02 September 2012

Inilah anak muda ciptaan Bapak Gay Malaysia.


Inilah anak muda ciptaan Bapak Gay Malaysia.


Mereka mahu berarak seperti ini dijalanan di bumi bertuah Malaysia ini.


Dan bila kemahuan mereka dihalang.. inilah tindakannya..

Wahai rakyat Malaysi!!!.. Inikah yang anda mahukan?..

-----------------------------------------------------------
Jika begitu aku bagi skit lagi untuk maklumat korang.. baca kat bawah ni...

Berikut adalah kalendar lesbian, acara (LGBT) gay, biseksual, dan transgender . Ini terdiri daripada perarakan kebanggaan gay tetapi juga termasuk jenis lain acara seperti acara sukan dan festival filem . Mereka dalam pelbagai saiz daripada perarakan kebanggaan gay terbesar di dunia di São Paulo dengan 3.5 juta peserta untuk perarakan kebanggaan gay terkecil di dunia dengan 100 peserta dalam bandar Sligo, Ireland. 


Dan Ini adalah sebahagian dari kalender dunia dan berlaku di Asia



LGBT eventLocationOfficial websiteOccurs everyStart

[edit]China China

Beijing Queer Film FestivalBeijing
Hong Kong Lesbian & Gay Film FestivalHong Kongwww.hklgff.hk
Hong Kong Pride ParadeHong Kongwww.hkpride.netDecember2008
Shanghai PrideShanghaiwww.shanghaipride.comJune2009

[edit]India India

KASHISH Mumbai International Queer Film Festival (Mumbai Queer Film Festival )Mumbaiwww.mumbaiqueerfest.comMay2010
Bengaluru PrideBangalorewww.bangalorepride.comJune2008
Delhi Queer PrideNew DelhiJune/July2008
Kolkata PrideKolkataJune1999
Mumbai Queer Azadi MarchMumbaiqueerazaadi.wordpress.comAugust2008
Queer Media Collective Awards in assn. GayBombayMumbai[2]June2009
Chennai PrideChennaiJune2009
Bhubaneswar PrideBhubaneswarJune2009

[edit]Japan Japan

Tokyo International Lesbian & Gay Film FestivalTokyowww.tokyo-lgff.orgJuly1992
Tokyo Pride ParadeTokyowww.tokyo-pride.orgAugust2000
Asian Queer Film FestivalTokyoaqff.jp/2011/home.html2007
Aomori International LGBT Film FestivalAomoriaomori-lgbtff.org/July2006
Kansai Queer Film FestivalOsakaKyotowww.kansai-qff.org2005
Kansai Rainbow ParadeOsakawww.kansaiparade.orgOctober2006
Kobe LGBTIQ Pride MarchKobe
RainbowmarchSapporowww.rainbowmarch.orgSeptember (2nd Sunday)1996

[edit]Philippines Philippines

Manila PrideManilawww.manilapride2008.comDecember

[edit]Singapore Singapore

IndigNationSingaporeindignation.sgAugust2005
Pink DotSingaporewww.pinkdot.sgMay2009

[edit]South Korea South Korea

Korea Queer Culture FestivalSeoulwww.kqcf.orgJune2000

[edit]Sri Lanka Sri Lanka

Colombo PrideColombo

[edit]Taiwan Taiwan

Taiwan PrideTaipeiwww.twpride.netSeptember/ October2003
LGBT Civil Rights Movement Film FestivalTaipeiwww.lgbttaipei.netSeptember/ October2000
Kaohsiung PrideKaohsiungSeptember2010

[edit]Thailand Thailand

Bangkok TogetherBangkokwww.pridefestival.orgOctober
Sunee Plaza Gay FestivalPattayawww.suneeplaza.info15 November2009
Pattaya Gay FestivalPattayawww.pattayagayfestival.comNovember
Phuket PridePhuketwww.phuketpride.orgMarch1999
Chiang Mai PrideChiang Mai2008

Bersambung.............

31 August 2012

ANAK HARAM ANWAR TUNJUK LUBANG JUBOR DI KHALAYAK RAMAI - TAHNIAH PAS!!


Anak Haram didikan ANWAR IBRAHIM tanpa segan silu, rasa malu membuka seluar menunjukkan  lubang jubornya kepada khalayak ramai.

Inilah "ANAK HARAM" hasil didikan Parti Islam yang mengatakan mereka berjaya mengislamkan "ANAK-ANAK HARAM" yang dihasilkan oleh "ANWAR IBRAHIM" melalui peruntukan agenda rahsia "YAHUDI".

Rakyat Malaysia seluruh negara rasa amat bertuah dapat meraikan hari ulangtahun kemerdekaan kali yang ke 55 yang biasanya disambut dalam keadaan aman dan penuh rasa gembira tetapi tahun ini berlainan apabila kumpulan "ANAK HARAM" upahan "PARTI BERKEBAJIKAN YANG PENUH ISLAMIK" iaitu PAS, DAP & PKR.

Lihat gamnar di atas, kelakuan "ANAK HARAM" hasil tarbiyah PAS dalam Pakatan rakyat yang berjaya menghasilkan anak muda yang mampu membuka seluar di khalayak ramai di dalam sebuah negara yang penuh dengan adat sopan satu masa dulu.

Kini anak-anak muda sudah tidak rasa malu lagi untuk menunjukkan lubang jubor mereka kepada khalayak ramai kerana mereka sudah ada lesen besar untuk terus masuk ke syurga melalui "PARTI ISLAM KOMPOM SYURGA" atau lebih dikenali sebagai PAS.

Gay Parade in Stockholm
Gambar di atas adalah gambar salah satu acara "Gay Parade in Stockholm", mereka tanpa rasa malu tanpa berpakaian berjalan di atas jalanraya dengan nama "KEBEBASAN" dan inilah yang dimahukan oleh anak-nak muda didikan "ANWAR IBRAHIM".

Mereka tidak boleh diusik atas nama "HAK ASASI MANUSIA" yang kononnya mempunyai hak kebebasan mutlak yang tak boleh dilarang oleh sesiapapun termasuk lah "TUHAN MAHA PENCIPTA".

Itulah yang berlaku di Malkaysia sekarang ini... Siapa pon tidak boleh melarang mereka termasuk tuhan mereka kerana mereka sudah dijanjikan syurga hanya dengan satu undi.

PAS yang mengaku Islam dalam perjuangannya hari ini berjaya menyesatkan umat isla dan berjaya dalam misi yang diarahkan oleh "YAHUDI ZIONIS" untuk memusnahkan empayer Islam terakhir di dunia.
PAS memang PUKIMAK!!!! ... MAK BAPAK korang memang bertuah sebab dapat lahirkan korang yang berjaya memecahbelahkan dan menghancurkan Islam.


DARAH MENGALIR DI BUMI MALAYSIA KERANA BENDERA.

AKU NAK TULIS PENDEK JE SEBAB HATI TENGAH PANAS.

AKU CUMA NAK KATA... KALU PARTI PAKATAN ANAK HARAM (PAS,PKR,DAP) DAPAT MEMERINTAH MALAYSIA LEPAS PRU NI BELOM TENTU BENDERA NI BOLEH NAIK.

AKU SENDIRI AKAN TURUNKAN KALU ADER DEPAN MATA AKU.

NAK SANGAT TENGOK DARAH MENGALIR ANAK HARAM CINA DAP NI....

JANGAN INGAT MELAYU SOKONG DAP KORANG KUAT.... KALU DAH TERPAKSA DENGAN MELAYU TU PUN KENE CANTAS....

NAK REPORT POLIS KE? ... PI LA REPORT AKU TUNGGU... RAMAI LAGI NAK CANTAS KORANG KALU AKU MASUK DALAM PON.

AKU CAKAP NI SEBAGAI ANAK MALAYSIA YANG SAYANG NEGARA BUKAN MACQM KORANG YANG SAYANG KAT BATANG ANWAR ALJUBURI TU.

AKU CABAR KORANG REPORT POLIS.

PASTI ADA YANG MATI KALU BENDEFA NI NAIK..... MAMPOS KO CINA DAP PUKIMAK!!

Published with Blogger-droid v2.0.6

30 August 2012

MEREKA TERKORBAN KERANA MANJAGA KEAMANAN NEGARA..



Peristiwa Balai Polis Bukit Kepong adalah kejadian serangan komunis semasa keadaan darurat di Persekutuan Tanah Melayu selepas Perang Dunia II. Dalam kejadian tersebut, balai polis Bukit Kepong diserang oleh segerombolan 180 orang komunis bermula sekitar jam 5.00 pagi pada 23 Februari 1950.

Dalam kejadian tersebut, sekitar 25 orang anggota polis berjuang habis-habisan sehingga seorang demi seorang gugur. Dua orang isteri anggota polis marin turut mengangkat senjata apabila mendapati suami mereka terkorban dan mereka terus bertempur bersama anggota-anggota lain sehingga kehabisan peluru.

Dalam kejadian ini, 17 orang anggota polis dan hampir 40 orang komunis telah terkorban.

Kejadian Bukit Kepong adalah pertempuran bersenjata yang bersejarah yang berlaku pada 23 Februari1950 antara pihak polis dan Parti Komunis Malaya sebelum kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu(1948-1963). Pertempuran ini berlaku di kawasan sekeliling balai polis Bukit Kepong di Bukit Kepong. Balai polis yang diperbuat daripada kayu ini terletak ditebing sungai Muar, sekitar 59 km dari bandarMuar, Johor, Malaysia.

Permulaan
Kejadian ini bermula sebelum subuh apabila pihak Komunis melancarkan serangan gerila ke balai polis. 


Ia berakhir dengan tragik dalam penyembelihan berdarah dengan penyerang membunuh hampir kesemua pegawai polis yang bertugas di situ. 

Pihak komunis hendak menjadikan contoh dari serangan itu tentang apa yang akan terjadi kepada mereka yang menentang perjuangan Komunis. 

Apabila mereka memulakan pengepongan, pihak penyerang percaya bahawa mereka akan dapat mengalahkan polis dan mengawal stesen polis tersebut dalam tempoh yang singkat.

Ini disebabkan beberapa faktor yang menyebelahi mereka iaitu kelebihan senjata dan jumlah keanggotaan selain keadaan balai polis yang terpencil

Balai Polis Bukit Kepong terletak diselekoh sungai Muar, sebuah perkampungan kecil yang terpencil dengan sekitar dua puluh buah rumah dan kedai. 

Menjelang awal 1950, ia merupakan tumpuan pergerakan pihak komunis di situ. Ketika itu balai polis itu diketuai oleh Ketua Polis Balai (KPB) Sarjan Ray Dancey, yang pernah berkhidmat di Palestin. 

Ketika serangan ke atas balai tersebut, beliau telah lama ditukarkan dan jawatannya diambil alih oleh Sarjan Jamil Mohd Shah, kemungkinannya perkara yang diketahui oleh penyerang komunis.

Selain itu terdapat platun campuran 15 anggota polis Tugas Am dan Konstabel Polis Marin pimpinan Sarjan Jamil sendiri. Ketika itu pasukan ini turut diperkukuhkan oleh tiga konstabal polis khas dan empat Polis Tambahan bagi tugas mengawal dan lain-lain, yang menjadikan 22 orang anggota kesemuanya.

Tiga belas isteri dan anak-anak anggota tinggal di berek kelamin di sebelah belakang Balai. 

Sistem perhubungan yang sukar adalah sebab utama penempatan pasukan polis marin di situ malah, pengangkutan utama ke Bukit Kepong adalah dengan menaiki bot menyusuri Sungai Muar.

Serangan Komunis

Menurut saksi, terdapat sekitar 200 orang pengganas komunis daripada Kompeni Bebas ke-4 yang menyerang dan menurut kandungan buku "Memoir Abdullah C.D.", diketuai oleh Muhammad Indera, seorang Komunis Melayu yang memimpin 2 platun komunis Melayu.

Hal ini juga disahkan oleh Chin Peng semasa wawancara oleh penulis buku Dialogues with Chin Peng: new light on the Malayan Communist Party By C. C. Chin, Karl Hack. 

Menurut rancangan asal, Muhammad Indera dimaklumkan bahawa serangan itu hanya sebagai amaran sahaja, bagaimanapun serangan yang turut disertai Komisar Goh Peng Tun itu bertukar menjadi tragedi buruk. 

Pihak komunis mengepung Balai Polis dengan separuh di bahagian hadapan, bakinya mengelilingi balai polis tersebut. 

Pertempuran bermula sekitar 0415H apabila Mata-Mata Jaffar bin Hassan mencabar dan menembak mati seorang pengganas komunis yang sedang memotong kawat berduri balai tersebut.

Pihak komunis kemudiannya menyerang dari segenap sudut, terutamanya dari bahagian hadapan dan mereka berharap serangan ini mengejutkan pihak polis tetapi kini berhadapan dengan tentangan hebat anggota-anggota polis tersebut, terutamanya daripada dua kedudukan Bren Gun yang terletak di dalam kubu di bawah bilik Kawalan. 

Sungguhpun dengan kekuatan anggota yang sedikit, pihak polis yang diketuai oleh Sgt Jamil Mohd Shah, enggan menyerah, walaupun berkali-kali diseru oleh komunis agar mereka menyerah. 

Satu persatu anggota gugur apabila pertempuran berterusan dan dua orang isteri polis yang bertahan turut serta berjuang apabila mendapati suami mereka terkorban semasa pertempuran.

Sekitar pukul 0500H pasukan Polis Bantuan beserta sekumpulan penduduk kampung yang lengkap bersenjatakan raifal dan shotgun digerakkan dari Kampong Jawa di bawah pimpinan Penghulu Ali bin Mustaffa, dan bergerak untuk memberi bantuan. 

Mereka diserang hendap oleh komunis yang ditugaskan untuk menghalang sebarang bantuan dari luar dan beberapa orang kampung serta pihak komunis juga turut terkorban dalam pertempuran dikawasan itu. 

Sekitar masa ini, kedua-dua kedudukan Bren Gun turut dimusnahkan komunis.

Sekitar pukul 0700H, pihak komunis menawan seorang isteri polis Mariam Ibrahim, isteri kepada Mata-Mata Mohamad Jaafar. 

Dikhabarkan, ketua kumpulan komunis, Mat Indera memaksa Mariam merayu agar pihak polis menyerah tetapi tidak diendahkan oleh Jamil sendiri. 

Pada masa ini Fatimah Yaaba dan anaknya Hassan turut ditawan dan dipaksa menyeru pihak polis menyerah. Mereka yang bertahan enggan berbuat demikian dan terus berjuang habis-habisan. 

Apabila mereka enggan menyerah, Mariam dicederakan dan Fatimah dibunuh. Suami Fatimah, Mata-Mata Abu Bakar Daud yang bertugas sebagai pemandu bot di sungai Muar, turut berjuang menentang pihak komunis sehingga cedera setelah ditembak di dada dan tangan, ketika mempertahankan botnya.

Dalam detik terakhir pertempuran hebat itu, komunis membakar berek kelamin dan balai polis.

Dua wanita dan anak-anak mereka terbakar hangus dalam berek kelamin.

Pada ketika itu hanya 3 orang anggota polis dan seorang pengawal kampung yang masih hidup. Mereka meluru keluar dari balai yang terbakar dan merempuh kedudukan komunis, membunuh sekurang-kurangnya tiga dari kumpulan pengganas yang cuba menghalang mereka. 

Pihak komunis terus menembak mereka yang cuba lari daripada balai polis yang sedang terbakar itu. Ketika ini penduduk kampung Durian Chondong disebelah barat menghantar bot ke Lenga untuk memberitahu pihak berkuasa mengenai serangan ini.

Hanya selepas lima jam bertempur, baru pihak komunis berjaya menawan balai polis dan membakar balai tersebut. 

Mereka kemudian berundur kedalam hutan, meninggalkan kesan kemusnahan dan kematian. 

Pihak komunis turut melontar mereka yang tercedera dan mayat mereka yang terkorban ke dalam api. Antaranya termasuk Hassan bin Abu Bakar anak kepada Mata-Mata Abu Bakar yang dicampak hidup-hidup kedalam api.

14 anggota polis termasuk Sarjan Jamil, 4 pengawal kampung, 3 polis bantuan, isteri Abu Bakar Daud (adalah seorang polis yang terselamat) dan tiga anak mereka terbunuh dalam kejadian tersebut. 

Jumlah kematian adalah 25 orang. Mereka yang terselamat pertempuran maut itu adalah 4 anggota polis dan 9 ahli keluarga termasuk isteri dan anak mereka.

Bantuan dari perkampungan berdekatan

Semasa serangan tersebut, bantuan dihantar dari Kampung Tui semasa pertempuran bergema kebeberapa kampung berdekatan. 

Sekumpulan penduduk yang diketuai oleh Penghulu Mukim, Ali Mustafa dari Kampung Tui diiringi oleh 13 anggota AP/HG (Polis Bantuan - Auxiliary Police/Pengawal Kampung - Home Guard). 

Mereka diserang hendap oleh komunis dalam perjalanan sekitar setengah kilometer dari balai polis Bukit Kepong. 

Keupayaan senjata mereka amat terhad berbanding pengganas komunis yang menggunakan senjata automatik dan separa automatik berbanding raifal, shotgun dan revolver yang dibekalkan kepada penduduk kampung. Beberapa pengawal kampung tercedera dan terbunuh. 

Walaupun tersekat, kehadiran mereka mengurangkan tekanan kepada pasukan bertahan di Bukit Kepung dan memaksa pengunduran umum komunis.

Disebabkan keadaan tidak seimbangan, Penghulu Ali Mustafa mengarah anggotanya berundur sementara yang lain diarah mempertahankan kawasan sekeliling bandar Bukit Kepong. Pihak komunis akhirnya berundur selepas membakar pejabat kampung dan merompak beberapa kedai.

Pada masa yang sama, sekumpulan pegawal kampung lain dari Kampung Durian Chondong menggunakan sampan berkayuh kearah Bukit Kepong bagi memberi bantuan. 

Dalam perjalanan, mereka turut diserang hendap oleh komunis. Hanya separuh daripada 7 penduduk dalam kumpulan tersebut terselamat untuk terus ke Lenga. 

Mereka sampai kesana pada jam 1000H dan ketika itu berita mengenai serangan keatas balai polis Bukit Kepong disampaikan.

Apabila pengawal kampung memasuki pekan Bukit Kepong, mereka dapat melihat kemusnahan akibat serangan kejam tersebut. 

Penghulu Ali Mustafa mengambil alih pentadbiran pos luar tersebut sehingga diganti oleh pasukan polis dari Muar dan Lenga

Pertempuran Bukit Kepong dianggap sebagai kekalahan tragik yang bagaimanapun mengukuhkan lagi semangat kerajaan dan penduduk untuk memerangi pengganas komunis. 

Sepasukan kecil berjuang menentang pasukan yang jauh lebih besar meningkatkan semangat dan moral dalam perjuangan menentang komunis.

Terdapat pendapat yang menyamai peristiwa Bukit Kepong denganAlamo, di mana anggota polis Bukit Kepong sama seperti penduduk (Texas) berhadapan dengan cabaran yang hebat dan berjuang sehingga ketitisan darah terakhir.

Mereka yang terselamatAnggota Polis
Mata-Mata 10533 Othman bin Yusoff (meninggal);
Mata-Mata Marin 37 Abu Bakar bin Daud (meninggal);
Mata-Mata Tambahan 3472 Ahmad bin Khalid (meninggal);
Mata-Mata 7645 Yusoff Rono (78 tahun pada tahun 2000, meninggal dunia pada tahun 2005)Ahli keluarga anggota
Mariam binti Ibrahim - isteri Mata-Mata 7493 Muhamad bin Jaafar
Zainun binti Muhamad - anak Mata-Mata 7493 Muhamad bin Jaafar
Abu Samah bin Muhammad - anak Mata-Mata 7493 Muhamad bin Jaafar
Zaleha binti Muhamad- anak Mata-Mata 7493 Muhamad bin Jaafar
Jamilah binti Abu Bakar - anak perempuan Mata-Mata Marin 37 Abu Bakar bin Daud
Hussain bin Abu Bakar- anak lelaki Mata-Mata 37 Abu Bakar bin Daud
Fatimah binti Abdul Manan @ Timah Lawa - isteri Mata-Mata Hassan Osman
Pon binti Khalid - isteri Mata-Mata Marin 68 Awang bin Ali
Fatimah binti Tuani - isteri Mata-Mata 3933 Hamzah bin Ahmad
Edmund Ross Williams Hunt - orang asli bertugas sebagai pemandu arah
Mereka yang gugur dalam pertempuranAnggota Polis
Sarjan 2493 Jamil bin Mohd Shah (Ketua Balai Bukit Kepong)
Koperal 7068 Mohd Yassin bin Haji Wahab (Timbalan Ketua Balai Bukit Kepong)
Lans Koperal 7186 Jidin bin Omar
Mata-Mata 9136 Hassan bin Osman
Mata-Mata 3933 Hamzah bin Ahmad
Mata-Mata 8600 Jaafar bin Hassan
Mata-Mata 7493 Muhamad bin Jaafar
Mata-Mata 5674 Abu bin Mohd Ali
Mata-Mata 7862 Abu Kadir Jusoh
Mata-Mata Marin 60 Ibrahim bin Adam
Mata-Mata Marin 68 Awang bin Ali
Mata-Mata Marin 181 Basiron bin Adam
Mata-Mata Tambahan 3475 Mohd Top bin Lazim
Mata-Mata Tambahan 3795 Jaafar bin ArshadPolis Bantuan / Auxiliary Police
Ins. Kudarina Naknok
AP 2130 Samad bin Yatim
AP 1912 Mahmud bin Sa'at
AP 1925 Ali bin Akob
AP 2127 Othman YahyaKeluarga Anggota
Fatimah binti Yaaba - isteri Mata-Mata Marin 37 Abu Bakar bin Daud
Hassan bin Abu Bakar - anak Mata-Mata Marin 37 Abu Bakar bin Daud
Saadiah - isteri Mata-Mata 5674 Abu bin Mohd Ali
Simah binti Abu - anak Mata-Mata 5674 Abu bin Mohd Ali
Arafah binti Yusoff - isteri Mata-Mata Marin 60 Ibrahim bin AdamAnggota Polis Bantuan (AP) dan Pengawal Kampung yang terkorban dalam pertempuran diluar balai polis
AP 2098 Redzuan bin Alias
Embong bin Lazim
Mendiang Koh Ah Cheng
Kontroversi
Kenyataan mengenai Peristiwa Bukit Kepong

Pada 21 Ogos 2011 semasa satu ceramah di Gelugor, Pulau Pinang, Mohamad Sabu mengeluarkan satu kenyataan kontroversi dengan mengatakan kononnya Muhammad Indera dan 200 anggota tentera pengganas Parti Komunis Malaya (PKM) semasa Peristiwa Bukit Kepong 1950 yang selayaknya digelar "wira negara" dan bukannya anggota polis yang berjuang sehingga ke titisan darah terakhir untuk mempertahankan balai polis Bukit Kepong, dengan mendakwa kononnya kesemua anggota polis semasa penyembelihan tersebut sebagai "pegawai British" manakala askar PKM pula dianggap "wira negara sebenar" memandangkan mereka "menentang British". 

Ceramah tersebut, yang videonya tersebar luas di laman YouTube, telah mencetuskan kemarahan rakyat di seluruh Malaysia, memandangkan kenyataan tersebut dianggap sabagai satu penghinaan terhadap ahli keluarga mangsa yang terkorban, di samping para pejuang kemerdekaan lain yang tiada kaitan dengan PKM seperti Allahyarham Tunku Abdul Rahman dan Dato'Onn Jaafar.

Walau bagaimanapun, Parti Islam Se-Malaysia (PAS) menafikan segala tuduhan tersebut serta mempertahankan kenyataan dan dakwaan Mohamad Sabu atas alasan sama.

#Merdeka55 - Cerita Mitos Turun Temurun




Mungkin sukar untuk rakan sebaya aku untuk memahami kesusah payahan atok nenek aku dulu yang berjuang untuk memerdekakan negara... Nak cakap camana sebab masa tu aku pon belum lahir..

Kisah kemerdekaan pula diceritakan dalam pelbagai versi dan ramai pihak yang mengaku pihak merekalah yang memerdekakan negara.. lalu nak jadikan cerita jadilah si pengkhianat bangsa, agama dan negara sebagai pejuang pula....

Itu versi-versi mereka dan jika didebatkan yang sudah pasti keputusannya menjadi dua.. aku sokong bos aku dan dia pulak sokong bos dia... sudahnya siapa yang menang sebab maing-masing ada pengikut..

Cerita ni takkan habis disebabkan dua pihak yang bertelagah ni "takkan pernah mengalah" (ceewwaaahh... macam lagu la pulak) maka cerita-cerita tentang kehebatan perjuangan masing-masing ini akan diturunkan ke anak cucu seperti cerita mitos dulu-dulu...

Yang mendapat keuntungan dari pertelagahan ini sudah semestinyalah musuh-musuh bangsa dan agama yang sentiasa menanti peluang terbaik untuk merampas negara ini..

Dipendekkan cerita, sebenarnya kita sendiri harus membuat penilaian.. negara kita ni aman.. boleh shopping sana-sini takde bom meletup.. takde kepala orang kene pengal depan pintu rumah..  dan banyak lagi perkara yang manakutkan.

Kita seharusnya bersyukur dan berterima kasih kepada pemimpin-pemimpin yang bertungkus lumus memikirkan cara dan menjadikan negara kita ini antara yang paling aman dan terbaik.

Sempena hari kemerdekaan yang bakal tiba esok lusa ni.. ketepikanlah perbezaan itu.. marilah bersama kita bangunkan negara yang bertuah ini menjadi sebuah negara contoh negara pelbagai kaum yang paling aman dan harmoni...

Oleh itu, Mari kita sama meriahkan sambutan hari kemerdekaan negara 31 ogos ini... sertailah program Tweet Merdeka. @TwtUpMerdeka #Merdeka55 @NajibRazak

Serba sedikit tentang Tweet Merdeka seperti berikut:


Apa Itu Tweet Merdeka?

Tweet Merdeka adalah satu program anjuran JASA di bawah Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan sempena dengan Sambutan Hari Merdeka Ke-55 yang bakal dianjurkan pada 31 Ogos 2012 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Apakah Matlamat Tweet Merdeka?

Tweet Merdeka bertujuan untuk memecahkan rekod dunia dan menempa rekod baru di dalam Malaysia Book of Records berdasarkan kepada 2 kategori yang berikut:

A. Perhimpunan Pengguna Twitter Terbesar di Dunia

B. Jumlah Tweet Terbanyak dalam Tempoh 1 Jam Dengan Menggunakan Hashtag

Apakah Sasaran Tweet Merdeka Untuk Memecahkan Rekod Tersebut?

Untuk melayakkan Tweet Merdeka untuk menempa rekod baru di Malaysia Book of Records, Tweet Merdeka perlu mendapatkan sekurang-kurangnya:

A. 10,000 pengguna Twitter

B. 20,000 tweets dalam masa 1 jam menggunakan hashtag #Merdeka55

Siapa Boleh Sertai?

Sesiapa sahaja yang mempunyai akaun Twitter. Sekiranya anda belum lagi mempunyai akaun Twitter, masih sempat lagi untuk anda mendaftar di Twitter.com

Bagaimana Untuk Sertai?

Untuk kategori A:

1. Daftarkan diri anda di www.twtupmerdeka.blogspot.com

2. Hadir pada hari kejadian dan sahkan pendaftaran anda di kaunter pendaftaran. (Seperti rajah A)

RAJAH A

3. Pastikan anda menerima tag peserta beserta nombor siri, t-shirt Tweet Merdeka (selagi stok masih ada), topi Tweet Merdeka (selagi stok masih ada) dan lain-lain yang ada di dalam beg goodies.

4. Masuk ke dalam Stadium dan duduk di kawasan yang telah ditetapkan untuk program Tweet Merdeka. (Seperti rajah A)

5. Pengiraan peserta akan dibuat berdasarkan pengesahan yang dibuat di kaunter pendaftaran sehingga jam 8.00 malam.

6. Peserta akan turut serta menulis tweet untuk kategori B.

Nota tambahan: Peserta dinasihatkan hadir sebelum jam 6.00 ptg bagi mengelakkan kesesakan di pendaftaran.

Untuk kategori B:

1. Pada hari kejadian, tepat jam 8.15 malam, kesemua pengguna Twitter tidak kira di stadium ataupun di mana sahaja akan memulakan Tweet Merdeka dengan menulis tweet.

2. Perkara yang perlu ada di dalam tweet anda untuk melayakkan kiraan untuk kategori B adalah #Merdeka55 dan @NajibRazak. cth:

"Bersama kita jayakan #Merdeka55 bersama @NajibRazak"

3. Tweet Merdeka akan berlangsung selama 1 jam sehingga jam 9.15 malam.

4. Pengumuman akan dibuat setelah 1 jam.


Read more: http://truthvaccine.blogspot.com/2012/08/faq-tentang-tweet-merdeka-twtupmerdeka.html#ixzz24y9wZJMq


Published with Blogger-droid v2.0.6

28 August 2012

KHALID TERKAPAI-KAPAI KESEORANGAN DITINGGALKAN ANWAR



Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim nampaknya sedang berjuang mempertahankan kredibiliti pentadbirannya dalam keadaan keseorangan melawan serangan politik daripada Umno dan Barisan Nasional.

Pelbagai isu menghantui menteri besar yang dahulunya dikenali sebagai tokoh korporat yang disegani menerajui sebuah syarikat pelaburan Bumiputera terbesar di dunia (Permodalan Nasional Berhad) dan kemudiannya memimpin sebuah konglomerat perladangan (Guthrie Berhad).

Tatkala, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim mencadangkan nama beliau sebagai calon menteri besar, Khalid di warkan-warkan akan memacu pembangunan ekonomi dan sosial negeri terkaya di Malaysia berbekalkan pengalaman luasnya di dalam sektor korporat.

Pelbagai perancangan serta program di lancarkan di bawah dasar Merakyatkan Ekonomi Selangor di mana kepentingkan rakyat adalah segalanya bagi pemimpin Pakatan Rakyat.

Sebagai tanda persahabatan lama dan hutang budi kerana dilantik sebagai menteri besar, Anwar pun dilantiklah sebagai Penasihat Ekonomi Selangor - satu jawatan rasmi dengan gaji hanya RM1.

Begitulah hebatnya Anwar dan Pakatan Rakyat yang dipimpinnya melakukan latihan perhubungan awam (PR exercise) untuk menyakinkan rakyat bahawa mereka jauh lebih baik daripada BN yang telah mentadbir Selangor berterusan sejak merdeka hingga 2008.

Rakyat berfikir sudah tentu gabungan mantap pengalaman luas Khalid serta dibantu oleh bekas Menteri Kewangan selama lapan tahun, mustahil segala apa yang dirancang Pakatan Rakyat akan menemui kegagalan.

Tetapi itulah hakikatnya yang berlaku sekarang kerana setelah empat tahun menawan Selangor, istana impian yang dibina di atas janji-janji yang sungguh reformis sifatnya kini telah bertukar menjadi igauan paling negri bagi pimpinan Pakatan Rakyat.

Program air percuma yang dicanang siang dan malam oleh Khalid dan barisan exconya kini bertukar menjadi krisis air yang bakal mengancam menamatkan karier politik beliau serta menenggelamkan bahtera Pakatan Rakyat di Selangor.

Khalid mengambil sikap berkonfrantasi dengan kerajaan pusat berhubung usaha mengambil alih aset air di Selangor sehingga menyebabkan krisis air menjadi semakin meruncing dan rakyat kebajikan rakyat diabaikan.

Skandal hutang Talam Corporation yang kononnya dilabel sebagai pendekatan revolusi cetusan idea Khalid kini bertukar menjadi satu skandal melibatkan ratusan juta ringgit dana awam.

Khalid berada dalam keadaan amat tertekan kerana tidak dapat mengemukan laporan audir terperinci mengenai urusan menyelesaikan masalah hutang Talam kepada kerajaan negeri.

Apatah lagi dalam usaha Anwar memujuk golongan muda menyokong Pakatan Rakyat, Unisel milik kerajaan negeri pula gagal menyediakan tempat penginapan bagi lebih 3,000 pelajar yang telahpun memulakan sesi pengajian mereka.

Kini kerajaan negeri bercadang menjual aset Unisel berupa 500 ekar tanah untuk melangsaikan hutang sebanyak RM15 juta kepada syarikat yang menguruskan kolej kediaman universiti tersebut.

Dalam lautan politik yang bergelora bagi Pakatan Rakyat Selangor, persoalan pertama yang tercetus di minda rakyat, di manakah Anwar ketika Khalid benar-benar memerlukan pertolongannya.

Anwar boleh dikatakan langsung tidak bersuara untuk mempertahankan kedudukan Khalid sebagai menteri besar malah membiarkan beliau terumbang ambing seorang diri mengemudi kapal Pakatan Rakyat di Selangor.

Anwar kini amat malu kerana gagal menjalankan tugas beliau menasihati menteri besar mengurus ekonomi Selangor malah tidak ada satu bukti pun ideanya boleh digunapakai untuk kemajuan negeri.

Rakyat mencemuh ego dan sikap angkuh beliau yang mendabik dada kononnya pandai dalam selok belok mengurus kewangan negara satu ketika dahulu tetapi kini terbukti ini adalah wayang dan silap mata Anwar yang pandai menipu rakyat.

Barisan exco serta pimpinan sekutunya dari DAP dan PAS yang dulunya berdiri teguh di belakang Khalid kini satu persatu sudah menjauhkan daripada kemelut politik yang membelit Khalid.

Seolah-olah terdengar bisikan hati mereka jikalau Khalid tenggelam mereka tidak akan turut sama menjadi korban penyelewengan yang berlaku.

Di satu sudut pula, Azmin Ali yang menguasai PKR Selangor sedang bertepuk tangan bersama-sama kroninya merayakan saat-saat kejatuhan Khalid.

Azmin juga menjauhi diri daripada membela menteri besar dan kemungkinan besar sedang sedia untuk memberi pukulan maut kepada Khalid pada bila-bila masa sahaja.

Bagi Azmin, inilah saat yang paling manis untuk membalas dendam politik dengan membiarkan Khalid tercungap-cungap macam nyawa ikan.

Begitu juga sekutu terkuat Khalid dalam PKR iaitu Wan Azizah Wan  Ismail selaku presiden parti tidak mampu berbuat apa-apa untuk membantu kerana tahu Khalid sememangnya tidak lagi boleh diselamatkan.

Seperti pepatah habis madu sepah dibuang, begitulah nasib diri Khalid yang dahulunya menjadi idola dan tatangan Pakatan Rakyat tetapi kini pengemis yang menagih simpati Anwar yang telah mengucapkan selamat tinggal kepadanya.