24 November 2011

Sebab Puak Pas sembahyang hajat di depan pejabat DAP (ulangan)




Ada beberapa sebab kenapa puak Pas sembahyang hajat di depan pejabat DAP

1. Kalau buat dalam masjid orang tak nampak...tak leh masuk paper...Tambah pulak kalau tengah sembahyang orang tangkap gambar. Silap-silap boleh "possing" maut punya..

2. Nak tunjuk kepada orang yang Pas ni Islam, boleh sembahyang untuk membantu si kafir memerintah.

3. Nak tunjukkan bahawa mereka berjaya mendakwah Nga and ngeh bersaudara sehingga boleh sembahyang di depan pejabat Nga and Ngeh (DAP).

4. Supaya Nik Aziz syok sebab mereka sembahyang hajat untuk kemusnahan UMNO (maklumlah Nik Aziz memang tak suka dengan UMNO sampai Timbalan Presiden Pas yang kononnya baik dengan umno pun digelar sampah)

5. Tok iman nak balas jasa DAP yang bagi kawasan balak ke?

6. Mereka takbur, sebab sejak hari itu dah buat sembahyang hajat minta Allah musnahkan BN dan UMNO tetapi alhamdulillah Allah bersama dengan pihak yang benar (UMNO semakin pulih). Jadi puak-puak Pas ni nak marah kan Allah takut syirik jadi UMNO lah dikambing hitamkan dan dimaki.

7. Mengambil iktibar sempena pemerintahan Tok Guru di Kelantan yang tidak mampu membina masjid di Kelantan. Jadi sembahyang di jalanan, mengiktiraf jasa Tok Guru yang tak mampu membina masjid di Kelantan.

8. Pas selalu kata politik tidak dapat dipisahkan dari agama. Sekarang betullah agama (sembahayang) pun dipolitikkan. Ikhlas ke sembahayang itu? Apa doa hajat itu? (doa untuk kemusnahan saudara seagama ke? dan membantu rakan tidak seagama?)

9. Sekadar gimik nak tunjuk alim. Dengar citer arah kiblat pun salah.

10. Sembahyang bukan kerana Allah tapi kerana publisiti.... Kalau kerana publisiti elok je buat di belakang pejabat DAP. Tempat sivakumar sembahayang. Tak jauh pun dari pejabat DAP itu. Dalam 500 meter je. Kalau buat di situ sesuai sangatlah PAS FOR ALL......

Sumber:pemudapadangrengas.blogspot.com

Dewan Pemuda PAS Malaysia Rayu Muhyiddin Yassin Selesaikan Masalah Air Kelantan



Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPP Malaysia) menganggap kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan memberikan jaminan untuk membekalkan air bersih kepada rakyat di negeri Kelantan jika diberi mandat dalam PRU ke-13 sebagai hanya kenyataan politik berbaur ugutan kepada rakyat Kelantan.

Tambahnya, Muhyiddin mungkin telah melupai bahawa jawatan beliau selaku Timbalan Perdana Menteri adalah amanah rakyat yang perlu ditunaikan.

“Sebagai pemimpin negara, beliau bertanggungjawab menyelesaikan segala masalah dan keperluan rakyat tanpa mengira di mana mereka berada.

“Seluruh rakyat di negara ini, sama ada Kelantan atau lain-lain lagi tertakluk di bawah pemerintahan beliau dan beliau wajib menunaikan amanah ini tanpa mengira latar belakang mereka,” ujarnya lagi.

“Sebaiknya, masalah air di Kelantan boleh diselesaikan segera kerana beliau adalah Timbalan Perdana Menteri di Malaysia, dan Kelantan adalah salah satu negeri di bawah pentadbiran negara ini,” katanya.

* Tak Payah nak tuduh TPM angkuh, kata saja yang Kelantan memang tak mampu nak selesaikan masalah air yang dah bepuluh tahun tak selesai-selesai dan minta TPM atau lebih jelas kerajaan Pusat bantu Kelantan kerana masalah ni dah tenat.. hahaha..*

psttt! .. tau pulak ko mintak tolong ngan kerajaan BN yee.

22 November 2011

Mat Sabu hilang kawalan selepas terlanggar tebing jalan


Selepas tiga sesi soal-siasat saksi, inkuiri Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) yang menyiasat perhimpunan BERSIH 2.0 petang tadi, melawat lokasi kemalangan timbalan presiden PAS, Mohamad Sabu.

NONEPada kejadian itu, Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu mendakwa kereta polis merempuh motosikal yang diboncengnya.

Hari ini, pasukan polis yang diketuai oleh ACP Jamaluddin Abdul Rahman, cuba melakonkan semula bagaimana pemimpin kanan PAS itu boleh terjatuh.

Sambil menunjukkan kesan tayar yang masih kelihatan di tepi tebing jalan Persiaran Persekutuan, berhampiran Jalan Travers, Jamaluddin berkata motorsikal yang dibonceng Mat Sabu hilang kawalan selepas terlanggar tebing jalan sehingga menyebabkan dirinya dan penunggang motorsikal itu jatuh.

Hadir sama adalah pemandu kereta Proton Waja polis yang didakwa Mat Sabu melanggar mereka, iaitu L/Cpl Muhamad Fauzi Mustafa, dan pegawai penyiasat ASP Che Aziz Md Isa yang merupakan saksi hari ini.

heheh.. ter-langgar tebing yeeee... Bukan setakat buta sejarah tapi buta matanya juga. wakakakaka baca penuh sini..

PAS TAKUT PENUBUHAN KELAB MEDIA SOSIAL 1 MALAYSIA - myVO1CE




AJK PAS Pusat, Idris Ahmad melalui HARAKAH DAILY menyuarakan rasa ketakutannya kepada penubuhan Kelab Media Sosial 1 Malaysia - myVO1CE yang dilancarkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), kelmarin.

Tegasnya, pemimpin Pakatan Rakyat tidak pernah takut dengan anak muda kerana kerajaan PR adalah telus dan berani berhadapan dengan mereka kerana orang salah sahaja yang takut dengan kebenaran.

Idris Ahmad juga menuduh Umno BN sudah ada orang upahan mereka untuk membuat fitnah dan cerita rekaan.

Hehehe... bagi aku, kalau takut cakap takut.. kan senang... baca sini..

TAHNIAH HARIMAU MUDA, ANDA JUARA BOLASEPAK SUKAN SEA 2011
















21 November 2011

PAS Bodoh Masih Persoal RM 100


Kali ini Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad pula menganbil giliran menyalahkan kerajaan kerana menyusahkan rakyat berkenaan program pemberian bantuan RM 100 untuk pelajar sekolah.

Buku "JINGGAY" Pakatan Haram gagal dilaksanakan bukan disebabkan kerajaan memerintah, kegagalan itu adalah disebabkan oleh mereka sendiri yang suka menabur janji walalupun mereka sendiri mengetahui dan mengakui yang mereka itu " APA Pon Tak Boleyyy".

Kegagalan menifesto mereka kian ketara terlihat di mata masyarakat apabila kerajaan yang sentiasa memikirkan nasib rakyat mengotakan apa yang dikata, kebolehan mereka mula dipersoal..

Maka, bermacam persoalan dan alasan diketengahkan untuk menunjukkan kesalahan kerajaan mengenai perlaksanaan program tersebut, mengapa sibuk sangat anjing-anjing PAS ini mempersoalkan sedangkan begitu ramai rakyat berterima kasih kepada kerajaan walaupun bantuan yang diberikan hanya RM 100.

Aku pulangkan semula kata Ustaz Idris Ahmad yang mewakili PAS, “Buatlah apa sahaja, insya Allah ini adalah khidmat terakhir untuk rakyat sebelum PRU 13.”

20 November 2011

Skuad bolasepak negara naik kereta perisai ke stadium


Pasukan bola sepak Malaysia berkemungkinan akan menaiki kereta perisai Barracuda untuk ke Stadium Gelora Bung Karno pada perlawanan akhir acara bola sepak Sukan SEA ke-26 esok, kata pengurus skuad negara, Datuk Hamidin Mohd Amin.

Beliau berkata, keselamatan pemain adalah lebih penting dan langkah menaiki kereta perisai tersebut bukanlah asing buat skuad itu.

"Malah kita harap Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI) dan polis dapat berbincang bagi memudahkan pasukan kita pergi dan balik kerana esok, persekitaran stadium pastinya akan sesak dengan sekitar 100,000 penyokong mereka yang hadir ke stadium," katanya.

Mengulas mengenai perlawanan akhir yang akan bermula pada jam 7 malam esok waktu tempatan (8 malam waktu Malaysia), Hamidin berkeyakinan Malaysia mampu menundukkan tuan rumah di gelanggang mereka sendiri.

"Kita sudah belajar dan mengambil pengalaman daripada perlawanan sebelumnya, bertemu Indonesia di peringkat Kumpulan A pada Khamis lalu dan saya lihat pemain kita mempunyai semangat yang kental dan diharap mereka mampu pamerkan aksi yang terbaik dan mencipta kemenangan esok.

"Esok kita akan membuktikan bahawa Malaysia masih yang terbaik di Asia Tenggara," katanya.

Hamidin berkata, Indonesia pastinya lebih tertekan pada final kerana pemainnya pasti mengharapkan kemenangan berganda di depan penyokong dan di tempat sendiri.

- Bernama

PAS SALAHKAN KERAJAAN BN BILA RAKYAT MALAYSIA SAKIT MENTAL @ GILA.


Bendahari PAS Pusat, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman menyalahkan kerajaan BN apabila ramai dikalangan masyarakat Malaysia menghadapi masalah mental atau gila. baca sini..


Ape la masalah pemimpin PAS nyanyok ni Punyelah fobia dengan UMNO sampaikan semua salah letak kat UMNO.


Published with Blogger-droid v2.0

18 November 2011

RM 100 Jadikan PAS Kecut Telor!


Pemberian wang sebanyak RM100 kepada para pelajar di seluruh negara sejak minggu telah berjaya diedarkan seperti yang dijanjikan oleh YAB Perdana Menteri dalam pembentangan Bajet 2012 yang lalu.

Kejayaan kerajaan itu telah membuatkan PAS ter-kecut telor apabila menyifatkan pemberian wang tersebut sebagai umpan murahan Umno BN kepada rakyat bagi mendapatkan sokongan pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 yang akan diadakan tidak lama lagi.

Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Nasrudin Hassan berkata, pemberian wang RM100 itu sebenarnya tidak mempunyai sebarang erti kepada rakyat jika dihitung dengan keadaan sekarang.

Itu kata Orang PAS Nyanyok, tapi ini pula kata segelintir rakyat Malaysia yang berterima kasih atas bantuan tersebut. Petikan ini aku ambil dari ..Klik Sini.. dengan butiran di bawah..

Wang bantuan RM100
Salam sejahtera semua..

banyak sekolah menyampaikan bantuan persekolahan 2012 pada hari ini... dan esok.
kepada yang anak ramai, dan pastinya susah.. bantuan ini memberi erti yang sangat bermakna buat mereka sebagai persediaan anak-anak ke sekolah tahun hadapan..

mungkin kepada yang "berada", apalah sangat bantuan RM100 itu..
namun begitu bagi kami sekeluarga.. tetap bersyukur dan akan digunakan sepenuhnya untuk anak-anak. Terima kasih kepada kerajaan...

Tersentuh hati bila membaca sebuah akhbar menceritakan perihal seorang anak yang memberikan separuh daripada wang tersebut kepada rakannya kerana dia tahu ayah rakannya itu hanya bekerja sebagai pengutip sampah...

Terima kasih juga kepada semua guru yang terlibat sama mengedarkan wang tersebut kepada ibubapa. Ibubapa janganlah marah kalau terpaksa menunggu lama dan beratur panjang.. sabar ... jangan risau.. semua dapat..


17 November 2011

'KOM perlu beri penjelasan'


KESATUAN Olahraga Malaysia (KOM) harus memberi penjelasan mengenai kontroversi kuartet 4x400 meter lelaki negara yang pulang hampa tanpa menghadiri majlis penyampaian hadiah di Palembang.
Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang menghambur pujian ke atas empat jaguh negara pada ketika sama menafikan kejadian itu berpunca daripada kemelut dalaman KOM.
“Saya rasa ia disebabkan soal kelemahan pentadbiran atau terlepas pandang,” katanya di Putrajaya, semalam.

“Tidak pasti sama ada kuartet berkenaan dianaktirikan atau pun berlaku terlepas pandang di sana. KOM harus memberi penjelasan kenapa ia berlaku dan bagaimana ia tidak akan berlaku pada masa akan datang”.

Kelmarin, kuartet 4x400m lelaki yang membuat kejutan meraih pingat emas Isnin lalu pulang tanpa menaiki podium untuk menerima pingat emas dimenangi.

Sementara itu, Timbalan Presiden KOM, Karim Ibrahim berkata masalah menukar tiket penerbangan adalah punca kenapa S Kannathasan, P Vuvaraj, Schzuan Ahmad Rosely dan Mohd Yunus La Salleh tidak dapat menerima pingat masing-masing.
“Seharusnya tidak timbul isu layanan buruk terhadap mereka kerana persatuan melayan semua atlit sama rata...selalunya acara penyampaian hadiah diadakan sejurus acara berlangsung dan bukan pada hari yang lain.”

Dia juga menambah isu tidak puas hati dilontarkan Noraseela Khalid, semalam terhadap layanan kelas ketiga KOM tidak berasas.

Noraseela dan atlit lain dinasihatkan agar tidak terpedaya dengan hasutan pihak lain yang sengaja menjadikan mereka senjata dalam usaha menjayakan agenda mereka menjatuhkan KOM.

16 November 2011

Bantuan RM100 boleh lagi dituntut selepas minggu ini


2011/11/16
PUTRAJAYA: Ibu bapa yang mempunyai kesulitan untuk menuntut wang bantuan persekolahan RM100 sepanjang minggu ini masih dibenarkan mendapatkannya selepas tempoh itu, kata Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Seri Abdul Ghafar Mahmud.

Sambil menolak dakwaan kononnya wang itu akan dipulangkan kepada kerajaan jika ia tidak dituntut dalam minggu ini, beliau berkata, bantuan berkenaan akan tetap dikeluarkan pada masa lain termasuk cuti sekolah sekiranya ia dituntut kerana ia adalah hak pelajar.
"Kita tekankan untuk beri pada minggu ini sebab kita nak kejar waktu persekolahan, jadi ibu bapa boleh datang bersama dan duit itu dapat digunakan untuk membeli keperluan persekolahan mereka. Sebab dah tak ada masa lagi sekolah nak beri pada ibu bapa dan murid-murid kerana nanti dah cuti sekolah.
"Jadi kalau tak dapat datang, mereka boleh tuntut dari pihak sekolah selepas itu," katanya kepada pemberita selepas Majlis Anugerah Kecemerlangan Kokurikulum Pendidikan Khas Peringkat Kebangsaan 1Malaysia di sini hari ini.

Abdul Ghafar bagaimanapun menasihatkan ibu bapa agar segera menuntut bantuan itu bagi membolehkan persediaan untuk sesi persekolahan tahun depan termasuk membeli pakaian dan buku dapat disempurnakan secepat mungkin.

Beliau berkata, mana-mana pihak yang tidak mahu menerima bantuan itu pula perlu memaklumkan kepada pihak sekolah untuk memulangkannya.

Mengenai kebenaran untuk melanjutkan Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris ke sekolah menengah, Abdul Ghafar berkata, pihak sekolah akan menentukan sama ada untuk menyediakan kemudahan terbabit dengan mengambil kira pandangan dan kesediaan ibu bapa dan pelajar.
Beliau berkata, sekiranya sekolah di mana pelajar berkenaan didaftarkan tidak dapat menyediakan kemudahan itu, pelajar yang masih ingin meneruskan aliran itu dibenarkan untuk menukar sekolah dengan dibantu oleh pasukan petugas yang diwujudkan di peringkat Pejabat Pelajaran Daerah masing-masing. - Berita Harian

PIBG jangan potong duit bantuan RM100: Muhyiddin

2011/11/16
KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) supaya tidak memotong wang bantuan persekolahan RM100 yang diberikan oleh kerajaan kepada semua pelajar sekolah menengah dan rendah.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, meminta mana-mana PIBG yang berbuat demikian supaya segera memulangkan wang yang dipotong itu kepada pelajar berkenaan.
Sambil menyifatkan tindakan itu sebagai tidak wajar, beliau berkata ia tidak seharusnya berlaku kerana kerajaan telah memutuskan bantuan itu adalah untuk diagihkan sepenuhnya kepada pelajar dan keluarga mereka.
"Kita minta kerjasama pentadbiran sekolah untuk pastikan bantuan RM100 ini diberikan sepenuhnya, jangan kurang satu sen pun...ini keputusan kerajaan.

"Kita tidak mahu nanti timbul salah faham dan ada pihak yang menyalahkan kerajaan kerana dikatakan `cakap lain, buat lain'," katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri majlis Sepetang Bersama Belia Wilayah Persekutuan sempena program turun padang sehari beliau ke Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur hari ini.

Sebanyak RM550 juta diperuntukkan oleh kerajaan bagi melaksanakan program wang bantuan persekolahan itu, yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ketika membentangkan Belanjawan 2012 pada Oktober lalu.

Isu potongan bantuan itu dibangkitkan seorang bapa pada sesi soal jawab bersama Muhyiddin pada majlis itu, yang mendakwa PIBG sebuah sekolah rendah di sini memotong RM50 daripada bantuan itu.
Dalam jawapannya, Muhyiddin berjanji akan menyiasat perkara itu.

"Perdana Menteri sudah sebutkan, Timbalan Perdana Menteri pun sudah beritahu, dapat RM100, kenapa bawa balik RM50?. Ini adalah komitmen Perdana Menteri hendak tolong rakyat, hendak ringankan beban mereka, jadi kalau dah awal-awal dipotong. makin terbebanlah rakyat.

"Jika ada apa-apa bayaran, itu kemudianlah, bagi dulu RM100 tu. Kalau selepas ini PIBG hendak minta apa-apa bayaran, itu soal lain. Ini duit yang telah diberikan oleh kerajaan," katanya. - Berita Harian

15 November 2011

'Ada usaha angkat Ku Li jadi PM'

Oleh Shukor Kasim
bhnews@bharian.com.my
2011/11/15
Abdul Rahim dakwa pembangkang rancang pelantikan jika menang PRU-13

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik mendakwa beliau ada maklumat pihak tertentu mempelawa Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menjadi Perdana Menteri jika pembangkang menang atau wujud keadaan 50-50 dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).
Beliau mendakwa, bagi menjayakan usaha itu, pihak terbabit sedang mencari sekurang-kurangnya 20 ahli politik Melayu berpengaruh, memiliki reputasi tinggi dan intelek untuk dicalonkan bertanding di kawasan majoriti kaum itu yang ditandingi semua komponen Barisan Nasional (BN) kecuali UMNO.
“Mereka sedang mengenal pasti tokoh seperti ini di seluruh negara dan jika berjaya mendapat orang ini dan berasakan bakal wujud keadaan 50-50 antara BN dan pembangkang, mereka dikatakan mampu menjadi penentu siapa bakal menjadi pemerintah selepas PRU-13,” katanya.

Beliau berkata demikian pada program penerangan isu semasa anjuran Biro Penerangan UMNO Bahagian Alor Gajah di Kompleks Jawatankuasa Penyelaras Pembangunan Dewan Undangan Negeri (JAPERUN) Machap, malam kelmarin.

Turut menyampaikan ceramah, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Hadir sama, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Alor Gajah, Datuk Abdul Wahab Abdul Latip; Naib Ketua Bahagian Alor Gajah, Nordin Ali; Ketua Wanita bahagian, Datuk Norpipah Abdul dan Ketua Penerangan bahagian, Abdul Ghafar Misdar.
Abdul Rahim yang juga Pengerusi RISDA berkata, pendedahannya adalah sebagai peringatan kepada semua pihak bahawa usaha itu tidak boleh diterima di negara ini terutama BN.

“Perancangan berkompromi seperti ini boleh menggugat kestabilan politik dan menjadikan pemerintahan negara ke tahap lemah pada masa depan.

“Saya pulangkan kepada pujuk pimpinan tertinggi UMNO membincangkan perkara ini supaya BN menang dua pertiga pada PRU13 tanpa boleh dikompromi,” katanya.

Sementara itu, Tengku Razaleigh ditemui pada satu majlis di Kota Bharu, semalam enggan mengulas mengenainya. Baca penuh..

14 November 2011

KONSPIRASI Kecurian Ketua Srikandi KEADILAN


KUALA LUMPUR 14 Nov: Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Shaik Ismail percaya, kehilangan keretanya semalam seolah-olah dirancang oleh pihak-pihak tertentu.
Ini kerana ketika kecurian itu berlaku, terdapat saksi yang melihat kereta itu dibuka menggunakan kunci, dipercayai menggunakan kunci pendua dan bukan peralatan mengumpil kereta.
Semalam, kereta Proton Waja berwarna perak dan bernombor pendaftaran WJS 7349 itu disedari hilang pada jam 7 pagi di hadapan rumah abangnya di Jalan Kecawi 8/11, Kota Damansara.
Berikutan itu, Aishah membuat laporan polis di Balai Polis Trafik Petaling Jaya dan Balai Polis Kota Damansara.
“Waktu berlaku kejadian itu ada saksi, iaitu jiran depan rumah abang saya, yang nampak sebuah kereta berhenti, dua lelaki turun dari kereta mereka dan membuka kereta saya menggunakan kunci dan bukan menggunakan peralatan tertentu,” kata Siti Aishah kepada Keadilan Daily.

Beliau juga menimbulkan kemusykilan kerana terdapat beberapa buah kereta milik abangnya, abang iparnya dan jiran terdekat tidak menjadi sasaran pencuri berkenaan.
“Buat masa ni saya tak nak tuduh mana-mana pihak, tetapi dalam keadaan kereta saya diapit oleh dua kereta yang lain, dan turun dua lelaki yang terus menghampiri dan membuka kereta saya, seolah-olah ia sudah dirancang,” katanya.
Turut hilang adalah dokumen berkaitan parti dan Srikandi KEADILAN, termasuk minit mesyuarat dan barang peribadi kepunyaan Aishah.
Semalam, Aishah dilapor berkata kehilangan itu menimbulkan tanda tanya, mengapa pencuri itu begitu berani sedangkan kejadian berlaku berhampiran balai polis. Baca penuh..


Hahahha... Kalu dah jenis anjing-anjing ni apa pun yang berlaku semuanya konspirasi.. Kalu Mati Sakit Jantung Pon Konspirasi ke?

12 November 2011

ANJING DAP TAKDE KERJA NAK GAGALKAN KR1M


'Kedai Rakyat 1 Malaysia', adalah merupakan sebuah kedai yang berkonsepkan pasar mini yang menjual pelbagai barangan keperluan asas dengan harga yang rendah. Inisiatif ini lahir dari YAB Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak diatas keperihatinan beliau untuk meringankan beban rakyat berpendapatan rendah yang tinggal di kawasan bandar. Ini juga bertepatan dengan slogan “Rakyat Didahulukan” yang telah diilhamkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia.

Antara kelainan yang turut terdapat di Kedai Rakyat 1 Malaysia ini adalah menjual pelbagai barangan yang telah dibungkus semula dalam kuantiti yang lebih kecil dan sedikit bagi membolehkan pengguna yang berpendapatan rendah masih dapat membeli barangan tersebut berdasarkan pada kemampuan dan keperluan mereka.


Kini 'Kedai Rakyat 1 Malaysia' sudah terbukti keberkesanannya dan menjadi bualan rakyat Malaysia tetapi kerana itu juga ia tidak disenangi oleh anjing-anjing Pakatan Anak Haram, PAS, DAP dan PKR. Maka berbagai fitnah di tabur untuk merosakkan imej kedai tersebut.

Bayangkan betapa bodoh dan sempitnya pemikiran mereka yang menggelarkan dirinya sebagai pemimpin yang membela nasib rakyat?, kerana ketakutan yang amat sangat di atas kejayaan kerajaan memeberikan yang terbaik untuk rakyat mereka sanggup berbuat apa sahaja asalkan impian mereka tercapai.

Terbaru, Setiausaha publisiti kebangsaan DAP, Tony Pua mendakwa susu segar yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) dikatakan dicemari E Coli berdasarkan ujian makmal bebas yang dilantik Pakatan terhadap produk tersebut.Bagaimanapun, anjing DAP ini enggan mendedahkan kedua-dua makmal yang terlibat menjalankan ujian tersebut, tetapi menegaskan bahawa mereka boleh dipercayai. Pelik?...

Jika benar begitu, aku menganggap anjing DAP ini begitu prihatin tetang masalah sedemikian, jadi aku minta supaya Tony Pua pergi ke semua pasaraya dan kedai, ambil sampel dan buat ujian bagi mengesahkan kandungan barang tersebut.

Untuk ahli parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad tak payahla menyibuk sangat dengan hal yang tak seberapa itu sebaliknya lihatlah rakyat kamu di KUALA SELANGOR yang telah lama dipinggirkan. Ambillah peluang terakhir berkhidmat sementara sisa-sisa pemerintahan masih ada.

Untuk Rakyat Malaysia, nilailah sendiri dan sni aku berikan link laman rasmi Kedai Rakyat 1 Malaysia untuk tatapan semua. Sekian..

http://www.kedairakyat1malaysia.com.my/ms/index.html

LIDAH RASMI PAS BELA SI PERAMAS BUAH DADA


"Riuh rendah sekelian juak-juak BN menuduh seorang budak lelaki meramas buah dada rakan sekolahnya. Budak lelaki itu pula dituduh sebagai anak kepada seorang pembesar negeri yang sudah tentu bukan negeri BN."

"Mengapa dalam isu ramas buah dada yang didakwa dilakukan oleh budak lelaki ini mereka begitu serius sedangkan ianya tidak dibuktikan di mana-mana mahkamah pun. Kita tidak membela orang jahat, kalau betul dia meramas buah dada hukumlah budak itu. Hukumlah bekas menteri yang meraba punggung wanita suatu ketika dahulu, desaklah seorang pemimpin parti komponen BN agar meletakkan jawatan kerana sah mengaku berbuat jahat dengan seorang wanita dan videonya tersebar seantero dunia."

"Mengapa mereka ini membuat gesaan ke atas kes-kes tertentu sahaja dan senyap sunyi jika ianya dilakukan oleh rakan-rakan dan kroni-kroni mereka."

SOALAN AKU KEPADA PAS, KENAPA TIDAK PULA KAMU MENDESAK AGAR SEORANG "KAKI JUBUR TEGAR",dan "KAKI LANGGAN CHINA DOLL" DIJATUHKAN HUKUMAM..

petikan diambil dari: http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/6058-bunuh-wanita-vs-ramas-buah-dada

07 November 2011

CUBAAN GULINGKAN KERAJAAN KINI DI MALAYSIA!


“Maka tidak menolak kemungkinan kali ini rakyat turun bukan sahaja untuk melakukan protes tapi benar-benar untuk menukar regim yang sekian lama gagal menjamin hak rakyat untuk mendapatkan proses demokrasi pilihan raya yang bersih dan adil.

“Kita tidak boleh menolak kemungkinan rakyat akan bangkit untuk memastikan regim turun agar proses pilihan raya yang adil dan bersih boleh mengambil tempat dan negara ini boleh diselamatkan,” kata pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hisham Shaharin (kiri) dalam satu kenyatan media. Baca penuh..


Dengan menggunakan nama NGO kumpulan anjing-anjing dalam dalam Pakatan Rakyat yang gilakan pangkat dan kuasa berlagak menjadi HERO tekad untuk menggulingkan kerajaan apabila tuntutan mereka tidak dipenuhi. Baca lagi...

Setelah gagal mendapatkan sokongan masyarakat Malaysia ketakutan mereka dalam menghadapi PRU 13 sangat jelas sehingga sanggup menggunakan kekerasan untuk memenangi Pilihanraya yang mereka sudah ketahui akan kalah besar.

"Ayuh bangun sahabat seperjuanganku! ini bukan lagi soal Pilihanraya tapi kini ia sudah menjadi soal Negara! Mereka mahu Rampas Negara! Mereka Mahu Jual Negara! .. Kita akan Pertahankan Di Alam Maya dan Di Alam Nyata!

05 November 2011

Perutusan Y.A.B. Perdana Menteri Malaysia Sempena Sambutan Hari Raya Aidiladha 1432 Hijrah



Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia,

Saudara dan saudari sekalian,

Alhamdulillah, bersyukur kita ke hadrat Allah S.W.T. kerana dengan sifat Rahman dan RahimNya maka kita dianugerahkan lagi dengan sambutan Aidiladha. Kita berada di hari ibadat dengan penuh kegembiraan dengan mengingati Allah S.W.T. Kita diharamkan berpuasa selama empat hari berturut-turut sebagai menyatakan kegembiraan kita. Ketahuilah bahawa, Syariat Aidiladha jelas membawa bersamanya banyak mesej dan pengajaran kepada umat Islam.

Pada bulan yang mulia ini, marilah kita bersama-sama mengagungkan Allah S.W.T. yang telah mengurniakan kemakmuran, keamanan, ketenteraman serta kestabilan ekonomi negara kita. Dengan demikian kita dapat beramal dan melaksanakan tugas harian kita dengan sempurna. Ekonomi negara kita semakin berkembang dan kita hidup dalam suasana aman damai.

Justeru, tidak ada amalan yang paling mulia pada bulan ini melainkan membelanjakan harta benda dan wang ringgit dalam batas yang sewajarnya dengan melakukan ibadah korban pada tanggal 10 hingga 13 Zulhijah. Ianya merupakan tanda kesyukuran kita kepada Allah S.W.T. serta sama-sama dapat membantu orang lain khususnya fakir miskin dalam menikmati daging korban tersebut.

Sesungguhnya, pengajaran terpenting yang terkandung dalam Aidiladha ini adalah kesatuan ummah. Walaupun terdiri dari pelbagai bangsa dan bahasa, warna kulit, budaya dan negara, umat Islam adalah umat yang satu di mana sahaja mereka berada. Ia adalah umat yang bersatu dengan menghadap satu kiblat dan sujud kepada Tuhan yang satu iaitu Allah S.W.T. Maka sudah sewajarnya kita melahirkan kesyukuran kepada Allah S.W.T kerana mengurniakan kepada kita perayaan Aidiladha dengan syariatnya yang jelas membawa mesej kesatuan umat adalah tunjang kepada kekuatan Islam.

Banyak perkara dapat dilakukan apabila kesatuan dapat diwujudkan dalam kehidupan kita. Kekuatan yang ada juga dapat dipertahankan jika kesatuan ummah berdiri kukuh sama ada di dalam mahupun di luar negara. Lihatlah bagaimana Allah S.W.T. mewajibkan semua umat Islam yang melakukan ibadat haji agar berkumpul di satu tempat dengan niat yang satu dan mengucapkan ucapan talbiah, tahmid dan zikir yang sama. Ini jelas menunjukkan bahawa umat Islam adalah umat yang bersatu.

Sememangnya, konsep kesatuan dan kesamaan amat penting dalam Islam untuk membina kasih sayang dan silaturrahim sesama umat. Ia terlalu penting sehingga Rasulullah S.A.W. memperingatkan umatnya ketika Baginda menyampaikan khutbah wada’ di bumi Arafah 1400 tahun yang lalu. Maksud sabda Baginda “ Wahai Manusia! Sesungguhnya Tuhan kamu adalah satu, dan sesungguhnya asal kamu adalah satu. Ketahuilah bahawa tidak ada kelebihan bagi orang Arab atas orang yang bukan Arab dan tiada juga kelebihan bagi orang bukan Arab atas orang Arab. Orang yang berkulit hitam juga tidak ada kelebihan atas orang yang berkulit kemerahan dan begitu juga sebaliknya kecuali dengan Takwa. Sesungguhnya yang paling mulia di kalangan kamu di sisi Allah adalah yang paling bertakwa”.

Akhirnya, saya dan isteri serta keluarga yang sekarang berada di Mekah Al-Mukarramah mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada seluruh umat Islam di Malaysia dan di mana jua berada. Di Tanah Suci ini juga, saya mendoakan kesejahteraan hidup seluruh rakyat Malaysia. Saya turut mendoakan agar kita di beri kemurahan rezeki bagi membolehkan ekonomi diri, keluarga dan negara terus berkembang dan negara kita kekal dilimpahi kemakmuran.

Marilah kita bersama-sama meraikan sambutan Aidiladha ini melalui semangat 1Malaysia yang turut memperlihatkan kepentingan nilai-nilai pengorbanan untuk agama, bangsa dan negara.

Wabillahi Taufik Walhidayah Wassalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Sumber: http://www.1malaysia.com.my/my/speeches/perutusan-sempena-sambutan-hari-raya-aidiladha-1432-hijrah/

HAPUSKAN LBGT DI MALAYSIA!! Kenapa?...

Kata mereka LBGT,

JANGAN MENYEMAI KEBENCIAN! KAMI WARGA MALAYSIA.

Kami sedih dan terkilan bahawa ramai orang Malaysia, termasuk wakil rakyat, telah memilih untuk terus menganiaya, mencaci, bersangka buruk dan mendiskriminasi semua orang yang telah mewujudkan ruang yang aman untuk berkongsi maklumat dan berdialog tentang hak asasi manusia sempena acara-acara anjuran Seksualiti Merdeka.

Kami merupakan warga Malaysia yang tidak mendapat hak kami untuk identiti dan nasib kami sendiri. kalau nak baca lagi klik sini...

KATA AKU,

PERGI JAHANAM!! PERGI MAMPOS!! kenapa?... lihat gambar kat bawah ni...









BOLEHKAH KITA TERIMA PERKARA SEPERTI ITU? mereka akan menafikan.. Hari ini 100.. tahun depan 200.. 5 tahun lagi 6000... 10 tahun lagi? lu pikir la sendiri!

HAPUSKAN SEKARANG SEBELUM IANYA MENJADI TIDAK TERKAWAL! PERGI JAHANAM DENGAN HAK ASASI MANUSIA! PERGI JAHANAM DENGAN PROPAGANDA YAHUDI INI!.

HAPUSKAN LBGT DI MALAYSIA!!!!