangan pembangkang, kita hanya boleh menyaksikan keadaan huru-hara.

"Pembangkang bukan mahu mengubah nasib rakyat di negara ini, mereka hanya mahu berkuasa demi kepentingan diri sendiri dan bukan demi rakyat. Jangan tertipu," ujarnya.

Read more »

Anwar Dimalukan Kerajaan Australia



MELBOURNE : Menteri Luar Australia, Senator Bob Carr berkata, Australia tidak boleh dan tidak akan mempengaruhi cara pilihan raya umum patut dilaksanakan di Malaysia walaupun menerima rayuan berhubung perkara itu daripada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. 

Anwar dilaporkan menulis kepada Carr untuk meminta Australia membantu dalam memastikan pilihan raya umum akan datang di Malaysia, yang berkemungkinan diadakan awal tahun depan, bebas daripada penipuan dan rasuah.

Anwar juga dilaporkan memberitahu Carr bahawa beliau menemui bukti tentang penipuan dalam pendaftaran pemilih dan anomali lain dalam menghadapi pilihan raya itu.

Beliau turut mempertikai kebebasan Suruhanjaya Pilihan Raya dan mendakwa pembangkang diketepikan oleh media.

Bagaimanapun, Carr berkata, pilihan raya di Malaysia merupakan urusan rakyat Malaysia sendiri.

"Amat sukar bagi Australia berbuat sesuatu tentang cara ia dilaksanakan, sama sukarnya bagi Malaysia atau kerajaan lain untuk menganjurkan bagaimana pilihan raya di Australia perlu diadakan.

"Kami bukan pihak berkuasa pilihan raya bagi Malaysia," katanya kepada ABC Radio.

Carr bagaimanapun berkata, Australia ingin melihat pilihan raya diadakan secara bebas dan adil di semua negara.

Kata Carr, Anwar secara peribadi menimbulkan kebimbangan itu dalam pertemuan mereka ketika beliau melawat Malaysia baru-baru ini.

Carr juga menolak andaian bahawa Australia akan menghantar pemantau pilihan raya ke Malaysia dan menegaskan perkara itu perlu dipohon oleh Malaysia.

Beliau turut menangkis andaian bahawa Canberra enggan bertindak kerana ingin memelihara hubungan baik dengan kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, yang pihaknya sedang mengadakan rundingan berkaitan perjanjian pertukaran pencari suaka.

Dalam temu bual dengan ABC Radio pada Rabu, Anwar berkata, beliau bimbang pilihan raya umum, yang perlu diadakan menjelang Jun tahun depan, akan melibatkan penipuan dan ramai rakyat yang layak mengundi, tidak akan dibenar berbuat demikian.

Katanya, nama mereka yang terlalu muda untuk mengundi, berusia antara dua dan 12 tahun, terdapat dalam senarai pemilih.

Anwar juga mendakwa pembangkang dinafikan akses kepada media arus perdana.

Anwar berbincang tentang kebimbangannya itu dengan bekas Perdana Menteri Australia, Kevin Rudd, dan menghantar satu nota kepada Carr untuk mendapatkan bantuan Australia dengan menyatakan bahawa Australia menyokong pilihan raya bebas dan adil di Iraq, Afghanistan dan Myanmar, tetapi membisu tentang Malaysia. - BERNAMA

Read more »

HADI Tak Boleh Jadi PM !! - DAP & PKR



DAP sudahpun bersuara membantah ura-ura PAS untuk menobatkan Presidennya, Abdul Hadi Awang sebagai Perdana Menteri ke-7 sekiranya pakatan pembangkang berjaya menguasai PRU 13 dan berpeluang menjadi Kerajaan Pusat.

Hadi yang terkenal sebagai Presiden paling lembab dalam sejarah PAS kelihatan berseri seketika wajahnya, namun selepas itu menolaknya secara berkias setelah menyedari tarafnya dikalangan pemimpin PR yang lain hanyalah sekadar balaci suruhan sahaja.

Tanpa berlengah Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng tampil mengingatkan ahli dan pemimpin PAS supaya taat setia pada persetujuan bersama pimpinan tertinggi PR untuk mengangkat Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim sebagai PM.

Manakala Lim Kit Siang pula selaku Pengerusi DAP dalam ucapannya di himpunan PR yang diadakan di Kota Bharu juga tanpa segan silu membuat pengisytiharan bahawa Anwar adalah calon rasmi pakatan pembangkang bagi jawatan PM.

Jelas sekali dalam soal ini DAP tidak meletakkan sebarang keyakinan terhadap kemampuan Hadi disebabkan pada perkiraan mereka Presiden PAS itu agak lembap gaya pimpinannya dan langsung tiada kredibiliti.

Ini satu penghinaan besar dan amat pahit untuk PAS telan, lebih-lebih lagi bila ia dinyatakan secara terbuka tanpa mengambil kira maruah dan harga diri ribuan ahli dan penyokong PAS yang berhimpun di Stadium Sultan Muhammad ke-IV pada malam itu.

Kenyataan pemimpin DAP itu pula dungkapkan hanya berselang beberapa ketika sahaja selepas Dewan Ulama PAS serta perwakilan parti itu mengetengahkan nama Hadi sebagai pemimpin yang berkelayakan menggalas jawatan tertinggi itu. 

Satu isyarat jelas betapa DAP tidak akan bertolak ansur dengan PAS sama seperti mereka buktikan dalam menegaskan pendiriannya menentang hasrat PAS untuk melaksanakan negara Islam dan hukum hudud ala PAS.

Polemik jawatan PM tidak hanya menonjolkan pendirian keras DAP membantah pencalonan Hadi, ia turut menyebabkan PKR melalui Timbalan Presiden, Azmin Ali bersuara dengan nada yang sama. 

Lebih mendukacitakan ramai ahli PAS bila mana reaksi dari kalangan pemimpin PAS seperti Mat Sabu, Mahfuz Omar dan Sallahudin Ayub juga tidak memihak kepada Hadi Awang. 

Sepertinya dikalangan pemimpin juga ramai yang meragui kelayakan Hadi sebagai pemimpin parti. Jadi benarlah pandangan ramai selama ini bahawa kepimpinan Hadi sememangnya tidak efisien disebabkan kelembapannya.

Maka satu kesimpulan mudahnya, mungkin benarlah salah satu punca sampingan DAP dan PKR menentang saranan melantik Hadi sebagai PM adalah kerana kelembapannya dalam memimpin

Read more »

Akhirnya Himpunan Bogel Jadi Juga Di Malaysia



Selepas kegagalan demonstrasi Bersih 2.0, Bersih 3.0 serta Bersih Ambang Malam Merdeka yang berakhir dengan pelbagai aksi ganas dan memalukan, kini kempen berjalan kaki pula dianjurkan oleh pihak pembangkang kononnya demi menyelamatkan alam sekitar dan nyawa manusia.

Kempen perarakan berjalan kaki yang disertai beberapa puluh orang peserta itu kini dalam perjalanan dari Kuantan ke Dataran Merdeka dengan anggaran jarak perjalanan sejauh 300km sempena bantahan terhadap kilang pemprosesan bahan nadir bumi (rare earth) Lynas Advanced Material Plant (LAMP).

Jangkaan awalnya mereka akan sampai di Dataran Merdeka pada 25 November 2012, sesudah itu keesokan harinya mereka mahu berkonvoi untuk berhimpun pula di Bangunan Parlimen bagi menyampaikan bantahan terhadap Lynas.

Mengikut laporan terkini pula, perancangan berarak ke Bangunan Parlimen telah dibatalkan sebaliknya diganti pula dengan rancangan ala anti PTPTN yakni dengan berkhemah di Dataran Merdeka.

Tika ini bahan nadir bumi banyak diproses oleh negara China yang memonopoli dan menguasai sekitar 90-97% pengeksportan bahan tersebut untuk menampung keperluan industri pembuatan elektronik serta pelbagai lagi bidang lain.  

Kira-kira dua minggu lalu, Mahkamah Tinggi dalam keputusannya telah membenarkan kilang Lynas beroperasi selepas menolak permohonan injunksi interim ke atas Lesen Operasi Sementara (TOL) oleh tiga penyokong PR yang berasal dari Kuantan.

Keputusan tersebut disambut gembira oleh kira-kira 500 orang pekerja dan kakitangan Lynas yang sebahagian besarnya adalah anak tempatan dan terdiri daripada kalangan orang Melayu Islam. 

Masing-masing tidak lupa menadah tangan memanjatkan doa kesyukuran ke hadrat Illahi sambil linangan air mata luruh satu persatu membasahi bumi, satu reaksi spontan yang agak menyentuh hati. 

Berbeza pula dengan sekumpulan kira-kira 200 orang penyokong PR khususnya daripada Cina DAP dan Cina PKR serta NGO HIJAU Anti Lynas yang turut berhimpun di perkarangan mahkamah yang sama, suasana agak hiruk piruk dengan nada kemarahan dan protes selepas keputusan penghakiman Mahkamah diketahui.

Tidak cukup dengan itu, lima hari kemudiannya NGO HIJAU Anti Lynas yang pro PR mengambil langkah songsang yang dikira satu penghinaan terhadap Mahkamah apabila melancarkan kempen berjalan kaki sejauh 300km sebagai bantahan terhadap Lynas.

Semua peserta perarakan berjalan kaki anti Lynas itu tidak datang sehelai sepinggang. Pelbagai gadget elektronik seperti Iphone, Galaxy Tab, Ipod serta pelbagai SmartPhone dan lain-lain yang komponen dalamannya diperbuat dari bahan nadir bumi dibawa bersama.

Bila terluang masa, mereka mengemaskini akaun sosial facebook dan tweeter untuk menghebahkan aktiviti mereka dan menghubungi kaum keluarga dengan menggunakan pelbagai gadget elektronik.

300km berjalan kaki membantah pemprosesan bahan nadir bumi dengan membawa bersama-sama elemen nadir bumi dalam poket dan beg masing-masing. Haru. Nampak sangat betapa hipokritnya golongan yang membantah kilang pemprosesan nadir bumi Lynas. 

Pemimpin PR serta penganjur gimik murahan berjalan kaki ini mungkin merasakan tindakan mereka akan menarik perhatian khalayak umum, itu biasalah sebab sudah menjadi resam pembangkang di negara kita ini gemar tenggelam dalam lamunan syok sendiri.

Tanpa mereka sedari, lebih banyak tindakan kebudak-budakan yang mereka lakukan semakin membogelkan diri mereka sendiri. Malah mengundang perasaan mual dan pandangan jelik dari masyarakat umum terhadap parti pembangkang.

Sama ada perhimpunan di Bangunan Parlimen ataupun perkhemahan di Dataran Merdeka yang mana satu menjadi kenyataan, maknanya tetap sama seperti kita tengok sekumpulan manusia berhimpun atau berkhemah sambil berbogel mendedahkan sikap hipokrit masing-masing. Bukan begitu?

Read more »

Haji Hadi Rela Jadi Nelayan Elak Berebut Jadi PM Dengan Anwar


Dalam Muktamar PAS baru-baru ini, kita menyaksikan bagaiamana bersemangat sekali ahli-ahli PAS mencadangkan Presiden mereka, Datuk Seri Hadi Awang sebagai Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat memerintah.  Hadi Awang dilihat tidak menolak terus cadangan tersebut, sebaliknya mengambil sikap ‘terbuka’ terhadap apa jua cadangan dan keputusan.  Malah, beliau juga membayangkan rasa ‘syok’ sekiranya ia benar-benar menjadi realiti.  Ini menunjukkan yang Hadi ‘teringin’ juga merasa menjadi Perdana Menteri.  

Hari ini, Tun Mahathir pula membuat kenyataan bahawa Hadi Awang paling layak di antara semua pemimpin PR untuk memegang jawatan tersebut berdasarkan latarbelakang yang bersih berbanding Anwar Ibrahim.  

Walaubagaimanapun, cadangan tersebut telah menimbulkan perasaan tidak senang di kalangan pemimpin-pemimpin PAS.  Malah, pendapat bahawa Hadi Awang layak sebagai PM juga telah tidak dipersetujui oleh mereka.  

Datuk Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS membuat kenyataan jelas bahawa kepimpinan PAS langsung tidak mengambil serius cadangan ahli-ahli PAS untuk melantik Hadi Awang sebagai PM.  Mat Sabu sebagai orang no. 2 juga secara terang-terangan menolak cadangan itu kerana akur kepada perjanjian dengan DAP untuk melantik manusia yang digelarnya sebagai Al-juburi, sebagai Perdana Menteri.  

Dalam kita membayangkan sokongan desakan hebat dari pemimpin-pemimpin tertinggi PAS yang lain untuk merealisasikan kehendak ahli dalam isu ini, amatlah malang bagi Hadi Awang kerana panglima-panglimanya sendiri tidak yakin dengan kepimpinannya.  Tentulah sesuatu yang amat memalukan bagi Hadi Awang apabila mereka yang sepatutnya menjadi ‘orang-kuatnya’, yang sepatutnya menjadi pemangkin kepada kepimpinannya, bertindak mengenepikan idea untuk melantik dirinya sebagai PM.   

Lebih mengejutkan lagi apabila Harakahdaily, lidah rasmi PAS bagaikan ‘segan’ untuk menyentuh soal Hadi sebagai PM.  Sebaliknya media itu menonjolkan imej Hadi sebagai nelayan, meletakkan gambarnya di laut dengan pakaian seorang nelayan serta memetik kata-katanya yang lebih selesa menjadi nelayan dari menjadi Perdana Menteri.  

Apakah ertinya ini?  Apakah bentuk permainan atau motif Harakahdaily berbuat demikian?  Untuk menunjukkan ‘kezuhudan’ Hadi Awang?  Atau untuk menunjukkan hakikat kedudukan yang tepat bagi Hadi Awang iaitu hanya sebagai nelayan?  

‘Permainan’ Harakahdaily ini agak ganjil jika dilihat dalam konteks politik dalaman PAS.   Kita akan tersenyum sinis jika melihat gambar Dato’ Seri Najib atau Tun Mahathir sebagai nelayan kerana imej tersebut pastinya tidak kena atau janggal kerana tidak sesuai dengan keperibadian dan karisma mereka.  Sama seperti kita melihat gambar Obama sedang menumbuk padi iaitu tidak sesuai, pelik serta mustahil.  

Tetapi, meletakkan gambar Hadi sebagai nelayan membawa impak yang amat bertentangan kerana watak, latarbelakang dan penceritaan begitu sebati, sesuai, tepat dan mudah dihayati.  Melihat gambar yang disiarkan oleh Harakahdaily tersebut, menjadikan ianya semakin mustahil untuk kita membayangkan Hadi Awang sebagai Perdana Menteri.  

Mana mungkin seseorang yang begitu menepati imej seorang nelayan juga dapat menepati imej seorang Perdana Menteri?    

Maka, persoalannya kembali kepada Harakahdaily iaitu mengenai motifnya atau permainannya.  Kita sedia maklum bahawa kepimpinan tertinggi DAP dan PKR sememangnya tidak pernah menghormati Hadi Awang sebagai setaraf dengan mereka.   Hadi Awang sendiri nampaknya hilang keyakinan diri bila berhadapan dengan mereka yang lebih agresif, pantas, licik dan arif tentang selok belok dunia.  Jika tidak kerana kelemahan Hadi Awang sudah tentu PAS tidak akan mengaku untuk sanggup menggadaikan Negara Islam dan hudud bagi menepati syarat kerjasama Pakatan Rakyat sejak dari awal lagi.  

Jika Hadi Awang punya karisma dan kredibiliti sebagai pemimpin, tentu PAS tidak akan membisu dalam isu murtad, arak, judi, pusat hiburan dan sebagainya, tetapi sebaliknya akan menyinga dan menyerang DAP dan PKR habis-habisan sebagai kafir sebagaimana PAS menentang UMNO dalam isu yang sama.  

Hakikatnya, Hadi Awang bukan pemimpin antara kaum, beliau hanya pemimpin bagi satu kaum, iaitu Melayu dan itu pula terhad kepada satu golongan, iaitu golongan yang jumud yang menganggap Ulama sebagai mengetahui segala-galanya.  

Justeru, mungkinkah Harakahdaily cuba ‘mengajar’ golongan jumud ini agar lebih terbuka dan menerima kenyataan tentang di manakah kedudukan yang paling layak atau tidak layak bagi Hadi Awang.  Oleh itu, Gambaran Hadi Awang sebagai nelayan diharap dapat membantu golongan jumud PAS melihat kebenaran iaitu bahawa selama ini mereka dipimpin oleh pemimpin yang juga dipimpin oleh orang lain.  

Apakah Harakahdaily cuba memaksa ahli-ahli PAS agar menerima hakikat bahawa mereka tiada pilihan selain akur kepada DAP dan PKR kerana PAS sendiri tidak punya pemimpin sebenar.  Selama ini PAS dipimpin oleh seorang Pak Turut, Budak Suruhan atau Boneka yang tidak tahu apa-apa, yang tidak berdaya melawan atau bersuara.  Pemimpin yang dipimpin, tidak mungkin layak menjadi PM, dan tentu sekali lebih sesuai menjadi nelayan menangkap ikan sambil mengikut angin di tengah lautan…  



Read more »

21 November 2012

Doa PAS Hancurkan UMNO Untuk Tutup Cerita NURUL IZZAH Halalkan MURTAD


Disaat rakyat Palestin menderita akibat ditindas sekejam-kejamnya oleh rejim Yahudi Zionis dan disaat itu jugalah Ulamak-Ulamak Sesat PAS mendoakan kehancuran UMNO yang dipimpin oleh umat Islam.

Mereka dengan bangga terjerit-jerit umpama dirasuk syaitan mengangkat tangan berdoa untuk kehancuran bangsa seagaman sendiri.

Mengapa terjadi begitu?..

Sudah tentulah untuk menunjukkan kesetiaan mereka kepada tuhan mereka yang baru iaitu DAP dan menunjukkan betapa seriusnya mereka dalam mendokong perjuangan demi mencapai matlamat bersama ke PUTRAJAYA.


Selain itu, mereka sengaja berbuat demikian untuk menutup cerita NURUL IZZAH ANWAR IBRAHIM yang menghalalkan orang melayu Islam menukar agama.

Mereka sudah tidak mampu menjawab kerana takut kehilangan undi sekaligus melenyapkan impian mereka untuk berkuasa dan bermewah-mewah.

Mereka sanggup menjual Agama dan Bangsa sendiri untuk kepentingan diri dan kroni.

Siapa yang nak menafikan perkara ini?.. jika ada berikan sekali bukti tentang betapa seriusnya PAS mempertahankan Agama dan buktikan kebenaran kata Nurul Izzah tentang kebebasan memlilih agama...

Jangan ingat dengan merepek dan merapu sebegitu mereka boleh menutup kisah NURUL IZZAH MURTAD ini...

Ingat sahabat semua.. jangan kita terpedaya dengan taktik bodoh mereka untuk menutup keberukan kroni mereka.. kita harus tegakkan kebenaran dan buktikan kepada semua umat islam betapa kejinya perbuatan mereka....




Read more »

20 November 2012

Hadi Nak Jadi PM? Langkah Mayat Anwar Dulu...



Ramai pemerhati politik tersenyum sinis apabila Dewan Ulamak PAS serta para perwakilan di Muktamar PAS Ke 58 tempohari bersungguh-sungguh menyarankan  Abdul Hadi Awang dilantik sebagai calon Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang memenangi PRU 13.

Maka kembanglah hati seketika sebahagian ahli dan penyokong PAS yang hadir, tanpa menyedari saranan tersebut akhirnya hanya akan dibakul sampahkan oleh PR sama seperti nasib yang dialami oleh manifesto negara Islam dan hudud PAS.

Bagi yang celik akal pastinya tahu saranan sedemikian hanyalah sekadar propaganda untuk menyedapkan hati ahli dan penyokong PAS yang kian merasakan mereka sebenarnya telah dipergunakan untuk memenuhi cita-cita politik Anwar Ibrahim.

Namun bagi ahli dan penyokong PAS yang totok balaci setaraf keldai, mainan propaganda itu cukup untuk membuatkan mereka lebih teruja dan bersemangat dalam menempuh liku-liku PRU 13 kelak. 

Selama ini umum mengetahui PR sejak lama dulu sudah muktamad mempotretkan Ketua Umum PKR adalah calon PM yang paling layak, kini bila tiba-tiba sahaja PAS tampil dengan saranan calon PM dari puaknya, tentulah menggelikan hati ramai.

Tambah menggelikan hati lagi bila mana ketika di Himpunan Kebangkitan Rakyat anjuran PR di Stadium Sultan muhammad ke IV Kota Bharu pada malamnya, Penasihat DAP, Lim Kit Siang pula secara terbuka mengumumkan bahawa Anwar Ibrahim adalah calon muktamad PR sebagai PM.

"Anwar bakal Perdana Menteri Malaysia ketujuh bukan keenam," demikian kata Lim Kit Siang tanpa sedikitpun rasa segan dengan para pemimpin PAS yang menjadi tuan rumah bagi majlis himpunan itu beberapa malam lepas.

Tak perlu pemimpin BN bersuara mempersoalkan atau mempertikaikan kesungguhan PAS untuk menobatkan Presidennya sebagai calon PM, sebaliknya Pengerusi DAP sendiri yang dengan selambanya menolak hadi jatuh terduduk dan malu sendiri.

Hanya berselang beberapa puluh jam sahaja, tembelang propaganda PAS pecah. Lagi mengharukan pengumuman oleh Lim Kit Siang itu dibuat dihadapan ribuan penyokong PAS dan di kubu kuat PAS sendiri. Mana Hadi nak letak muka?

Betullah kata beberapa orang pemerhati politik yang menghadiri Muktamar PAS di PUTIK Pengkalan Chepa tempohari, katanya, saranan PAS untuk meletakkan Hadi sebagai calon PM seumpama menyuruh Hadi melangkah mayat Anwar.

Sebagaimana PAS tak berani untuk melangkah mayat Karpal Singh ketika kecoh isu negera Islam suatu ketika dulu, sama saja kini PAS mahupun Hadi tidak mungkin berani menonjolkan kejantanannya bila timbul isu calon PM yang sudah lama menjadi buruan peribadi Anwar Ibrahim.

Akhirnya, PAS sekali lagi membuktikan pada khalayak hakikatnya mereka hanyalah setakat layak menjadi pencacai dan balaci. Tidak lebih dan tidak kurang. Itulah nasib sang keldai dan lembu tunggangan, wajib taat pada tuannya.

Read more »

19 November 2012

Al-kisah Cerita Rumah Urut dan Apa YB PAS Buat?


Hari ini aku bukan nak bercerita pasal seks kerana aku dah janji akan tulis baik-baik walaupun aku tak pandai menulis macam blogger hebat sebelah sana.

Cerita kau hari ni macam cerita aku yang dulu pasal rumah urut yang tak selesai-selesai lagi disebabkan oleh Yang Berhormat kawasan aku tak pandai buat kerja.. dia pandai becakap je..

Yang aku maksudkan ialah Y.B. Dr. Haji Dzulkefly Ahmad (ader Haji beb.. hehe) yang merupakan seorang YB yang paling Islam dalam banyak-banyak orang Islam sama macam Yb Khalid Samad sebab dorang leh suka-suka buat fatwa. 

Jadi disebabkan dia terlalu islam tulah yang membuatkan aku tak faham mengapa di sekeliling pejabat Parlimennya ada sampai 7 rumah urut?.. ni yang aku cerita ni kisah sekeliling kawasan pejabat yee..bukan sekeliling Parlimen.

Kalu dah sekeliling pejabat dah ada 7 buah rumah urut.. cuba tuan-puan bayangkan pulak di seluruh kawasan Parlimennya ada berapa?..  Gambar dibawah ni aku ambil di kawasan DUN Ijok dimana terduduknya MB Khalid Ibrahim sebagai ADUN Ijok merangkap MB Selangor merangkap EXCO Agama Selangor....


Cuba tuan-puan lihat gaji tawaran... munasabah ke hanya dengan urut kaki di tambah lagi dengan persaingan sengit rumah urut kaki ni ditambah pula dengan kos sewa dan api air kedai ... berbaloikah atau cukupkah tauke kedai ni nak bayar gaji ?... itu baru seorang pekerja... kalu 3 orang?.. 

Soalan mudah ini aku tujukan kepada YB aku tu la... cuba selidik sikit berapa harga yang dikenakan danjumlah pengunjung termasuk pecahan pengunjung mengikut agama..

Jenis urut pulak yang bagaimana dan bagimana lelaki diurut oleh wanita berpakain tidak menutup aurat..

jadi setakat itu dulu cerita aku sebab nanti aku nak sambung pulak kisah bagaimana banyak sangat lesen ni boleh keluar dan siapa bertanggungjwab?.. sekian..





Read more »

Disaat Doa Hancurkan UMNO Berkumandang.. UMNO Pula Mendoakan Keselamatan PAS..


Disaat Orang-orang PAS mendoakan kehancuran UMNO/BN disebaliknya Orang UMNO mendoakan agar PAS diselamatkan dan dilindungi Allah Swt...  renungkanlah.....



MARILAH kita sama-sama Aminkan doa ini...

" Ya Allah. Kami mohon kepada mu. Jangan lah kau hancur kan Pas dan jangan lah kau hancur kan Umno. Sebaliknya kau satu kan lah hati2 mereka pemimpin kedua2 parti itu agar sama2 berjuang untuk menegakkan agama mu. Ya Allah. Kau tanam lah perasaan berkasih sayang sesama islam di antara pengikut Pas dengan pengikut Umno. Ya All
ah sesungguhnya mereka pengikut Pas dan pengikut Umno adalah hamba mu yang taat kepada segala perintah mu "

" Ya Allah, jika pemimpin kedua2 parti Pas dan Umno itu telah tersesat daripada landasan mu, maka kau bawa lah mereka balik ke landasan yang kau redai. Ya Allah kau buka lah hati dan fikiran Tokguru Nik Aziz dan Tuan Guru Hadi Awang. Ya Allah kau buka lah hati dan fikiran Datok Seri Najib dan Tan Sri Muhyidin. Agar masuk ke dalam diri mereka itu perasaan berkasih sayang sesama islam dan sesama melayu. Ya Allah kau buangkan perasaan benci membenci dan berhasad dengki dalam diri mereka berempat. Kau sucikan hati2 mereka dengan cahaya keimanan kepada mu dan kau nyahkan raja2 syaitan yang cuba menguasai mereka "

" Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim. Hamba dengan ikhlas dan suci hati mohon kau batalkan dan kau tolak lah doa mereka2 yang bersembahyang hajat di Kota Baru Kelantan kerana doa mereka itu tidak membawa kebaikan dan kebajikan kepada agama mu, kepada kami hamba2 mu dan kepada negara kami Malaysia ini. Mereka berdoa pada mu bukan kerana menyahut seruan keimanan tetapi mereka berdoa kerana mendengar bisikan syaitan yang tidak mahu umat islam bersatu hati mempertahankan agama mu "

" Akhir sekali Ya Allah, bantu lah kami agar bangsa kami ini terus memegang teraju pemerintahan di negara ini atas nawaitu kami untuk melihat Pas dan Umno sama2 menjaga kesucian agama mu "

Aminnnn ....





Sumber: http://www.facebook.com/rafi.awgkechik?fref=ts



Read more »

18 November 2012

Celakanya Ulamak PAS Lebih Rela Doakan Kehancuran Umat Islam Daripada Doakan Kehancuran Yahudi Israel dan Kaki Jubor !!!

Inilaha dia anjing upahan YAHUDI untuk menghancurkan UMAT ISLAM.. Celaka PAS!! MAMPOS PAS!!!  MAMPOS PAS!!.. MAMPOSS PASS!!!


Apa yang layak dipanggil untuk IMAM solat hajat diatas? layakkah dia digelar Islam?..  Islam yang bagaimana?.

Mengapa terlalu taksub bila mendoakan kehancuran bangsa seagama sendiri?.. mengapa tidak mendoakan supaya musuh itu diberi hidayah oleh Allah SWT..?

Jawapannya mudah.. kerana Allah SWT tidak pernah menerima doa orang PAS kerana yang sepatutnya diberi hidayah adalah orang-orang PAS yang bodoh!!

Sekarang kamu doakan pula supaya UMNO/BN hancur dan kita lihat makbul atau tidak doa kamu..?  jika tidak makbul adakah kamu akan menyalahkan ALLAH SWT kerana menolak doa kamu..??/

Mengapa kamu tidak MENDOAKAN KEHANCURAN YAHUDI? YAHUDI MENINDAS DENGAN KEJAM SAUDARA KAMU!!!!..

Apa yang kamu cuba buktikan dengan doa itu?... CUBA BUKTIKAN BAHAWA KASIH SAYANG KAMU KEPADA TUHAN BARU KAMU IAITU DAP TIDAK BERBELAH BAGI!!!

Tapi walau apapun kamu cuba lakukan .. ketahuilah bahwa kamu tidak akan berjaya mengalihkan perhatian Rakyat Malaysia terhadap isu NURUL IZZAH yang menghalalkan MURTAD!!

Buat APa Saja !!! Tunjukkan kebodohan kamu wahai Pengikut Ajaran Sesat PAS!!! 

Ketahuilah bahwa negara ini dilindungi Oleh Allah SWT... dan MANUSIA SESAT SEPErTI KAMU semua tidak akan berjaya memerintah negara ini!!!!!


Read more »

17 November 2012

PAS Tiada Masa Untuk Perjuangkan Akidah


Ramai kalangan kita sedia maklum yang Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat pernah mengikrarkan kesediaannya yang rela bersahabat dengan syaitan serta bersekongkol dengan DAP demi untuk menjatuhkan BN.

Ternyata selepas beberapa tahun Nik Aziz menyatakan kesudiannya menerima syaitan sebagai rakan seperjuangan, kini hasilnya sudah terbukti telah berjaya mempengaruhi sikap PAS.

Sekarang PAS memperakui persoalan akidah bukan lagi isu penting untuk diperbahaskan apatah lagi untuk mengecam sikap liberal Naib Presiden PKR, Nurul Izzah yang menyarankan supaya kebebasan beragama turut meliputi orang Melayu Islam.

Bak kata Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib, PAS tiada masa terluang untuk membincangkan isu akidah kerana matlamat mengulingkan BN jauh lebih penting untuk difikirkan.

Akhir tahun lalu, PAS juga telah gagal mempertahankan akidah dan maruah kesucian Islam tatkala JAIS melakukan pemeriksaan dan menahan 12 orang Islam yang sedang didakyah oleh pendakwah Kristian di sebuah gereja,

Kini sekali lagi PAS gagal untuk mempertahankan kesucian Islam apabila membiarkan sahaja fahaman liberal anak kesayangan Ketua Umum PKR menjalar meracuni fikiran khalayak seterusnya bakal menjahanamkan akidah ummah.

Para perwakilan di Muktamar Dewan Ulama PAS pula ramai yang terpaku, kelu dan bisu jadinya.

Apa daya mereka untuk membantahnya kerana realiti semasa sudah lama terbentang depan mata menunjukkan perubahan besar sikap PAS yang semakin lari dari landasan perjuangan.

PAS hari ini tidak sama seperti PAS 50 tahun dulu. PAS hari ini sudah dikelabui mata mereka dengan lambaian kuasa duniawi yang tidak pasti dan ditutup hijab penglihatannya dari memandang tinggi pada isu akidah ummah.

Persoalan akidah kini dilihat seumpama beban yang jika diambil berat dikhuatiri mendatangkan amarah abang besar dari DAP dan PKR.

Syaitan yang diperakui merupakan sahabat sejati PAS kini tentu sahaja bertepuk tangan kegembiraan.

Read more »

15 November 2012

Giler Cari Pasal Anuar Berahim Kata Karpal Singh Takde Gigi.. Kecik Hati Dia..


Hahahaa...Karpal Singh Bukan Tak Berani Lawan Ko La Nuar Bahalol Cuma Ko Je Yang Tak Berani Lawan Dia Kalo Dia Nak.. hahhaa

Masa dulu memang la ko berani saound tapi mengapa sekarang ni ko tak berani pulak?

Takut hilang sokongan kan?.. atau takut takde dana pilihanraya?..

heehhhe ... Aku teringin benor nak dengor ko cabar si Karpal Singh ni ... hehe

Read more »

Batu Cave - Batal Pembinaan Jika BN Ambil Alih Selangor

Kalau Nak Harapkan Pakatan Anak Haram Sampai Kering La Masyarakat India Kat Sana..

Kalu Pakatan Anak Haram Nak Batalkan .. Dah Lama Dah Puak Tu Buat...

Kaum India Mesti Tolak PakatanAnak Haram (PAKATAN RAKYAT) Demi Kesejahteraan Hidup

Read more »