31 July 2012

Allah Mengarahkan Kita (PAS) Ke Putrajaya - Nik Abduh



Inilah manusia munafk yang harus kita perangi habis-habisan kerana manusia inilah yang menyesatkan umat islam hari ini hanya kerana gilakan kuasa dan harta.

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:

“Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya . (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah ) “.

Aku bukan orang yang layak untuk mengulas panjang tentang perkara ini kerana aku tidak punyai ilmu setinggi mereka tetapi apa yang ku pasti manusia inilah perosak umat yang bertuhankan nafsu.

Maka aku ulangi sekali lagi, manusia inilah yang harus kita perangi habis-habisan!!

Jika mahu lebih lanjut bacalah di laman ini : http://networkedblogs.com/A2maK

Terima Kasih AAKJ

30 July 2012

Blogger APA Meroyan Sebab Tak Dapat Naik Kapal Selam


HAhah!!.. Rupenye sebab utama Blogger "PUNDEK" No 1 Negera (Bekas) meroyan adalah disebabkan dia tak dapat naik kapal selam.. hahahahah.. Baca ni..

"Kalau kita ini blogger terhebat dan tersohor...kenapa kita tidak pernah diajak mengikuti lawatan Perdana Menteri dan Menteri Menteri Kanan keluar negara?Asyik asyik 'blogger(tentera) elit' yang sama yang akan bersama rombongan Perdana Menteri dan Kabinetnya keluar negara?Seingat aku kalau ada yang bukan elit keluar negara pun cuma PapaGomo saja..itupun kenegara bunuh diri Somalia(nasib baik tak mati katak- sorry ya Gomo sekadar perbandingan saja) naik Hercules dan bukan penerbangan 1st Class makan tanggung berak cangkung.Korang tak pernah terfikir ke hal ini?"

Aku tak tahu PapaGomo masa nak menyelam dengan kapal selamScorpene pergi kesana naik apa?Tapi ada blogger elit yang diberi penghormatan naik helikopter bersama Lim Guan Eng untuk ketapak penyelaman...kelas gitu!Korang tak pernah terfikir ke?

Dia jeles ngan "PAPA GOMO" yang dapat naik kapal selam, kalau itu la sebabnye Blogger "APA PUNDEK" nak meroyan aku paham la... Sebab dia kan dah tua kalu nak tunggu peluang lain mungkin masa tu "Blogger APA PUNDEK" dah mampos.


Hehhee.. APA janganla marah kat aku cam ko marah kat " Keris 7 Lok" sebab aku bukan blogger pon.. aku cuma tulis suka-suka je kat dalam blog tak sekolah aku ni.



Aku pon macam ko jugak pedulik ape dengan orang.. aku punye blog aku punye suka la.. jadi aku punye suka la nak komen apa kat  ko sebagai "Blogger PUNDEK"  NO 1 Negara (bekas).


Berbalik pada cerita Keris 7 Lok.. aku respek dengan dia kerana berani komen pasal ko.. haha.. dan menunaikan tanggungjawabnya sebagai Blogger Pro BN dan cerita tentang mati katak yang ko tulis panjang-panjang tu takde kene mengene pon.


Mati katak ni jadi pertikaian hanya kepada puak yang jenis macam ko (BLOGGER APA PUNDEK) sebab tak dapat apa yang ko nak dan kerana kecewakan sesuatu.


Peperangan melibatkan dua pihak atau lebih dan dari setiap pihak itu percaya apa yang mereka bawa itu betul lalu mereka memperjuangkannya dengan cara mereka. 


Bila sudah terlibat dalam peperangan dan pernah mengaku jadi tentera bagi pihak yang disokong istilah berada di tengah-tengah tidak wujud dan kalu wujud sekalipun "entiti" itu dipanggil pengkhinat atau lebih layak dipanggil "anjing" kerana siapa bagi makan dia makan.. hahah (APA anjing.. best gak nama tu).


Aku pon taknak citer panjang sebab aku akan sentiasa tulis luahan hati aku untuk Blogger terhebat negara (bekas) iaitu encik APA.. ahahaha..


Jangan Marah bang nanti lagi cepat ko tua... mak alagik cepat la ko mampos.. hahahha adiiioossss!!!!

29 July 2012

GAMBAR!! SAYA SUDAH JADI AHLI JATI.. ANDA BILA LAGI?


Makcik ini sudah mendaftar sebagai ahli JATI.. Anda bila lagi?

ORANG PAS KATA DATO DR HASAN ALI TAK LAYAK JADI IMAM



Alhamdulillah hari ini aku berpeluang terut serta dalam program penduduk Kg Bt 10, Cheras yang menganjurkan Majlis Berbuka Puasa dan Solat Tarawikh di Dewan Wanita, Kg Bt 10, Cheras.


Selepas berbuka dan solat maghrib, tak lama kemudian tiba tetamu jemputan mereka iaitu Dato. Dr. Hasan Ali dan terus mengimamkan Solat Isya', kemudian Solat Tarawikh dan akhirnya menyampaikan sedikit Tazkirah.


Kemudian aku uploadkan gambar Dato Dr. Hasan Ali sedang berdoa tetapi apa yang berlaku semacam semut dapat gula dan sepantas kilat orang-orang gila dari Parti PAS menyerang wall aku.. klik sini @ http://www.facebook.com/photo.php?fbid=339256179495685&set=a.107215536033085.20852.100002339185827&type=1&theater




Aku tak paham la dengan manusia yang menyokong PAS ni sampai orang solat pun nak dihina, dicaci maki hanya kerana orang itu bukan dari parti mereka. klik sini  @ http://www.facebook.com/photo.php?fbid=339240959497207&set=a.125424604212178.34129.100002339185827&type=1&theater


Jika kita katakan mereka itu sesat, mereka marah dan menuduh kita yang bukan-bukan tetapi lihat sendiri bukti kesesatan manusia PAS dalam kehidupan harian mereka..


Semoga mereka diberi hidayah oleh Allah SWT dan dibulan Ramadahan yang mulia ini aku doakan mereka kembali ke pangkal jalan dan dimpunkan dosa mereka.. 

28 July 2012

HEBAT!! ANWAR IBRAHIM TAK TAKUT KENE PANAH PETIR TUNAI UMRAH?





Aku bukan nak tulis pasal Anwar Mat Jubor ni nak umum formula turun harga kereta sebab aku  dan aku rasa korang pon sama dah tau yang dia ni kaki pembohong.


 Aku cuma nak tulis pasal dia nak pegi "UMRAH" minggu depan kata Rafizi Lembu.


Aku sebenarnya bersyukur sebab dia ni nak buat baik cuma apa yang aku terpikir dia ni nak pegi UMRAH betol ke atau nak pegi beli toyol?


Maklaumlah dah dekat nak pilihanraya ni nak bagi rakyat percaya yang dia ni baik .. dia buat-buatlah nak pegi UMRAH nak tunjuk kat rakyat kono dia ni bersih la..


Aku cadangkan kan lebih baik Nuar pegi haji terus memandangkan Musim Haji bukan lama sangat dah lagipun dia banyak duit jadi takde masalah kat situ nak beratur tunggu giliran... hehehe


Lagi satu kemungkinan dia ni pegi beli toyol sebab pilihanraya dah nak dekat nak kutuk YAHUDI takut kene potong peruntukan jadi kene la standby toyo herga juta-juta sebab dapat income pon juta-juta balik.


Tapi mungkin juga orang tua ni pegi carik ARAB DOLL pulak pastu balik auta rakyat cakap pegi umrah dengan gambar Superimpose.. hehehe


Apapun ini cuma tekaan dan imaginasi aku ... kalu tak buat dapat pahala tapi lau buat dapat.... Allah SWT sahaja yang tahu...


Akirnya walau apapun aku doakan kalau niat dia baik maka Allah SWT berikan dia yang terbaik tapi jika niat dia jahat nak menipu untuk mengaburi mata rakyat maka terpulanglah kepada Allah SWT untuk menentukannya.. 


Akhir kata..... Sayangi Selangor, Yakini BN..





HIDUP UMNO!! HIDUP BN!! HIDUP NAJIB!!

MAMPOS APA!! MAMPOS APA!! MAMPOS APA!!






WAJIB BACA!! RAKYAT SEKINCHAN KATA "ANAK BABI" DAH TIPU DORANG?



Ni Lagik satu kes penyamun yang tak takut langsung nak menyamun harta rakyat secara terang-terangan sebab dah bapak dia (Khalid gagap Serabut) yang mengajar anak-anaknya buat camtu.


Kes ni melibatkan penyelewangan penjualan Pangsapuri Damai di Sekinchan dimana YB Ng Suee Lim Celeng Sekinchan (Babi Sekinchan) dikatakan terlibat menjual pangsapuri milik MDSB tersebut kepada NKK Enterprise.


Jadik pendek ceritanya rakyat Sekinchan dah marah sebab kene tipu ngan YB Celeng Sekinchan ni... kalu korang nak baca lagi ada kalt link ni.. Klik Sini..




Jadi, Aku pon tak tau nak cakap ape lepas ni kalu orang Sekinchan undi lagi YB Celeng ni (Celeng dalam bahasa Jawa maksudnya BABI).


Lain kali undi BN barulah hidup selamat... eheheeh 



HIDUP UMNO! HIDUP BN!! HIDUP NAJIB!! 

MAMPOS APA!! MAMPOS APA!! MAMPOS APA!!
(mulai hari ni aku guna Tagline Ni)




BOB LOKMAN dan ABBY ABADI Lebih Kaya Lepas Sertai PAS


Aku sokong cakap kawan aku bila dia kata untung artis sekarang ni yang makin kaya bila masuk PAS.

Bukan susah pon.. Maki hamun skit.. buat lawak skit.. gaul ngan fitnah skit... fuhhhhhhh... ternganga mulut lebai ngan mak lebai PAS dengar tapi tak sedor dah kene tipu.


Dulu Bob Lokman tak semewah ini dah berkereta besar semenjak berceramah kesana sini.. Aku sebenarnya hormat kat Bob Liokman ni sebab sanggup buat pengmuman khas kat rancangan live semata-mata nak perubahan tapi lepas tu apa yang berubah pon aku tak tau..


Tapi yang lagi aku respek kat Abby Abadi ni bila sanggup tinggalkan dunia glamer sebab tergila-gilakan ustaz PAS.. hehehe

Tapi aku juga tak sangkal kalau sebab utamanya untuk jadi lebih glamer dan jadik lebih kaya bila dapat jemputan ceramah kat sana-sini yang dibiayai sepenuhnya oleh penderma tegar tabung PAS.. hahaha

Jadi aku tutup la ruang bicara aku ni dengan sesungguhnya artis-artis yang sertai PAS ni sebenornya nak glamer ngan duit je.. hehehehh... jangan marah ye... aku teka je.. kalu betol nasib korang la... 

Jangan marah yee... nanti cepat tua...

27 July 2012

Mahfuz Omar salahkan Kerajaan Selangor Beri Bonus



Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata pemberian bonus penjawat awam RM 500 yang dimumkan oleh Perdana Menteri semalam bukan penyelesainan yang baik untuk tempoh jangka masa panjang kepada beban hidup yang ditanggung rakyat.

Mahfuz Bean jga berkata kerajaan gagal bertindak merancang penyelesaian jangka panjang dan RM 500 itu diberikan bertujuan untuk menutup mulut rakyat.

Apa yang aku nak katakan disini ialah kebodohan tahap "GABAN-Z" Mahsuz Bean ini memang tiada tandingannya.

Semalam kerajaan Selangor juga ada memberi bonus untuk kakitangan kerajaan negeri setengan bulan gaji atau sekurang-kurangnya RM 500 cuma ditambah sikit je RM 200.

Persoalannya dimanakah yang dikatakan oleh Mahfuz Bean sebagai perancangan jangka panjang Kerajaan Negri Selangor yang diketuai oleh Khalid Gagap Serabai?

Sepanjang lebih 4 tahun memerintah Negeri Selangor apakah perubahan yang telah dilakukan dan perancangan apakah yang telah dilaksanakan?


Jom kita tengok senarai perancangan atau janji janji pakatan yang masih belum ditunaikan di Selangor.

- janji potongan cukai pintu sebanyak 20% untuk premis kediaman dan 10% untuk premis perniagaan.
- elaun anak tadika RM 50 seorang sebulan
- Elaun anak pusat asuhan kanak-kanan, RM 75 sebulan
- elaun khas ibu-ibu yang memilih untuk menjadi suri rumah sepenuh masa.
- elauan khas ibu tunggal
- bantuan kewangan untuk anak muda berkahwin
- bantuan geran untuk perniagaan
- memberi sewa percuma sekurang-kurangnya tiga bulan pertama di premis perniagaan milik kerajaan negeri
- membiayai rawatan percuma untuk warga Selangor yang berusi 60 tahun ke atas dan banyak lagi.


Jadi, layakkan Mahfuz Bean berkata demikian kepada Perdana Menteri sedangkan Kerajaan Negeri Selangor yang menerintah negeri kecil ini pun masih tak boleh mnyelesaikan segala janji yang dibuat.

Untuk rekod, Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak pernah berjanji kosong tetapi melaksanakan terus apa yang dikatakan dan itu membuktikan betapa prihatinnya Perdana Menteri terhadap masalah yang dihadapi rakyat.

Untuk Rekod juga, Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak mengeluarkan peruntukan untuk memancing undi sebaliknya Kerajaan Pakatan Haram-lah yang selama ini sentiasa mengeluarkan peruntukan untuk memancing undi dan membuat janji-janji kosong dengan niat menipu rakyat untuk menyokong meeka.

Akhirnya, Jika dilihat kepada kenyataan Naib Presiden PAS ini serupa dengan dia menyalahkan Kerajaan Selangor memberi bonus kepada kakitangannya.

Kalau nak mengata orang tengok dulu pada diri sendiri supaya tidak nanti dikata orang ibarat "Meludah Ke Langit Terpalit Ke Muka Sendiri"..

26 July 2012

Kerajaan Selangor beri dua Bonus Raya Pancing Undi



Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam.


Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan turut mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju memberi Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan yang akan dibuat pada 9 Ogos ini.


Dalam pada itu Menteri Besar Selangor Al-Serabut juga turut mengumumkan pemberian bonus berganda kepada kakitangan kerajaan negeri Selangor.


Menteri Besar yang juga pakar ekomoni ini terpaksa meniru langkah kerajaan Barisan Nasional yang memberi bonus kepada kakitangan kerajaan yang bernaung dibawahnya.


Langkah yang diambil oleh Menteri Besar Al-serabut ini hanyalah bertujuan untuk memancing undi memandangkan rakyat kini sudah tidak menyokong mereka lagi.


Rakyat sudah faham dan muak dengan penyelengan dan salahlaku para pemimpin Pakatan Haram ini dan  kini mereka sudah mula menolak kepimpinan tersebut.


Hahaha.... ko bagi la banyak mana pon... rakyat tetap tolak korang... hahahaha!!!





25 July 2012

KISAH BENAR!! BLOGGER AKU PEDULI APA JADI BABI!!



Salam sahabat-sahabatku sekalian, hari ni aku nak tulis lain skit dari hari-hari biasa aku tulis dan tulisan aku hari ni bukan la special sangat sebab aku bukan penulis hebat macam blogger-blogger hebat yang lain.


Tapi yang pastinya tulisan aku tidak akan sama seperti seorang blogger yang pernah mengaku sebagai blogger pro kerajaan yang kini telah mem"babi"kan dirinya demi kelangsungan politik atau mungkin untuk sesuap nasik.


Blogger APA ni tak layak dipanggil manusia kerana fitnah yang dibawakannya lebih teruk dari fitnah Pakatan Haram yang diketuai ileh Anwar Aljuburi Waliwati.




Aku sebenarnya tek tergamak nak letak gambar ni tapi aku terpaksa kaitkan gambar fitnah yang dibuat si Anak Haram APA yang tak sedar diri nak mampos ni.


Apa yang sebenarnya dia dapat buat fitnah macam ni? mungkin banyak bayaran yang dibayar oleh puak Pakatan Anak Haram (PKR, PAS, DAP) atau juga mungkin oleh orang dalaman BN sendiri yang gila kuasa dan tak dapat apa yang diminta.




Lihat gambar sebenar PM meraikan anak-anak yatim dan kalu aku nak letak semua gambar tak muat blog ni tau tak.


Aku cabar Blogger APA bawak anak yatim yang korek tong sampah seperti yang dikatakannya!


Aku sendiri anak yatim dari umor 6 tahun dan adik aku umor 1 tahun lebih masa bapak aku meninggal pon tak penah korek tong sampah!


Kalau betol ade mengapa tak ko adukan ke Pejabat Kebajikan Masyarakat atau badan yang berkaitan?


lagi satu aku nak bagitau ko kalu nak auta biar "real' skit sebab aku ni pon anak yatim dan pada bulan terutamnya bulan puasa ni anak-anak yatim ni memang mewah dijamu oleh manusia-manusia yang memberi zakat tapi aku tak tau la pulak kalu anak yatim yang ko maksudkan tu dalam negeri Pembangkang (PAS, PKR, DAP).




Aku rasa mungkin Blogger APA ni terdesak sangat nak glamer dan tak cukup duit nak main "Roulette" sampai terpaksa mengubah haluan yang sangat drastik bertuankan syaitan seperti Anwar Ibrahim Aljuburi.


Ingatla "APA".. Anak dah besar panjang, jadi bertaubatlah... sedarlah diri glamer yang ko kejar tak kemana pon.


Aku bukan penulis hebat macam ko "APA" tapi aku ada maruah diri dan tau mengenang budi.


Sebelum aku berakhir, aku masih tak nampak blogger-blogger sahabat UMB memberi komen tentang bekas sahabat yang pernah bersama berjuang dan mengaku dia blogger UMB.


Aku bukan nak salahkan sesiapa tapi bagi aku anjing berbadan manusia seperti blogger "APA" ni harus diberi pengajaran dan sabahabat UMB adalah yang selayaknya melainkan ada "Udang di sebalik Batu".


Aku juga nak mengaku disini aku bukan nak menghentam sesama sendiri dalam perjuangan kita ini cuma aku nak ulang sekali lagi... Anjing ini harus diber pengajaran!! sekian....




23 July 2012

BODOH!! SYOR PARKIR UNTUK WANITA TAPI TOLAK ASING LELAKI PEREMPUAN DALAM WAYANG.


Inilah yang dikatakan kehebatan kepimpinan Parti Pakatan Rakyat yang telah diislamkan oleh PAS.


Sangat baik apabila Exco Perumahan Pengurusan Setinggan Negeri Selangor mencadangkan untuk menyediakan parkir khas untuk wanita yang membeli belah di pasaraya.


Dipendekkan cerita, mengasingkan parkir antara lelaki dan wanita lebih penting dari mengasingkan lelaki dan wanita bukan Mukhrim.


Bila dicadangkan oleh MDKS untuk mengasingkan pasangan yang bukan mukhrim daripada duduk berdua-duan hingga menjolok mata, dengan sepatas kilat Ronnie Liu Komunis membantah.


Yang memalukan ialah Exco Agama Islam Selangor tidak mampu mempertahankan atau mengulas tentang cadangan tersebut dan yang paling memalukan Khalid Gagap langsung tak mampu menegur si Ronnie Liu celaka ini dari terus masuk campur dalam urusan Agama Islam.


Mungkin terlalu banyak "MASYUK" sampai Menteri Besar Selangor tak mampu berkata-kata walaupun bidang tugas yang diamanahkan kepadanya diganggu gugat.


Sudah terbukti Islam telah tidak pernah dipertahankan oleh Parti Ajaran Sesat (PAS) .. dah nama ajaran sesat ye tak?..



21 July 2012

MAJLIS PERBANDARAN KLANG TAK BERANI SAMAN KEDAI NEPAL


Dari sudut pandangan biasa melihat gambar mungkin tiada apa yang menarik tentang bangunan tersebut selain nampak sbuah bangunan usang bercermin dan ditampal poster dengan tulisan bangsa asing.


Tetapi jika anda melihat sendiri di lokasi gambar diambil anda pasti rasa curiga mengapa premis tersebut masih tegak berdiri disitu.


Ini adalah kedai makan orang Nepal yang berada di kawasan perhentian teksi di tengan Bandar Klang Bandar DiRaja.


Aku tertanya-tanya adakah kedai ini berlesen? tetapi menurut rakan-rakan aku yang tinggal disana mengatakan kedai-kedai disekitar situ semuanya tidak berlesen.


Menurut mereka lagi, kedai-kedai disitu "Bayar Bulan" sehingga dikatakan tidak ada seorangpon penguatkuasa yang datang untyuk memeriksa apatah lagi untuk menyaman dan menyita, kalau tidak takan la kedai itu masih beroperasi, katanya.


Benar atau tidak itu hanya cakap orang-orang kat situ tapi yang layak menjawab hanyalah Penguatkuasa MPK sendiri untuk menjelaskannya.


Bukan membuat fitnah dalam bulan mulia ini tapi hanya mempersoal dan menegur pemimpin yang sentiasa mengaku kehebatannya dalam memrintah tapi hakikatnya mereka ini hanyalah tong kosong.


Selamat berpuasa... selamat berbuka...

20 July 2012

PAS MENGAKU DIPERKUDAKAN DAP - RONNIE LIU BANTAH PENGASINGAN DALAM PANGGUNG WAYANG




Camane nak tegak Islam ni? Hukum dalam panggung wayang pon tak berani nak lawan? 


Cina kulup ni terus komen bila dapat maklumat tentang cerita ni tapi malangnyer Exco Agama Selangor yang juga Menteri Besar Selangor terus bisu?


Ape lagi orang PAS nak "Spin"?Konek Anwar Bagai nak giler orang PAS tegakkan tapi Hukum Agama bila cina kulup tu sound abis pakat semua lari!

Adakah dengan itu PAS mengaku diperkudakan oleh DAP? 


PAS langsung tak berani bukak mulut bila RONIE LIU bersuara.. apakah yang menyebabkan ianya berlaku?


Hassan Ali berundur kerana tidak sanggup lagi melihat Islam dihina, dikeji dan dilacurkan oleh DAP.. 


Anda bagaimana? .. aku tanye jer.. kalu DAP tak ngaku takpe lerrr.. 




SHAH ALAM: Pemimpin PAS Selangor mempertahankan keputusan Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) mengarahkan operator pawagam meletakkan notis peringatan kepada pasangan bukan muhrim agar tidak duduk berdua-duaan di dalam panggung wayang.


Kata mereka, notis itu penting sebagai peringatan kepada pasangan bukan muhrim agar tidak menjadikan panggung wayang sebagai tempat untuk berasmara dana. Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad mengakui ahli-ahli majlis PAS dalam MDKS bertanggungjawab membuat cadangan itu.


“Pawagam adalah merupakan tempat awam untuk seisi keluarga menonton filem. Kami menerima aduan daripada keluarga yang membawa anak-anak ke pawagam dan melihat terdapatnya pasangan Islam yang memadu kasih di dalam pawagam dan mereka tidak suka," ujar Khalid.
Oleh itu, kata Khalid, PAS hanya sekadar mahu mengingatkan masyarakat agar tidak berkelakuan sumbang di dalam pawagam.


"Jangan jadikan pawagam sebagai kelab malam,” kata Khalid lagi.


Ahli Parlimen Kuala Selangor dari PAS, Dr Dzukefly Ahmad sementara itu berkata, isu tersebut akan dibincangkan semula dalam mesyuarat penuh ahli majlis MDKS hujung bulan ini.


Semalam, Exco Kerajaan Negeri, Ronnie Liu telah mengarahkan MDKS supaya membekukan sementara waktu arahan penampalan notis yang melarang pasangan bukan muhrim daripada duduk berdua-duaan di dalam pawagam sehingga perkara ini dikaji secara menyeluruh.


Menurut Ronnie pelaksanaan arahan itu dibuat tanpa merujuk terlebih dahulu kepada kerajaan negeri.


Katanya, Kerajaan Negeri tidak mahu sesuatu pelaksanaan sebarang peraturan baru di peringkat kerajaan tempatan dilakukan tanpa seragam.


Sebarang peraturan baru di peringkat negeri mestilah dilakukan secara menyeluruh dan bukannya secara berasingan sepertimana yang berlaku di Kuala Selangor, katanya.

17 July 2012

GEMPAR!! LIM KIT SIANG MENANGIS AKUI KEKUATAN TENTERA CYBER PRO KERAJAAN BN


Ahmad Fadli Kc wartawan Malaysiakini tiba-tiba menjadi hangat apabila cerita tentangnya yang dihalau keluar dari dewan Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia kerana memutarbelitkan fakta dengan niat jahat tersebar.


Sebenarnya aku malas dah nak tulis pasal anjing Pakatan Haram ni sebab aku dah tau semua ni dah di "setup" dengan sengaja untuk menaikkan satu lagi ikon apabila Adam Adli ikon terdahulu meraka sudah tidak mendapat tempat dikalangan orang muda.


Hari ini Lit Kit Siang bapak komunis pula memberikan komen tentang kejadian itu dan mengutuk tindakan kerajaan merekrut 10,000 cybertroper untuk berperang di dunia maya bagi pihak kerajaan.


Surat khanar fitnah nombor 1 Malasia hari ini menjadi penyiar rasmi kepada kenyataan Lim Kit Siang yang mengutuk kerajaan dengan pelbagai tuduhan (baca sendiri malas nak tulis kat sini).


Tapi bagi aku apa yang Lim Kit Siang katakan hari ini adalah bukti kepada ketakutan yang amat sangat Pakatan Haram terhadap kerajaan yang telah memerangi secara bertubu-tubi fitnah mareka hingga mereka kini sudah tiada lagi bahan untuk mereka ketengahkan.


Terbukti kekuatan Tentera Cyber hari ini berjaya menangkis segala fitnah jahat yang dilemparkan kepada kerajaan dengan niat untuk merampas negara.


Lim Kit Siang sudah tidak boleh tidur malam mengenangkan cita-citanya untuk merampas negara ini yang bakal terkubur.



HIMPUNAN HIJAU SELANGOR GAGAL.. KEDAH DAN TERENGGANU TERPAKSA BANTU




Himpunan Hijau Ke Putrajaya yang diadakan di Stadium Kuala Selangor pada 15 Julai lalu boleh dikatakan gagal mencapai sasarannya.


Himpunan peringkat Negeri Selangor ini berhajat mengumpulkan seberapa banyak peserta berhimpun bertujuan mempertahankan Selangor menuju Putrajaya tetapi malangnya yang hadir tidak seperti yang diharapkan.


Seawal sehari sebelum himpunan dadakan sudah kelihatan begitu ramai "Orang Luar" yang hadir bagi menyokong himpunan tersebut kerana sudah tahu orang Selangor tidak akan hadir di Himpunan Puak Pakatan Ajaran Seat berkenaan.


Pada hari himpunan itu telah kelihatan banyak bas-bas mengangkut penumpang yang nombor pendaftarannya  bukan dari Selangor dan gambar yang aku sertakan di atas, bas ini datangnya dari Kedah dan Terengganu.


Seperti juga apa yang berlaku di Himpunan Oren, mereka terpaksa menggunakan khidmat lembu dan kambing PAS di dalam Himpunan Hijau untuk menambah tokok perserta Himpunan Oren yang terang-terang ditolak oleh masyarakat Felda.


PAS sebenarnya harus mengakui bahawa puak-puak yang selama ini menyokong mereka kerana memperjuangkan islam telah lama pergi meninggalkan parti itu yang mengamalkan ajaran songsang sehingga sanggup menjual apa sahaja termasuk tuhan mereka kerana Putrajaya.


Lihat slogan mereka dan anda sepatunya sudah tahu tiada apa lagi yang tinggal pada PAS dan ianya tak perlu dibahaskan lagi.


PAS hanyalah anjing belaan penjaga pagar rumah DAP yang diarahkan untuk menyalak sesiapa sahaja yang lalu dan sebagai upah mereka akan diberikan makanan.


Sebenarnya apa hala tuju PAS sekarang ini?, apa tujuan mereka malaungkan slogan islam sedangkan islam yang mereka bawakan itu sudah lama dilacurkan?..


Berfikirlah.... buat keputusan... anda penentu...







TERKINI!! WATAWAN MALAYSIAKINI MENGAKU DIUGUT DAN KINI BERADA DALAM KETAKUTAN?

Ahmad Fadli KC Wartawan Malaysiakini Dalam Ketakutan

Ahmad Fadli KC Tak Sempat Lari 
Ahmad Fadli KC wartawan Malaysiakini yang telah memutarbelitkan kenyataan Dato Zaini Hassan (Utusan) kini berada dalam ketakutan yang amat sangat sehingga terpaksa meng"inbox" aku.


Dalam inbox aku tu Ahmad Fadli mengatakan posting yang aku buat terhadapnya semalam berbaur ugutan.


Aku nak tegaskan disini, apa yang aku tulis langsung takde unsur ugutan melainkan dia merasa pedas sebab makan cili.


Walaupun tulisan Ahmad Fadli dalam inbox aku nampak bersahaja tapi aku dapat rasakan ketakutan yang amat sangat pada dirinya ketika ini kerana kesilapannya yang dilakukan ketika Konvensyen Media Sosial 1Malaysia tempihari di Kuala Lumpur.


Kalau tak salah jangan takut beb.. takde sape nak ugut lu... 


Heheheh.... lain kali jangan berlagak hero pahammmmm!!


Video Ucapan Dato Zaini Hassan (Utusan)

16 July 2012

Video Ucapan Penuh Dato Zaini Hassan (Utusan) - Media Sosial, Mengurus Isu Menangani Persepsi Dan Emosi Rakyat



Dato Zaini Hassan (Utusan) - Media Sosial, Mengurus Isu Menangani Persepsi Dan Emosi Rakyat di Konvensyen Media Sosial 1Malaysia bertempat di Grand Ballrom, The Regency Hotel, Kuala Lumpur pada 14 Julai 2012.




15 July 2012

Terkini!! Wartawan Malaysiakini Dipukul, Dipijak dan Diludah Beramai-ramai?


Konvensyen Media Sosial 1Malaysia (KMS1M) yang berlangsung di Grand ballroom, The Regency Hotel, Kuala Lumpur kecoh apabila wartawan Malaysiakini yang menyelinap masuk secara senyap-senyap untuk membuat liputan, memutarbelitkan fakta ucapan panel Forum Isu Semasa iaitu Dato' Zaini Hassan (Utusan) dan Ust Fathul Bahri bin Mat Jahya.

Wartawan terbabit menuduh Dato' Zaini Hassan (Utusan) mengajar memutarbelitkan fakta kepada peserta Konvensyen Media tersebut.

Orang upahan Malaysiakini yang menggelarkan dirinya Ahmad Fadli KC di dalam blognya aktif dalam aktiviti pihak pembangkang kerajaan juga merupakan seorang wartawan kepada akhbar Suara Keadilan milik PKR.


Kad Wartawan Suara Keadilan
Bersama pemimpin pakatan pembangkang semasa ceramah di Melaka
Melihat kepada keakraban mereka sudah boleh kita nilaikan bagaimana pemikiran dan tingkahlakunya yang sanggup berbuat apa saja demi kepentingan politik songsang mereka.

Pagi ini aku perkenalkan dulu mnusia munafik ini dan petang ini kita akan bandingkan apa yang ditulisnya dengan vidoe rakaman semasa forum itu berlangsung.

Disebabkan kebiadapannya itu maka dia telah dihalau keluar dari dewan oleh pengarah program dan aku rasa itu lebih baik daripada anjing ini dipukul atau dipijak beramai-ramai.

Disebakan program yang dilangsungkan itu disertai oleh ramai penyokong kerajaan BN maka tiada apa-apa berlaku terhadapnya kerana Pimpinan Kerajaan BN tidak pernah mengajar rakyatnya berbuat keganasan dan kerana itu juga dia selamat berlari keluar dewan tanpa dipukul, dipijak mahupun diludah oleh ratusan peserta yang hadir.

Mungkin hari ini, esok atau lusa dia boleh terlepas dengan perbuatannya itu tapi satu masa nanti jika tahap kesabaran manusia yang dianiayanya sudah tidak terkawal maka terjadilah sesuatu yang buruk yang diluar jangjaannya.

Aku atau sesiapapun tidak mahu mengugut tetapi ingatlah langit tak selalunya cerah.

Untuk itu dan kerana itu kami melancarkan perang terhadap Malaysiakini dan telah membuka seuah pages untuk mengumpulkan sebarapa ramai rakyat malaysia yang setuju untuk memboikot Malaysiakini.

14 July 2012

MESTI BACA!! KONSPIRASI PEMBANGKANG MUSNAHKAN NEGARA?



Kejadian amuk di JPM Putrajaya tempohari dimana 2 orang suspek bersenjatakan pedang samurai menceroboh bangunan tersebut menimbulkan kekecohan bukan satu kebetulan.

Jika dilihat dari sudut lain kejadian ini boleh dikaitkan sebagai kospirasi terancang untuk menimbulkan kekecohan dan menjadikannya alasan untuk mereka membuat huru-hara bagi menjatuhkan kerajaan.


Pendedahan dalam video di atas boleh dijadikan panduan untuk kita mengenali taktik kotor yang digunakan oleh mereka yang tidak bertanggujawab dengan niat menjatuhkan kerajaan yang sedia ada.

Melihat pula bagaimana mereka menggunakan orang lain yang terdesak atau yang telah rosak pemikirannya dan ditokok tambah dengan pelbagai fitnah sehinga orang tersebut melakukan perkara yang  tidak masuk akal seperti kejadian tersebut.

Aku bukan mahu menuduh sesiapa tetapi bertujuan mengajak pembaca berfikir di luar kotak pemikiran yang biasa kerana kejadian-kejadian yang berlaku sebelum ini agak meragukan seperyi yang berlaku dalam beberapa siri Himpunan Bersih anjuran pihak pembangkang.



Baru-baru ini juga kecoh apabila Debat Perdana anjuran Gerakan Masyarakat Prihatin Meru (GMP) mempertemukan Dato Dr' Hasan Ali dengan Dr Abd Rani Osman dalam satu debat bagi mencari penyelesaian kepada pertelingkahan yang berlaku sekian lama untuk masyarakat membezakan mana yang salah dan mana yang betul.

Mungkin kerana takut tembelangnya pecah, Pesuruhjaya PAS Selangor itu tidak hadir dan ramai penyokongnya marah kepada penganjur yang dikatakan sengaja bertujuan memalukan beliau sebagai orang tertinggi dalam pemerintahan PAS Selangor.


Laporan polis seorang petugas diserang dengan parang
Lalu dalam kemarahan itu penyokong beliau bertindak memotong semua banner program yang dipasang, seorang petugas ternampak perbuatan itu kemudian menegur pengkhianat tersebut tetapi tindakannya itu dibalas dengan ugutan dan diacukan parang.


Dalam kejadian lain pula semasa Karnival Selangorku di stadium Kuala Selangor apabila seorang pemuda dibelasah beramai-ramai oleh penyokong tegar Pakatan Pembangkang hanya kerana mereka berdemo membantah kehadiran Anwar Ibrahim yang menyokong Yahudi Zionis.




Dalam beberapa kejadian tersebut boleh dirumuskan bahawa Pakatan Pembangkang yang terdesak kerana sokongan masyarakat terhadap ereka yang kian merosot terpaksa mengguakan kekerasan dan keganasan untuk mencapai matlamat mereka.

Mereka mahu meniru seperti apa yang berlaku di Mesir dan beberapa negara yang menumbangkan kerajaan mereka dengan cara kekerasan.

Dengan cara meraih simpati rakyat ditambah pula dengan pelbagai fitnah dan janji palsu membuatkan rakyat yang terdesak dan berada dalam kesusahan bangkit menentang kerajaan tanpa mereka sedari yang mereka dipergunakan dan diperbodohkan demi kepentingan politik Pakatan Pembangkang.

Betul atau tidak konspirasi ini hanya dapat ditentukan sendiri oleh kita sebagai rakyat malaysia yang cintakan keamanan.

Kesimpulannya, kesedaran harus dipupuk untuk mengelakkan rakyat negara ini dipergunakan, mereka yang menimbulkan kekecohan harus ditangkap bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.


Mari kita semua menjaga negara bangsa kita dari anasir buruk bagi menjamin kesejahteraan negara demi anak cucu kita masa hadapan. 

12 July 2012

TERKINI!! CERAI ISTERI KERANA DATO DR HASAN ALI


Malang bagi seorang isteri yang berasal dari Kota Bharu, Kelantan ini apabila diceraikan oleh suaminya hanya kerana perbezaan fahaman politik.


Bayangkan betapa bodohnya penganut-penganut agama PAS ini hingga sanggup berbuat demikian kerana taksub yang melampau kepada parti politik sesat.


PAS yang mengakui bertunjangkan islam dalam mentadbir partinya hanyalah retorik semata.


PAS hanyalah sebuah parti ajaran sesat yang gila kuasa untuk memerintah untuk mereka hidup mewah dan memuaskan nafsu seks mereka. 


Untuk cerita lanjut aku paparkan kisah yang diketengahkan oleh Sinar Harian untuk korang baca, kemudian korang tafsirkanlah betapa bangang dan bengapnya penganut-penganut agama PAS yang taksub kepada parti ajaran sesatnya itu melaksanakan apa yang diajarkan oleh pemimpin-pemimpin meraka dalam kehidupan seharian.




"KOTA BHARU – Hanya kerana tidak menyokong fahaman politik suami, seorang guru mengajar al-Quran dekat sini diceraikan, semalam.



Proses penceraian ke atas wanita itu, Cik Yah (bukan nama sebenar), 60, berlangsung di Mahkamah Syariah.


Menceritakan kisah yang menyedihkan itu kepada Sinar Harian, Cik Yah, seorang ahli Umno yang aktif di kawasannya, memberitahu beliau mendirikan rumah tangga dengan lelaki itu, Awang (bukan nama sebenar), dalam lingkungan 70-an, kira-kira 15 tahun lalu, atas dasar suka sama suka.


Menurutnya, ketika itu Awang, seorang penyokong Pas, tidak kisah dengan fahaman politik yang dipegangnya, tetapi beliau mengambil keputusan melepaskan jawatan yang dipegang dalam Wanita Umno bagi menghormati pendirian suami.


“Bagaimanapun, awal bulan lepas, kami bergaduh besar. Ia berlaku selepas saya menghadiri majlis cabutan bertuah yang diadakan di Tanah Merah.


“Saya tidak tahu pun bahawa (bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr) Hasan Ali hadir dalam majlis tersebut,” katanya.


Hasan, yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, dipecat daripada Pas pada 8 Januari lalu kerana mengkritik parti secara terbuka.


Menurut Cik Yah, selepas beliau memaklumkan perkara itu kepada suaminya, suaminya mula mempertikaikan tindakannya turut berada di majlis yang sama.


Pergaduhan bermula di situ dan akhirnya, Awang memfailkan penceraian di mahkamah pada 24 Jun lalu.


Mereka pernah berkahwin sebelum ini dan tidak mempunyai anak.


Cik Yah mendakwa beliau tidak pernah menghalang Awang menyertai mana-mana ceramah politik dan kecewa kerana suaminya pula mengugutnya hanya kerana beliau menghadiri satu ceramah yang dihadiri bekas pemimpin Pas.


Katanya, beliau sudah banyak kali berjumpa dengan imam di kawasan itu mengenai pertelingkahan dengan suaminya dan mendapatkan nasihat bagaimana hendak menyelamatkan rumah tangga mereka.


Bagaimanapun, katanya, perkahwinan mereka tidak dapat diselamatkan kerana suaminya terus mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati dan membuat keputusan untuk failkan cerai di Mahkamah Syariah.


Cik Yah mendakwa sikap bekas suaminya ini berubah menjadi terlalu sensitif dan panas baran apabila berhadapan dengan perkara berkaitan politik selepas sering menghadiri ceramah politik, yang diadakan setiap hujung minggu, di beberapa tempat di kawasan kediaman
mereka.


Beliau syak Awang dihasut rakan-rakan yang berjaya membawa ahli keluarga masing-masing menyokong Pas, sehingga Awang berasa tercabar dan mengambil tindakan menceraikannya kerana perbezaan fahaman politik.


“Sebelum memfailkan cerai, bekas suami saya berkata dia tidak mahu lagi tinggal di rumah bersama saya, tetapi mahu berpindah ke rumah anak-anaknya, yang terletak hampir satu kilometer daripada rumah kami.


“Tindakannya itu menguatkan lagi telahan saya bahawa dia sudah tidak sayangkan saya lagi, sebaliknya mengutamakan politik daripada isteri sendiri,” katanya."

geMpar!! Dr Rani Pesurujaya PAS Selangor lari ke negara jiran takut debat dengan Dato' Dr HAsan Ali



Alhamdulillah hari ini "Debat Perdana : PRU 13 Di manakah PAS Selangor?" berjalan dengan lancar dengan kehadiran yang amat mengagumkan.


Malangnya malam ini kelibat YB Dr. Abd Rani Osman tidak kelihatan untuk menyahut cabaran debat YB Dato' Dr. Hasan Ali.


Mengapa YB Dr. Abd Rani Osman tidak hadir?, adakah kerana takut dengan soalan yang akan memakan dirinya atau dia memang dia ni jenis orang yang tak sekolah atau lebih sedap dipanggil "Bodoh" hingga terpaksa meminta Khalid Samad menggantikannya dalam debat tersebut.


Mengapa Dr RFani takut sangat menjawab soalan berkaitan akidah? umah persundalan? rumah perjudian? dan kemana hala tuju PAS dalam kekalutan yang semakin kusut disebabkan oleh PAS sendiri.


Dalam kejadian lain sebelum debat tersebut, PAS telahpun mengupah anjing-anjingnya untuk membuat kekecohan supaya majlis tersebut tidak berlangsung.




Dalam kejadian tersebut banner yang telah dipasang secara tiba-tiba dicantas oleh seorang lelaki dengan parang panjang dan mengugut untuk mencederakan petugas yang menegur tindakan mereka yang tidak bermoral itu. 


Laporan polis terus dibuat selepas itu untuk mengelakkan perkara tidak diingini berlaku.


Lihatlah sendiri bagaimana sebuah parti Islam yang terdesak menggunakan kekerasan untuk menghalang sebuah majlis yang mereka takuti kerana menyentuh tentang perjuangan mereka yang songsang dan sesat.


Tunggu esok dan aku akan muatnaik video debat malam ini dan lihat sendiri dimana Pesuruhjaya PAS Selangor yang dalam ketakutan dan terpaksa melarikan diri ke negara jiran bagi mengelak berdebat dengan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor.

10 July 2012

AMUK HINGGA MATI.. BLOGGER PAKATAN RAKYAT TERLIBAT?





Peristiwa "AMUK" ala ninja amat menggemparkan negara baru-baru ini apabila seorang lelaki dan seorang wanita mengamuk menggunakan pedang samurai di Bangunan Pejabat Perdana Menteri yang akhirnya si lelaki mati ditembak polis. Baca sini..


Daripada awal cerita ini sudah sememangnya meragukan di dalam sebuah negara yang aman damai ini, dan lokasi serangan yang dipilih penyerang ini juga menimbulkan persoalan.


Pelbagai andaian dibuat dan salah satu daripadanya yang menarik adalah pendedahan daripada "PaperWaris" tentang insiden ini. Baca sini..


Dalam pendedahan itu, Blogger Milo Suam merupakan orang terawal yang memuatnaik video serangan tersebut dan tindakan itu menjadi tanda tanya apakah penglibatan Blogger Milo Suam dalam serangan terbabit dan apakah hubungan antara mereka?


Anda saksikan sendiri video ini dan anda nilaikan sendiri..




Memandangkan pelbagai cara telah digunakan termasuk mengerak segala logistik dan tentera Pakatan Rakyat untuk menumbangkan kepimpinan kerajaan yang sedia ada gagal maka tidak hairanlah jika insiden ini dikaitkan sebagai salah satu strategi Pakatan pembangkang untuk merealisasikan impian mereka merampas tampok pemerintahan negara.


Tambahan pula si mati yang rapat dengan komuniti Pakatan Pembangkan dan tidak menghairankan jika si mati adalah antara mangsa yang dipergunakan untuk menjayakan misi rampas negara oleh Pakatan Pembangkang.


Apa yang aku tuliskan ini hanyalah sebuah andaian bagi sebuah cerita yang mengelirukan dan aku berharap agar Pakatan pembangkang tidak menggunakan cara ini untuk merampas negara kerana kesudahan kepada cerita ini sudah kita lihat di negara-negara yang sudah melaluinya sebelum ini.


Dalam keadaan sekarang ini apa sahaja mungkin berlaku delam kerakusan Pakatan Pembangkang untuk menawan PUTRAJAYA, mereka ini sanggup mengharpuskan siapa sahaja yang menghalang usaha mereka.


Kepada pihak berkuasa diharap dapat menyiasat perkara ini dengan terperinci supaya mereka yang merangvang kekacauan tanpa memikirkan nasib rakyat dan negara ini dilenyapkan terus dari muka bumi Malaysia ni.


Sedarlah Rakyat Malaysia berbilang Agama, Bangsa dan Fahaman.. kita berada dalam keadaan yang amat bahaya dalam perancangan mereka yang rakus di bawah arahan Yahudi Zionis... anda boleh mengubahnya...