31 January 2012

Woodrow Center : Anwar Sokong Israel, Hina Islam



Antara ucapan anwar:

Saya mewakili untuk memberikan pendapat mengenai penyelesaian dua negara (two state solutions), bagi konflik Palestin - Israel.

Perdana Menteri Najib telah mengemukakan usul, mengkritik tindakan kejam Negara Zionis Israel. Pembangkang dengan rasa sangsi, menyokong resolusi tersebut, yang mengkritik serangan tersebut. Tetapi saya fikir secara umumnya rakyat Malaysia, tidak mempunyai pandangan kompleks, seperti solan yang dikemukakan. Sebagai contoh sentiasa terdapat kekeliruan, diantara istilah Yahudi, Israel dan Zionis, dimana kesemuanya dilihat sebagai satu. tetapi ramai dikalangan kami sedar, bahawa tidak perlu bersikap anti atau rasis, berada dalam keadaan yang bersikap perkauman ; anti Yahudi, anti Semitic untuk menerikan kebenaran kepa sistem berkenaan apa yang dilakukan oleh negara Israel. Saya fikir, saya mempunyai hak untuk menyatakan seperti apa yang telah kita nyatakan banyak contoh seperti menetang rasuah di dalam pentadbiran PLO pada masa lalu. Saya fikir itulah kedudukan yang diambil oleh kebanyakan diantara kita........

Trend di malaysia, yang pertama sekali isu kalimah Allah... ianya benar-benar tidak waras sekiranya ia tidak teruk, untuk mengesyorkan bahawa anda memaksa, bukan Muslim untuk menerima undan-undang yang menafikan hak mereka, memanggil tuhan mereka dengan apa-apa nama. Anda boleh memanggil nama-nama lain kecuali Allah. Jadi terdapat undang-undang. Penganut Kristian, seperti saudara saya Michel Bong mempunyai rangkaian penganut kristian yang kuat di Sarawak, menentang perkara ini (undang-undang). Tetapi perkara ini hanya boleh datang dari golongan pemerintah yang tidak berpandangan jauh, bersifat pekauman, tidak bersikap toleran dan tidak demokratik. Dikalangan bangsa Arab, penganut Islam dan Kristian serta Yahudi, kesemua tiga agama tradisi abrahimic (ibrahim) ini menggunakan kalimah Allah seperti salam.

kami di dalam Pembangkang, Pakatan Rakyat, bukan sahaja PKR dan DAP malahan PAS telah mengambil pendirian bahawa, kami tidak boleh menerima undang-undang ini. Kami mesti menghormati hak agama atau kepercayaan lain untuk memanggil nama tuhan mereka dengan nama Allah...

Banyak lagi kenyataan putar belit Anwar Ibrahim di negara luar dengan memburuk-burukkan negara dan Agama Islam sendiri. Saksikan hingga habis Video yang disediakan oleh Anwaraidc.com ini.

22 January 2012

1 Malaysia Yang Berjaya

Assalamualaikum sahabat-sabahatku sekalian...

Aku baru je balik kursus di Port Dickson selama 3 hari 2 malam, walaupun agak letih aku nak jugak tulis kat blog aku ni walaupun pendek.

Bekenaan tajuk yang aku hari ni iaitu " 1 Malaysia Yang Berjaya", aku mengajak sahabat-sahabat aku berfikir sejenak dan bayangkan bertapa berjayanya Produk-produk 1 Malaysia ini sehinggakan pencacai-pencacai "Pakatan Pembangkang" terpaksa berhempas pulas memutar belit segala isu untuk menidakkan kejayaan tersebut.

Dek kerana tiada langsung yang boleh dipertikaikan maka berok-berok Pakatan Pembangkang ini terpaksa menggunakan isu-isu peribadi bagi melemahkan kepimpinan kerajaan, berbagai fitnah dilemparkan kepada pimpinan negara tetapi ianya berjaya di tangkis oleh pejuang-pejuang kerajaan yang tak pernah menyerah kalah.

Aku juga difahamkan dek kerana kegagalan berok-berok belaan "Pak Liwat" ini memutarbelitkan isu, maka di khabarkan ramai diantara mereka ini telah menjadi gila, muntah darah, parkinson dan berbagai lagi penyakit misteri.. Hahahaha.

Disini aku bagi skit info tentang beberapa produk 1 Malaysia yang telah dilancarkan oleh PM kita,

KEDAI IKAN RAKYAT 1MALAYSIA (KIR1M)

SKIM AMANAH RAKYAT 1MALAYSIA

AMANAH SAHAM 1MALAYSIA

MENU 1 MALAYSIA

KEDAI RAKYAT 1MALAYSIA

PERBADANAN PROGRAM PERUMAHAN 1MALAYSIA (PRIMA)

SENAM SENI 1MALAYSIA

BATIK 1 MALAYSIA

TASKA 1MALAYSIA

KLINIK 1MALAYSIA

SUSU 1MALAYSIA

Tak Percaya? ..Percayalah anda akan pasti percaya satu hari nanti bahawa Gagasan 1 Malaysia yang diasaskan Oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak merupakan satu gagasan yang terbaik yang akan membawa kemakmuran dan kesejahteraan kepada rakyat Malaysia. Insyaallah.

17 January 2012

HASAN ALI DIHINA RAKAN SEPERJUANGAN SENDIRI DEMI SEBATANG KONEK!

JIKA HARI INI HASAN ALI KELUAR DAN INI YANG DIPERKATAN.. APAKAH SEBENARNYA PERJUANGAN PUAK SESAT INI? .. DEMI PANGKAT DAN KEKUASAAN APA SAJA SANGGUP DILAKUKAN DAN MUNGKIN JIKA SATU MASA NANTI JIKA PERLU TUAN GURU NIK AZIZ NIK MAT SENDIRI AKAN DI LEMPAR KELUAR KERANA PAK LIWAT ANWAR IBRAHIM LEBIH BERNILAI JIKA DIBANDINGKAN DENGAN RAKAN SEPERJUANGAN MEREKA SELAMA INI.


Untuk tatapan lihatlahbsendiri bagaimana mereka menghina rakan seperjuangan demi mempertahankan Tuan baru mereke, ANWAR BIN IBRAHIM.


Semalam Hasan Ali (Ahsan Akidah) cuba mencari modal dan idea baru untuk menghalalkan tindakan dia menyerang istananya (Pas) selepas dia dihalau dari istana indahnya itu. Sudah nampak semakin jelas Ahsan mulai gelabah dan merasa sepi dengan kehidupan baru - tidak menjadi ahli Pas dan bakal kehilangan jawatan Exco. Pendampingannya dengan tokoh-tokoh Umno mungkin tidak membawa sinar begitu cerah. Beliau terus berbelit dalam pukat basah yang dipsang Umno.


Kalau sebelum ini dia beriya-iya dan mendabik dada mengatakan dia bertindak untuk mempertahankan akidah, untuk membela akidah, untuk mengharmoniskan akidah, untuk mengembalikan akidah kepada akidah sebenarnya, kini nadanya sudah berubah dan bergetar-getar. Semacam ada selumbar tajam dalam halkumnya.


Bekas pesuruhjaya Pas Selangor itu mula menjadikan soal peribadi dengan individu-individu tertentu sebagai senjata untuk mempertahankan dirinya. Kenapa?


Idea dan modal baru digunakan Hasan ialah menyalahkan Anwar Ibrahim. Beliau meletakkan Anwar sebagai penyebab kegelunsuran dirinya dari wadah Pas. Menghanyutkan dan menjauhkannya dari kerusi MB. Boleh jadi peluangnya untuk jadi MB Selangor masih terbuka kalau dia tetap bersama Pas.


Dalam modal baru itu, katanya dia tidak suka Pas kerana Pas menyokong Anwar, alasannya kerana bakal PM itu memperjuang dan membenarkan gay? Dari mana sumber dan perawi yang beliau dapat untuk mengecapkan Anwar begitu, tidak pasti. Apakah dari Ismail Mina? Tetapi kawan baik Anwar berjubah lusuh itu bukan mempersoalkan soal gay tetapi soal Islam pluralisme agama.


Menghairankan kenapa Anwar yang menjadi sasaran? Apakah Anwar yang memperalatkan Pas dan bertindak membuangnya dari Pas. Naif sekali politik dan bacaan siasah Hasan Akidah ini. Masakan Abdul Hadi Awang dan Naib-Naib presiden Pas termasuk juga Mursyidul Am Pas dan timbalannya Dr Haron Din bersubahat sama dengan Anwar? Begitu sekali rangupnya teras pejuangan mereka dan seolah-olah Hasan seorang yang sangat berprinsip?


Mungkin orang boleh menerima akan keterbukaan dan keikhlasan Hasan dalam memperjuangkan akidah dan juga mengkritik mana-mana pemimpin yang tidak betul ataupun yang tidak obses kepada Islam.


Tetapi bila Hasan diam membisu terhadap penyelewengan dan salah akidah dilakukan para pemimpin Umno orang boleh membuat tafsiran lain. Orang jadi konfius tentang kejujurannya. Apakah Hasan sebenarnya yang menjadi talibarut kepada Umno yang bertindak hendak mensucikan Pas?


Saya masih ingat kata Nik Aziz Nik Mat mengikut hukum syarak, air kencing tidak boleh digunakan untuk membersih najis. Umno bukan wadah yang boleh mensucikan Pas sebaliknya Pas boleh menyamakkan Umno. Sepatutnya sebagai seorang anak yang dididik dengan Islam sejak kecil yang dilahirkan dari kedua ibu bapa yang tahu membaca Quran , Hasan tahu menilai ini.


Saya persoalkan ini kerana tidak ada kritikan dan teguran Hasan terhadap akidah projek lembu gemuk (NFC). Tidak ada teguran dan kritikan Hasan terhadap akidah 1 Malaysia dan ucap selamat 1 Malaysia. Tidak ada kritikan Hasan terhadap akidah rasuah berjuta ringgit dalam pembelian kelengkapan perang negara. Tidak kritikan Hasan terhadap rancangan hendak menyenaraikan Felda Global?


Begitu juga tidak kedengaran saranan lunak Hasan kepada kerajaan UBN supaya menggubal undang-undang murtad bagi menyelamatkan akidah umat Islam yang didakwa kini berada dalam situasi parah kerana kegiatan Kristinisasi. Kenapa?


Kalau Hasan ikhlas untuk membela akidah umat Islam, itu dulu yang Hasan kena lakukan. Hasan sendiri kena mengambil inisiatif menganjurkan seminar, konvensyen dan sebagainya ke arah mencari sokongan untuk penggubalan undang-undang murtad atau sebagainya. Dengan kedudukannya sebagai Exco agama Hasan boleh cuba membawanya dalam Dun Selangor. Sama ada ia diterima atau tidak, Hasan perlu mencubanya sebagai menandakan komitmennya.


Tetapi selama memegang jawatan Exco yang bertanggungjawab terhadap agama selama tiga tahun apakah Hasan berusaha ke arah itu? Mungkin saya terlepas pandang dan terlepas tenguk akan usaha Hasan ke atas itu.


Tidak cukup San kalau sekadar menjenguk gereja dari jauh ataupun ikut Tv3 buat serbuan ke sarang-sarang pelacur dan rumah-rumah urut saja. Tidak padan. Dan kerja menjenguk rumah urut itu bukan kerja Umur Ibnu Aziz yang boleh diteladani. Bukan cara itu. Tidak salah kalau saya katakan dengan mengikut Tv3 buat serbuan itu untuk membolehkan kita melepas gian untuk melihat pelacur berkemban saja? Maaf.


Modal kedua digunakan Hasan ialah kononnya dalam Pas ada parasit. Ada lintah darat. Sebenarnya soal parasit ini sudah lama diketahui Pas. Hasan tidak payah dedah siapa mereka. Pucuk pimpinan Pas sudah menyedarinya. Pas menyedari fenomena atau peranan parasit ini sejak tahun 80-an lagi sebelum Hasan menyertai Pas tahun 1997. Gerakan ini sudah lama berjalan dengan menamakan diri mereka dengan pelbagai nama dan mampu menyuburkan organisasi Pas?


Ramai yang dianggap parasit ini berada dalam Pas dan berjaya membina kedudukan. Tetapi satu perkara perlu disedari parasit ini adalah parasit Islam, yang hendakkan kepada Islam. Parasit ini parasit pejuang menegakkan hukum Allah bukan pelesit mengkhianti jemaah mendokong cita-cita Allah.


Pelesit jauh bezanya dengan parasit. Parasit menumpang dan bekerjasama dengan induknya. Parasit sejenis tumbuh-tumbuhan. Manakala pelesit pula sejenis belalang berwarna hijau sebesar kelingking dan dipercayai membawa hantu. Kerjanya ialah merasut dan menganggu orang, menyusahkan kawan dan ada kalanya mengelecahkan akidah orang agar mengikut akidahnya. Ia ternyata lebih jahat dari parasit.


Bagi saya tindakan dan peranan parasit ini jauh lebih baik dengan cara pelesit itu. Kalau hendak dikira cara Hasan itu lebih kejam dan sadis dan mirip kepada gerak kerja pelesit. Hasan kelihatan tidak amanah kerana bertindak seolah-olah hendak membakar kelambu kerana kegagalan membunuh seekor nyamuk. Hasan mulai bersikap seperti musang menuduh anggur yang dimakannya selama ini sebagai masam selepas gagal untuk memiliki anggur yang duduk dijulai tinggi. Apakah itu bukan hipokrit?


Orang boleh menilai kerja Hasan sejauh mana Islamik atau tidak berbanding dengan nyamuk parasit yang masih bertahan untuk bersama Pas. Di sinilah saya tampak Hasan tidak fatanah dan bersikap 'tasamuh' di dalam politik.


Pada saya parasit ini ada beberapa jenis yang bukan semuanya membawa keburukan dan kecelakaan. Kalau parasit itu boleh memberi oksigen atau nitrat kepada pokok ia tidak salah malah dialu-alukan. Dalam banyak-banyak jenis parasit ini ada yang berfahaman sosialis, komunis, kapitalis atau egois. Ada juga parasit yang berfahaman Islam tetapi fiil macam syaitan.


Adapun parasit yang ada dalam Pas yang hendak didedahkan dan dicemburi Hasan itu adalah parasit Islam yang mengakui Allah dan Muhammad sebagai Rasul. Yang menyertai atau menumpang Pas untuk berganding bahu dengan Pas menginfakkan profesional yang mereka ada. Ini adalah satu kebaikan kerana Pas perlukan perubahan tanpa meninggalkan asas perjuangan. Hasan sendiri boleh dianggap sebagai parasit yang memberi untung kepada Pas kerana ilmunya boleh dimanfaatkan Pas. Tidak dinafikan sedikit sebanyak ilmu Hasan turut membantu mentuburkan Pas.


Saya suka mengambil pandangan Dr Haron Din yang menegaskan Pas ada prinsip dan dasarnya sendiri yang dimaktubkan dalam perlembagaan. Pas ada Majlis Syura Ulamak yang menjadi pemantau perjalanan Pas. Ertinya selagi Majlis Syura Ulamak tidak memberi apa-apa pandangan dengan kaedah dan uslub yang diambil Pas kini anggaplah ia betul dan benar. Terimalah ianya syariat yang dihalalkan.


Apakah kita sudah tidak mempercayai kepada Majlis Syura Ulamak? Bukankah badan ini tertinggi dalam Pas. Majlis Syura Ulamak juga bukan badan yang memiliki kuasa mutlak. Ahli-ahli Pas seluruhnya yang berkuasa menentukan hala tuju perjalanan dan perjuangan Pas. Ahli pula akan berpegang kepada kitab, hadith, ijmak ulamak dan qias. Apakah pandangan Hasan mengenai hal ini mengatasi pandangan atau pendapat pihak-pihak itu semua? Tidak mungkin Hasan berada dalam makam yang betul sedang makam-makam atau pendapat dan badan rasmi lain tidak bersamanya.


Tuduhan yang Hasan lakukan itu jelas dangkal dan ia modal murahan untuk mempertahankan dirinya yang kini sudah mulai hendak rapat ke dinding.


Dalam pada itu saya ingin berpesan kepada pemimpin Pas terutamanya Pesuruhjaya Pas Selangor Dr Mohd Rani Osman (insyaAllah akan mengganti tempat Ashan) supaya tidak menjawab apa-apa juga kenyataan dari Hasan. Usahlah minta dia mendedah siapa yang dianggap parasit itu. Hasan atau orang politik yang menjadi penasihatnya boleh mencipta apa saja modal untuk berbuat demikian. Seorang motivator akan bercakap selagi lidahnya tidak kejang atau dipotong.


Ingatlah suara Hasan tidak pun sebesar mana. Ia hanya pelakar di siang hari sahaja yang tidak akan menampak secalar cahaya pun. Bunyi mungkin kuat mengeger seantero alam tetapi cahaya tidak sedikit pun mampu mencerahkan kandati sekerat jalan. Apa yang lebih baik, diam jangan peduli dan biarkan Hasan bercakap bersendirian. Lama kelamaan Tv3 atau Utusan akan jemu juga menyiarkan kenyataan Hasan yang dari hari ke hari sudah tidak ada nilai berita. Bila lengguh mulut akan berhentilah dia tanpa sesiapa menyuruhnya.


Ahsan... Ahsan. [wm.kl.1:52 t/hari 17/01/12]


Pautan penuh: http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/7636-hasan-antara-parasit-dengan-pelesit


 


Published with Blogger-droid v2.0.2

16 January 2012

PAS Terkencing bila Hasan Ali Jelajah Negara Untuk Beri Penjelasan


Dalam satu sidang media pagi tadi, Datuk Dr. Hasan mendakwa wujud kumpulan parasit di kalangan kepimpinan tertinggi PAS yang merosakkan asas dan perjuangan parti itu.

Dan beliau antara yang menjadi mangsa kepada percaturan kumpulan parasit itu yang tunduk kepada pihak tertentu itu.

DATUK DR. HASAN ALI / ADUN GOMBAK SETIA
Pemecatan saya itu tidak gunakan prosedur yg biasa diamalkan oleh mana-mana pertubuhan termasuk pertubuhan politik. Lazimnya tertuduh diberi peluang utk membela diri terhadap tuduhan-tuduhan yang dikenakan oleh pihak tertuduh. bagi saya, PAS yg mengamalkan prinsip-prinsip Islam dlm organisasi tidak amalkan prinsip-prinsip di atas. Jelas, keputusan itu idbuat secara autokratik, tidak demokratik dan menyimpang pada asas-asas pengurusan manusia dan organisasi mengikut prinsip-prinsip Islam.

Justeru, satu sesi jelajah ke seluruh negara akan digerakkan beliau bagi memberi penjelasan kepada umum serta mendedahkan siapa parasit yang dimaksudkan.

Baginya, tindakan pelucutan jawatan exco yang dipegangnya juga dibuat secara terburu-buru kerana beliau masih dalam tempoh rayuan kepada Majlis Syura Ulama.

DATUK DR. HASAN ALI / ADUN GOMBAK SETIA
Inilah yg sedang berlaku dlm PAS. Golongan parasit dng jumlah yg lebih besar dan menggunakan strategi yg licik telah berjaya mengubah arah tuju PAS termasuk dlm kes pemecatan saya. Pemecatan saya bukan atas atas dasar kesilapan saya yang saya lakukan. saya semata-mata menegur pimpinan PKR yg menghadapi kes mahkamah yg saya kata bersifat peribadi. Saya juga hairan bagaimana PAS boleh tunduk pada tekanan PKR yang meminta saya dipecat.Apakah pas sudah hilang maruah diri?

untuk Video Klik sini

Guan Eng Rasis: Haramkan Silat, Hapuskan Jawi.

Sebentar tadi ada sahabat minta ketengahkan isu ini semula.. Ingat sahabat-sahabatku, perancangan tetap akan dilaksanakan..


"Silat juga kami akan haramkan di Pulau Pinang seperti kami haramkan BTN, kerana dengan silat inilah Melayu begitu angkuh dan kejadian Pemuda UMNO menjulang keris amat ketara perkauman. Dengan diharamkan silat di Malaysia, kami warga Cina dan India akan berasa begitu selamat. Kerana kami mementingkan pendidikan daripada membuang masa" kata Guan Eng dalam Lim Guan Eng Blog Channel pada 16 Disember 2009. Siapa yang perkauman? Kenyataan Guan Eng ini jelas membuktikan DAP memang rasis terhadap orang Melayu.


Silat adalah budaya dan adat resam Melayu. Kenyataan Guan Eng ini jelas berbaur hasutan. Dulu kata hendak perintah macam Umar Abdul Aziz, sekarang sudah lain. Berdasarkan tulisan Guan Eng di Blog Channel, amat ketara niat DAP untuk hapuskan silat, jawi dan budaya Melayu. "Ayuhlah bangun Cina, kuasai dan rebut apa yang Melayu tidak mampu" kata Guan Eng. Sudah tentu selepas ini akan ada penafian tentang tulisan Guan Eng ini. Pihak lain pula akan dituduh sebagai jahat dan pemfitnah. Guan Eng perlu bertanggungjawab. Buat semua orang Melayu, tolak ketepi perbezaan politik, demi agama dan bangsa...ayuhlah bersatu sebelum segalanya terlambat. Orang seperti Guan Eng mempunyai niat lain terhadap agama dan bangsa kita. Sedarlah bangsaku. Klik sini..

sumber: anginperubahan.blogspot.com

Mengapa saya pilih ungkapan ‘Mampus Umno’?



AKU SAJE COPY SEMUA SKALI PASTU PASTE KAT SINI BAGI KORANG BACA SIAP NGAN LINK SKALI TANPA EDIT .. PASTU CUBA PIKIR BETOL KE BETINA-BETINA SUNDAL MUSLIMAT PAS NI CAKAP? ..
---------------------------------------------------------------

Mengapa saya pilih ungkapan ‘Mampus Umno’?

Aiman Athirah Al Jundi, 12 Jan 2012

Sekadar Perkongsian

Ada sahabat yang prihatin bertanya kenapa saya memilih untuk menggunakan ungkapan "Mampus UMNO" pada Hari 901? Beliau juga berkata…teruk juga Muslimat PAS cuba difitnah oleh Blogger-Blogger UMNO…

Ini jawapan spontan saya….

Inilah sunnatuLlah perjuangan...Allah ingatkan kita dalam al Quran..apakah kamu fikir kamu akan dibiarkan mengatakan kami telah beriman sebelum kamu diuji?.....setiap yang berlaku apatah lagi yang diledakkan oleh musuh-musuh kena disiasat...dan fahamkan.....InsyaAllah kami ni dah lama dalam perjuangan...

901 bukan himpunan yang pertama buat kami...cuma musuh nak jadikan isu dengan...adanya wanita (bukan PAS yg bersorak)...wording ana "Mampus UMNO" dan adanya wanita yang pergi salam Polis…..

Saya katakan…diik, ini realiti mad'u kita....kita memimpin rakyat...bukan memimpin para alim ulama....

Wording "Mampus UMNO" tu expresi spontan...daripada para jiwa yangg sudah lazim dizalimi Regim UMNO BN.... Peliknya…. bila kita guna perkataan Mampus UMNO ramai yang marah dan pertahankan atas uslub dakwah katanya....

Saya tak nafikan…saya antara yang komited memperingati Muslimat dengan Surah An Nahl : 125 dalam keadaan situasi dakwah yang biasa.

Pada hari itu, suasana dakwahnya berbeza. Di keliling saya adalah Wanita-Wanita Pemberani…yang biasa "bertempur" dengan Kezaliman Regim.

Ekpresi kebencian rakyat. Benarkah kita semua kisah pada nasib rakyat yang telah dizalimi? Ekspresi saya yang juga biasa menjadi mangsa kezaliman Regim di sebalik tirai besi lokap…..

Nasib kami yang menjadi habuan dan makanan Regim? Yang komen dan marah barangkali bukan yang dizalimi, melalui pengalaman sepertimana kami. Kami menjiwai keperitahan di bawah Regim kerana kami yang dipukul, yang diterajang, yang dimandikan dengan air berkimia, yang dikepung dengan gas-gas pemedih mata berulang kali, yang dikurung berjam-jam dalam lori polis dengan niat jahat, dijerkah, ditakut-takutkan untuk dirogol ketika berada di dalam lokap tiga hari dua malam dan lelaki-lelaki bertubuh sasa dan bermuka bengis mendatangi pintu-pintu lokap kami....ada siapa tahu...ada siapa ambik tahu...ada siapa kisah....

Nah...sampaikan semua ini kepada para pejuang di sana...kepada adikku para Muslimat....kepada adikku para Pemuda….yang tidak mengenali kekanda-kekanda mereka sendiri dalam perjuangan…sehingga barangkali fitnah dan umpan musuh mudah melekat….atau apa sahaja….mereka tetap adik-adik kami dalam perjuangan…sekalipun mereka memilih tidak bertanya tetapi terus mengikut rentak yang direbanakan musuh…

Ekpresi kami yang dibiarkan kelaparan... ekpresi kami yang pernah dibiarkan hypo dalam tahanan sehingga tidak upaya bangun melangkah sehinggalah dua tiga orang sahabat datang melawat membawa air manis dan bertenaga…...

Ekpresi kami yang dibiarkan tidur di atas simen yang sejuknya mencengkam ke tulang hitam....

Ekpresi kami yang ada ketikanya dibiarkan tidur di atas lantai simen...berbumbungkan langit dan berselimutkan embun dingin pagi...

Semua ini bukan cerita buku atau ceritera penglipurlara....tetapi kisah benar kami....

Nah...Regim UMNO yang membibitkan rasa benci dan marah kami....Regim zalim ini…tiada ungkapan yg benar-benar ana mahu laungkan melainkan "Mampus UMNO" pada ketika itu. UMNO - Pertubuhan Regim. Saya langsung tidak tujukan pada orang atau individu UMNO. Tapi Pertubuhan zalim itu….

Nah….sekadar ekpresi dari jiwa-jiwa kami yang masih sedang diadili dengan tuduhan dan saksi fitnah.

Kalau itu salah….dan menyebabkan ada yang terguris dan simpati kepada UMNO….maka apa lagi yang mampu saya kata…Cukuplah Allah dan Sahabat-Sahabat Perjuanganku yang mukhlis dalam ukhuwwah ini….

Tentu mereka mengerti….. MAAF JUA.

*Tulisan ini dipetik dari Facebook Aiman Athirah Al Jundi, Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat, dengan keizinan beliau. Utusan Malaysia semalam mendakwa bahawa gelagat Muslimat PAS di himpunan 901 cukup "memalukan".

Kalu tak puas hati baca sini: http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/7539-mengapa-saya-pilih-ungkapan-mampus-umno

15 January 2012

DEMO 901 Gempar - Betul ke Muslimat PAS nyanyi lagu GEREJA ??? TIPU lah



"SOROK MUKA, NAMPAK BURIT" .. inilah perumpamaan yang sesuai untuk MUSLIMAT PAS yang sangat Islam kononnya. Beginikah yang diajarkan oleh "ULAMAK PARTI AJARAN SESAT (PAS) kepada penganut-penganutnya?.

Pssstt: Depa pon nak rasa Anu - Aljuburi kot.. kalau tak awat gembira sangat?

14 January 2012

Anwar Ibrahim SYIRIK kan Allah ?

Kalimah Allah Hak Kristian - Anwar



BismillahirRahmanirRahim
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
112. Al-Ikhlas

[1]
Katakanlah (wahai Muhammad): “(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;
[2]
“Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;
[3]
“Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;
[4]
“Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya”.
◄ Newer Post Older Post ►

Geng Kita

Pageviews from the past week

 

Copyright 2013 Sinhala MP3Pena Tanah Melayu Template by Farhan Share and Tuliskan